Dwaling op Donderdag (23 februari 2023)

  • 23 February 2023
  • 9 reacties
  • 209 keer bekeken
Dwaling op Donderdag (23 februari 2023)
Reputatie 7
Badge +9

En daar gaan wij dan! Een nieuwe donderdag, een nieuwe dwaling. Drie opdrachten, ik hoop niet te moeilijk, zodat veel van jullie mee kunnen doen!

 

(1) Wat moet er staan op de plek van het vraagteken?

 

 

(2) Welke letter hoort hier niet bij?

 

 

(3) En, omdat ik het zoekplaatje afgelopen week zo leuk vond, hier weer eentje. En deze keer echt met drie katten! Waar zijn ze?

 

 

 

Veel succes iedereen! En uiteraard, zoals altijd: antwoorden graag in het wit, zodat het voor iedereen een beetje spannend blijft.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Alex_P  @Alexandra  @Erik_  @Erwin_  @Maja_ @Marcia_ 

@Rutger_  @Thomas    @Dennis Schreve  @Chrizziey 

@Henk2304 @huistijger  @JanD @Joep1965 @Nick83  @Noordzee 

@RBxx  @Jasper @Bart_Z @Jeroen_dB @Hoopvol @Ron  @Willy22 

 @Anneke-Anna @Denise_@GeSp  @Bram_  @Shyrin_  

@joop2011 @Raymondt  @Vikash @NHendriks 

 @Ik_Combineer @Katana321  @Jeroen Ruiter @HansaanZet 

@Sanne_M @Paul_  @wjb  @Remco_ @JanZ_  @Joris62 

@cornelis48 @Frenk_@Liesbeth_@Annemarie_@JanZ_ 

Reputatie 7
Badge +12

Leuke dwaling @Joris62, ik ga mijn hoofd hier eens over breken maar vind hem nu al uitdagend! 

Reputatie 7
Badge +19

Vraag 1: 5
Vraag 2: 
De O hoort er niet bij. Zit aan de rechterkant van een toetsenbord. De rest aan aan de linkerzijde

Vraag 1 : 5 ( +2, -1, +3, -2).

Vraag 2 : A, deze letter staat als enige op de 2e letterrij van het toetsenbord.

Vraag 3 : Middenonder, ( iets onder) middenrechts en rechtsboven.

Reputatie 7
Badge +20

Dit is ook een heel leuk zoekplaatje 😃

  1. 5? Ik vind 'm lastig
  2.  de a, die staat niet op de 1e regel van een qwerty toetsenbord
  3.  Ja hoe leg je dat uit…  Als de vierkant een klok zou zijn: op ongeveer 2 uur, bijna aan de rand van het plaatje, op ongeveer 4 uur bijna aan de rand van het plaatje en net na 6 uur, bijna aan de rand van het plaatje 😋
Reputatie 5
Badge +8

Hoi 😀 ik vind vooral de eerste super moeilijk en dat is echt gokken. 

1. 3 - 4- 5- ?- 7- = 6 mist in het rijtje
2. A = andere rij op het toetsenbord
3. rechtsboven (rechtsonder blauw/witte muts), rechterkant onder het midden (onder groene en rechtsboven groene sjaal), onderaan (onder witte sneeuwpop en rechts van rode sjaal). 

Reputatie 7
Badge +9

Ik zie al een heleboel goede dingen, maar ik wacht nog effe een paar uurtjes af. Eens kijken of er nog iemand een poging gaat wagen. Anders komt vanavond wel de ontknoping! 😎

Reputatie 7
Badge +30

Oeh, dan waag ik ook nog een poging (maar wel buiten mededinging aangezien ik net geweest ben):

 

1: 5, met deze redenatie: Bovenste rij gaat +2, -1, +3 dus ben ik uitgegaan dat de volgende stap dan -2 moet zijn

2: de a, die zit niet in de bovenste letterrij van het toetsenbord

3: 

Rechtsboven, schuin boven de sneeuwpop.
Helemaal onderaan, in het midden, onder de sneeuwpop.
Rechts aan de rand, drie penguins naar beneden vanaf de penguin met de groene sjaal in het midden. 

Reputatie 7
Badge +9

Er zijn aardig wat antwoorden binnen gekomen, dat is leuk! Dus ik zal jullie niet langer in spanning laten wachten. Hier gaan wij dan. Eerst eens de antwoorden:

  1. In principe is deze helemaal niet zo moeilijk. En niet eens echt een wiskunde dingetje. Je moet het alleen zien en doorhebben wat de bedoeling is.
    Op de top van de driehoeken staan die aantal letters van de som van de twee getallen onderaan van het desbetreffende driehoek:
    3+3 = zes -> 3
    3+4 = zeven -> 5
    5+5 = tien -> 4
    9+4 = dertien -> 7
    Dus voor het driehoek met het vraagteken:
    6+6 = twaalf -> 6
    Vandaar is 6 het goede antwoord.
     
  2. A zit inderdaad niet in dezelfde rij op een toetsenbord dan de rest van de letters, dus A is het goede antwoord. (Ja, @Jeroen_dB , voor O valt ook iets te zeggen: zit aan de rechterkant, de rest meer aan de linkerkant. Maar hier was toch op A gedoeld. )
     
  3. Dit heeft iedereen, die de katten gevonden heeft, ook goed. Ik vond de uitleg van @Maja_  wel leuk, dus bij deze:
    ‘Ja hoe leg je dat uit…  Als de vierkant een klok zou zijn: op ongeveer 2 uur, bijna aan de rand van het plaatje, op ongeveer 4 uur bijna aan de rand van het plaatje en net na 6 uur, bijna aan de rand van het plaatje ‘

En wie wordt nu de winnaar van vandaag? Er is alleen maar een iemand, die alle drie goed heeft en dat is Liesbeth. Opdracht 1 niet met de goede redenering, maar dat mag de pret niet drukken. (Soms is een gok dus ook wel goed. 😆) Ik herinner ook niet dat ze eerder al een dwaling verzorgd heeft, vandaar dat ik bij deze Liesbeth nomineer. Gefeliciteerd @Liesbeth_ , je mag dus iets leuks voor ons gaan verzinnen! 👍