Dwaling op donderdag 28 april 2022

  • 28 April 2022
  • 12 reacties
  • 177 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Vandaag 2 raadsels van mij. Degene die ze als eerste beide goed beantwoord heeft, mag de dwaling van volgende week maken.😎

 

  1. Zeven bouwvakkers stappen een voor een in een lift. Boven stappen ze een na een weer uit de lift. Hoe lang zaten de bouwvakkers in de lift?

 

  1. Als 75% van een schoolklas de eerste vraag van een test goed beantwoord heeft, 55% de tweede vraag goed beantwoord heeft en 20% beide vragen fout heeft beantwoord.

Welk percentage heeft dan beide vragen goed beantwoord?

A. 10%
B. 20%
C. 30%
D. 50%
E. 65%
F. 80%

 

Antwoorden graag hieronder in het wit. De uitslag volgt dan morgenochtend! 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Zet 'm op 

@Alex_P  @Alexa_   @Erik_  @Erwin_   @Maja_ @Marcia_ 

@Nadia @Rutger_  @Thomas  @Dennis Schreve  @Giant2000 @Chrizziey 

@Henk2304 @huistijger  @JanD @Joep1965 @Nick83  @Noordzee 

@RBxx  @SjorsK  @saxman @obelisk @Alexandra  @Jasper @Bart_Z 

@Jeroen_dB @Hoopvol @Ron  @Hanna_ @Willy22 

@Jose_   @Robin_ @Loes_  @Anneke-Anna @Denise_ @Michael001  @Dennis ABD 

@Bram_  @Shyrin_  @Doornekamp33  @GeSp @joop2011 @Raymondt  @Vikash 

@NHendriks @LaurensZalm @DennisA78 @Ik_Hussel @Katana321   @Berteman @Jeroen Ruiter 

@HansaanZet @Pauwerful @wjb @Paul_ @Remco_ @JanZ_

Reputatie 7
Badge +17

Mijn oplossingen

1. 2 minuten

2. 50%

Reputatie 7
Badge +28

A : 2 minuten

B : 30% (is een gok) 

(Doe buiten mededinging mee, want volgende week ben ik niet thuis.) 

 

Reputatie 7
Badge +10

 

  1. Zeven bouwvakkers stappen een voor een in een lift. Boven stappen ze een na een weer uit de lift. Hoe lang zaten de bouwvakkers in de lift? —> Een heel goed lezen raadsel haha; 13.01 één minuut dus. 
     
  2. Als 75% van een schoolklas de eerste vraag van een test goed beantwoord heeft, 55% de tweede vraag goed beantwoord heeft en 20% beide vragen fout heeft beantwoord. —> Geen idee :-( 
Reputatie 7
  1. Twee minuten, van één voor één tot één over één.
  2. 50%. Als 20% beide vragen fout heeft dan heeft 80% dus minstens één vraag goed. Aangezien 75% vraag 1 goed heeft heeft 5% dus vraag 2 goed maar niet beide vragen. Omgekeerd is het ook zo dat 55% vraag 2 goed heeft en dat betekent dat 25% (80% - 55%) vraag 1 dus goed heeft maar niet beide vragen. Dus heeft 50% (80% - (5% + 25%)) beide vragen goed.
Reputatie 7
Badge +16
  1. 2 minuten, of een veelvoud van (12 uur)+2 minuten.
  2. B: 20%. (75% vraag 1 - 55% vraag 2)
Reputatie 7
Badge +9

1.: 2 minuten 

2: D. 50%

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie goede antwoorden! 🎉Felicitaties aan @Denise_ , @wjb en @Joris62 die alle drie beide antwoorden goed hadden. De uitleg van wjb is top:

  1. Twee minuten, van één voor één tot één over één.
  2. 50%. Als 20% beide vragen fout heeft dan heeft 80% dus minstens één vraag goed. Aangezien 75% vraag 1 goed heeft heeft 5% dus vraag 2 goed maar niet beide vragen. Omgekeerd is het ook zo dat 55% vraag 2 goed heeft en dat betekent dat 25% (80% - 55%) vraag 1 dus goed heeft maar niet beide vragen. Dus heeft 50% (80% - (5% + 25%)) beide vragen goed.

Omdat @Denise_  de eerste was, vraag ik jou om iets leuks te bedenken voor volgende week!

 

Bedankt voor het meedoen allemaal!!

Reputatie 7

Gefeliciteerd @Denise_.

Succes met het bedenken van een leuke en uitdagende dwaling.

Reputatie 6
Badge +3

Hoe doen jullie dat "antwoorden in het Wit"?

Als ik de mededelingen van onze members probeer te zien krijg ik een blanco bericht te zien; leg me aub ook uit hoe ik antwoorden "in het Wit" kan plaatsen.

Ik snap er geen jota van.

Alvast bedankt!

Reputatie 7

Selecteer de tekst dit wit moet worden en dan …

 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi wjb

Bedankt man!