Dwaling op donderdag 18 mei 2023

  • 18 May 2023
  • 12 reacties
  • 163 keer bekeken
Dwaling op donderdag 18 mei 2023
Reputatie 7
Badge +17

De winnaar van vorige week slaat het over, dus ik ben het haasje! 🐇

Antwoorden in het wit om spoilers te voorkomen.

  1. Aliens? 👾

    Een beroemde ruimteverkenner heeft zojuist een nieuwe planeet ontdekt en is op het oppervlak geland om het verder te onderzoeken. Tijdens zijn drie uur durende onderzoek telde hij 379 mannelijke Octopleans, 435 vrouwelijke Octopleans en 125 met de kenmerken van zowel mannelijke als vrouwelijke Octopleans. Dus hoeveel buitenaardse wezens zijn er op dit moment op deze planeet? 
     

  2. Monster
     

    De stad is in gevaar en wordt aangevallen door een monster! Steek hem in zijn oog om hem te verslaan. Waar steek je hem? 
     

  3. Kaarsen
    Er branden 10 kaarsen in een eetkamer. Een sterke wind waait door het raam dat open staat en blaast 2 kaarsen uit. Als je later opnieuw kijkt zie je dat er nog een kaars is uitgewaaid. Om te voorkomen dat nog meer kaarsen uitblazen doe je het raam dicht. Hoeveel kaarsen heb je over aan het einde van de dag? 
     

     


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Ik tag even alleen degenen die vorige keer mee hebben gedaan en de moderators, gezien de eerdere meldingen dat niet iedereen meer getagd wil worden: 

@Alexandra @Alex_P @Bart_Z @Bram_ @Denise_ @Erik_ @Erwin_ @JanZ_ @Jasper @Jeroen_dB @Maja_ @Paul_ @Remco_ @Rutger_ @Shyrin_ @Thomas @Vikash @Frenk_ @Liesbeth_ @Annemarie_ 

@Noordzee @Willy22 @Berrie_Kaas @TijtheMan @RBxx @GerritS76 

Reputatie 7
  1. 1 alien, de ontdekker zelf. De rest is native aan die planeet
  2. In zijn oog dus, blijkbaar 🙂
  3. De 3 kaarsen die niet uitgewaaid zijn zijn nog over. En mogelijk liggen er nog meer ergens in een la verstopt?
Reputatie 7
Badge +30

1: Eentje, de ruimteverkenner.
2: In de stad, in z'n oog? Als dat het niet is, dan snap ik deze even niet, het plaatje is ook net wat te klein om behulpzaam te zijn
3: Drie, degenen die uitgewaaid zijn. De rest is opgebrand.

Reputatie 7
Badge +12
  1. maar eentje, want de octopleans horen op de planeet en zijn geen alien. Enkel de ruimtereiziger is een alien. 

 

  1. Dat ligt er aan welke stad het is…

 

  1. Ik mag hopen dat aan het eind van de dag alle kaarsen uit zijn.
Reputatie 7
Badge +20

Hier mijn poging!

  1. Dit kan een instinker zijn, Je zou zeggen: maar 1! Alleen de ruimteverkenner komt niet van die planeet en is dus ‘alien . Echter komen alle bewoners van die vreemde planeet niet van aarde, en zijn dus buitenaards. Als je het gooit op alien, is het antwoord 1. Gaat het om buitenaards oftewel niet van planeet aarde, dan zijn het er 939
  2. Het plaatje is heel klein, ik kan het niet goed zien!
  3. 3, degene die wel aan bleven zijn opgebrand
Reputatie 7
Badge +8

1: 1 (de ruimteverkenner)
2: Ik zou zeggen 'in zijn oog' zoals de vraag al voorsteld. Moet ik het op het plaatje baseren, dan zit het monster in het huis onderin:

 

3: Ik vermoed 3 (die uitgewaaid zijn).

Reputatie 7
Badge +16
  1. De ruimteverkenner is te gast op de nieuwe planeet, dus in de ogen van de Octopleans is de ruimteverkenner een buitenaards wezen. Eentje dus!
  2. Ik zie 2 boze ogen in het huisje midden onderaan: daar prik ik zijn ogen eruit! 👹
  3. 3 stuks: de kaarsen die uitgeblazen zijn voordat het raam dicht gedaan werd.
Reputatie 7
Badge +24
  1. 1, alleen die verkenner zelf is buitenaards voor de inwoners. 
  2. Een stad heeft geen ogen.
  3. Ik verwacht 0 als ik de grootte van de kaarsen zie op je plaatje, binnen 1 dag zijn ze wel op. 
Reputatie 7
Badge +17

1: Ik zeg 1 stuks. Hijzelf. Alles dat er van nature woont is niet buitenaards. 

2: In z'n oog. Is het gevaarlijke beestje die kat? Want ik vind een kat in z'n oog steken stiekem best wel zielig voor de kat. 

3: 3 kaarsen. De kaarsen die uitgeblazen zijn blijven staan. De rest brandt op. 

  1.  EEN, namelijk de ruinteverkenner.
  2.  Middelste woning onderin het plaatje.
  3.  Alle 10, 7 iets meer opgebrand dan de andere 3.
Reputatie 7
Badge +17

Dank voor het deelnemen allemaal! 😄 Hoop goede antwoorden, hier zijn de oplossingen! 

  1. De ruimteverkenner. Hij is immers het buitenaardse wezen op de planeet van de Octopleans! 🐙
  2. Dit was een lastige, maar je steekt het monster inderdaad in zijn oog. Maar waar zit die? 
    Hier dus: 
  3. Drie kaarsen! Degenen die uitgewaaid zijn. De andere zeven zijn door blijven branden en zijn dus op. 🙂

@Jasper Was de snelste en had ook de meeste antwoorden goed (al ben ik benieuwd waar jij het oog had gezien, als je hem had gezien). Jij mag dus de volgende dwaling verzorgen! ✨

Reputatie 7

​​​​​@Jasper Was de snelste en had ook de meeste antwoorden goed (al ben ik benieuwd waar jij het oog had gezien, als je hem had gezien). Jij mag dus de volgende dwaling verzorgen! ✨

Ik zal wat moois gaan bedenken voor vanmiddag 💪

Ik had het oog niet gezien op het plaatje, maar in de vraag stond letterlijk dat hij in z'n oog gestoken werd. De eerste vraag werd beantwoord door de vraag zelf, dus ik ging er vanuit dat de tweede dezelfde logica volgde 😜