Dwaling op Donderdag 20 januari 2022

  • 20 January 2022
  • 15 reacties
  • 232 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +12

Een drukke dag gehad vandaag, en aangezien toch niemand van de ochtend houdt gewoon in de middag gepost. Goedemiddag :)

Raadsel:

Een rijke man leefde in een geweldig mooi huis op Baker Street, Meneer Tobias Borgers is gekidnapt en Sherlock Holmes is op de zaak gezet om uit te zoeken wie de schuldige is. Hij vindt een briefje op de plaats delict met de volgende tekst geschreven door de heer Borgers:

'’Eerste van januari, vierde van oktober, derde van juni, tweede van december en de eerste van september'’

Jack Borgers, de zoon en erfgenaam van het huis.
Jones Kloppert, een werknemer van meneer Borgers.
June Borgers, Borgers vrouw.

Sherlock wist natuurlijk direct wie de man had gekidnapt. Weet jij het ook?

Zoals altijd zet je antwoord in het wit in de reacties zodat iedereen een kans heeft zelf met een antwoord te komen. Morgen komt het antwoord, het eerste goede antwoord mag hem volgende week doen. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Elementary dear Watson: Het was Sherlock zelf. Na een lange tijd zonder zaken gezeten te hebben heeft deze detective aanspraak gemaakt op zijn reputatie door zelf een kidnapping in scene te zetten. Omdat iedereen alleen maar kan gokken naar zijn briljante ingevingen komt hij er mee weg. Jones Kloppert heeft het hem echter zien doen en daarom krijgt die de schuld in de schoenen geschoven door Sherlock Holmes.  

Reputatie 7
Badge +12

@Alex_P  @Alexa_  @Bart_  @Erik_  @Erwin_  @Lisa @Maja_ @Marcia_ 

@Nadia    @Paul_ @Rutger_  @Thomas  @Rob 

 @Dennis Schreve  @Friesian @genetic @Giant2000 @Chrizziey 

@Henk2304 @huistijger  @JanD @Joep1965 @Nick83  @Noordzee 

@PeterG @RBxx  @SjorsK  @saxman @obelisk @Alexa_  @Jasper @Bart_Z 

@Heine @Jeroen_dB @Hoopvol @Ron @Niek_ @Hanna_ 

@Jose_ @Job_ @Marguaritha @Danny @Robin_ @Loes_ @Hoopvol @Anneke-Anna @Denise_@MrCable @Michael001 @jimny @Dennis ABD 

@Bram_  @Shyrin_ @SledgehammerNL @Doornekamp33 @fame29 @GeSp @joop2011 @KeesYagi @Raymondt @Denise. @peter-keetfm @Sebastiaan_ @Vikash @Ward_ 

@Maurice85 @Carboxy  @cornelis48 @brnrd @Bart2020 @DennisLuccassen @Imarco @Joris62 @Willy22 @Reacher @wjb @waltervl @D-box @martijn197108 @tonymelony @tmoesel 

@NHendriks @LaurensZalm @DennisA78 @Ik_Hussel @Katana321  @Zeelandenaar @Berteman @Jeroen Ruiter @HansaanZet @genetic @Pauwerful @P.J.M. van der Vooren 

Reputatie 7
Badge +28

Mijn oplossing (buiten mededinging want ik heb onlangs al een keer gewonnen….) 

Jones Kloppert 
eerste letter is de j van januari, tweede letter is e vierde letter van oktober enz…..) 

 

Hmm,Lastige(ben niet zo van de raadsels)…

Ik denk dit:

june borgers

Reputatie 7
Badge +13

Oeh, volgens mij weet ik het ook: 

Jones Borger. '’Eerste van januari, vierde van oktober, derde van juni, tweede van december en de eerste van september'’

Reputatie 7
Badge +20

Ik weet ook een keer wat: Jones

Reputatie 4
Badge +2

Het duurde eventjes maar ik weet hem!

Het antwoord is :

Reputatie 7
Badge +10

Uhm…..

Jones Kloppert als in de eerste letters van de maanden? 

Reputatie 7
Badge +17

De dader is: Jones Kloppert.

Uitleg: '’Eerste van januari, vierde van oktober, derde van juni, tweede van december en de eerste van september'’

Reputatie 7
Badge +21

Mijn antwoord is: Jones Kloppert
Mijn verklaring is: het betreft de 'zoveelste’ letter van ieder woord

Reputatie 7
Badge +21

Een drukke dag gehad vandaag, en aangezien toch niemand van de ochtend houdt gewoon in de middag gepost. Goedemiddag :)

Goedemorgen.:)
Zou je voor jezelf willen spreken?
Ik ben een ochtendmens en 5 uur 's morgens is mijn tijd om op te staan.
Als ik wat moet doen, dan doe ik het het liefst 's morgens zo vroeg mogelijk.
Tegen een uur of 3 a 4 's middags wil ik niets meer doen, dan gaat vaak de computer ook uit en wil ik alleen maar ontspannen.

Reputatie 7
Badge +12

Een drukke dag gehad vandaag, en aangezien toch niemand van de ochtend houdt gewoon in de middag gepost. Goedemiddag :)

Goedemorgen.:)
Zou je voor jezelf willen spreken?
Ik ben een ochtendmens en 5 uur 's morgens is mijn tijd om op te staan.
Als ik wat moet doen, dan doe ik het het liefst 's morgens zo vroeg mogelijk.
Tegen een uur of 3 a 4 's middags wil ik niets meer doen, dan gaat vaak de computer ook uit en wil ik alleen maar ontspannen.

Jaloers, ben meestal niet echt te genieten als ik om 0500 op moet. 😅

Reputatie 7
Badge +12

@Hanna_ heeft hem als eerste goed, zie alleen wel dat ik het antwoord niet had moeten markeren want nu valt het weer te lezen met een ander achtergrond. 

Reputatie 7
Badge +21

Dat was mij eerst niet eens opgevallen @Ik_Hussel , maar voor witte letters op een lichtgroene achtergrond moet je wel heel goed kijken. 

Ik denk dat @Hanna_  of één van haar collega’s de markering wel weg wil halen en ook het topic kan omzetten van “vraag” naar “discussie”.

Gefeliciteerd Hanna, ik ben benieuwd met welke dwaling jij ons volgende week uitdaagt.

Reputatie 7
Badge +30

Oeh!

Ik was even op een dwaalspoor gebracht door de naam van Mrs. Borgers. Maar!

Eerste van januari, vierde van oktober, derde van juni, tweede van december en de eerste van september, wijst er toch sterk op dat Jones zijn baas ontvoerd heeft.

 

Edit: iets te laat zie ik :sweat_smile: