Beantwoord

Dwaling op donderdag 29 september 2022

  • 29 September 2022
  • 11 reacties
  • 277 keer bekeken

In deze dwaling gaat het om 3 raadsels en een bonusvraag met 2 antwoorden.

Zoals altijd graag de antwoorden in het wit.

 

raadsel 1

Raadsel 2 :

Een Japans schip vaart de haven binnen. Voor ze aan wal gaan neemt de kapitein nog snel een douche. Hij legt zijn peperdure gouden horloge op een tafeltje. Als hij uit de douche komt ziet hij dat zijn horloge is gestolen. Hij ondervraagt iedereen aan boord. De bootsvrouw zei dat ze een dutje was gaan doen in haar kajuit. De scheepsjongen zei dat hij de boeien was gaan controleren of ze nog wel goed vastzaten na de lange reis. De matroos zei dat hij de vlag terug goed was gaan hangen omdat die was omgedraaid van de reis. Na het ondervragen weet hij wie de dader is. Wie heeft het gedaan en waarom?

 

Raadsel 3 : Liegende petjes.

Zes mensen ( A,B,C,D,E en F) dragen gekleurde petjes. Twee dragen een zwarte, twee een blauwe en twee een rode pet. Mensen met een blauwe pet spreken altijd de waarheid, mensen met een zwarte pet liegen altijd, en mensen met een rode pet mogen zelf weten of ze liegen of de waarheid spreken. Ze zitten in een kringetje, dus ieder ziet alle andere petten behalve zijn eigen pet. De volgende conversatie vindt plaats:

 

 

Wat is er hier aan de hand??????

 

BonusraadselMissende klinkers

Een klant vraagt in een winkel om iets, maar de winkelier kan er geen chocola van maken wat de klant nou eigenlijk bedoelt. Kun je de winkelier helpen door de missende klinkers op de plaats van de puntjes in te vullen en tevens aan te geven wat de klant eigenlijk wil hebben?

r.g.nv..rj.r..tw.gh..lh..n.nw..rst.ng.tj.s

 

Heel veel succes.

icon

Beste antwoord door GeSp 30 September 2022, 12:17

Bekijk origineel

11 reacties

Veel succes 😉

@Alex_P  @Alexa_  @Bart_  @Erik_  @Erwin_  @Maja_ @Marcia_ 

@Rutger_  @Thomas    @Dennis Schreve   @Giant2000 @Chrizziey 

@Henk2304 @huistijger  @JanD @Joep1965 @Nick83  @Noordzee 

@RBxx  @SjorsK  @saxman @obelisk  @Jasper @Bart_Z 

@Jeroen_dB @Hoopvol @Ron  @Hanna_ @Willy22 

@Robin_  @Hoopvol @Anneke-Anna @Denise_ 

@Michael001  @Dennis ABD  @Bram_  @Shyrin_  @Doornekamp33  

@GeSp @joop2011 @Raymondt @peter-keetfm  @Vikash @Ward_ 

@NHendriks @LaurensZalm @DennisA78 @Ik_Hussel @Katana321  

 @Jeroen Ruiter @HansaanZet @Pauwerful @Sanne_M 

@Paul_  @wjb  @Remco_ @JanZ_  @Joris62 @martijn197108 @Maurice85 

@cornelis48 @Frenk_ 

Reputatie 7
Badge +19

Raadsel 2: vlag van Japan kan niet op de kop hangen, dan hangt die alsnog gewoon goed. De matroos is dus de dief. 

Reputatie 7
Badge +10

Daar gaan we weer:

 

  1. F (was makkelijk, de witte bolletjes worden in de volgende afbeelding zwart)
  2. De scheepsjongen want tijdens de reis hangen de boeien niet aan het schip.
  3. Ik gooi er met m’n pet naar 🤣
  4. Hij spreekt Fries en dat verstaat toch niemand. 🤷🏾‍♂️
Reputatie 7

Raadsel 1: Ik zie het niet haha

Raadsel 2: Is het een militair schip of een commercieel schip? De Japanse marine gebruikt een andere vlag dan de normale Japanse vlag. Als die op de kop hangt schuift de rode stip naar de andere kant en is de matroos vrijgesproken.

Voor het gemak ga ik uit van een commercieel schip, dan is het de matroos want die vlag is synchroon.

Raadsel 3: Ik heb een blauwe en een zwarte pet. Geen rode pet. Het zijn ds niet mijn petten. Wat er wel aan de hand is weet ik niet 🙂

Reputatie 7
Badge +17
  1. Ik zie het niet. 😭
  2. De boot? Als de vlag is omgedraaid is de boot misschien niet goed aangelegd en is die weer gaan varen, dus is het horloge van de tafel afgevallen en ligt het nog ergens. Dat is mijn theorie. 🕵🏻‍♀️
  3. A heeft een blauwe pet, D heeft een blauwe pet, en verder is het lastig wie rood of zwarte petten heeft, want ze mogen/moeten allemaal liegen. 
  4. Regenvoorjaaruitwegheelenweerstangetjes. Dat is wat ik ervan kan maken. En gezien het om regel en stangetjes gaat gok ik, paraplu?
Reputatie 7
Badge +20

Nou, op hoop van zegen:

  1. F
  2. De matroos, de Japanse vlag ziet er op de kop hetzelfde uit dus omdraaien is onzin
  3. Hier kom ik NIET uit

Bonus:

regen voor je ruit weg heel haan in woersten gatjes

Dit klopt vast haha

Reputatie 7
Badge +24

@HansaanZet, leuke weer! 😊

  1. F
  2. De vlag hangt ondersteboven? 
  3. Wat is hier aan de hand? Chaos!!
  4. Bonus: ik ben erg benieuwd, geen idee. 
Reputatie 7
Badge +28
  1. Matroos, puur op gevoel
  2. A en D : blauw  B en C : zwart E en F : rood  
Reputatie 7
Badge +18
  1.  F
  2. De matroos, een Japanse vlag heeft alleen een stip in het midden, maakt dus niet uit of hij is omgedraaid.
  3. A blauw, B rood, C zwart, D rood, E blauw, F zwart
  4. bonus) regenvoorjeruitweghaalheenenweerstangetjes (ruitenwissers)

De uitslag van deze dwaling :

Anwoorden :

Raadsel 1            : Antwoord F is juist.

Raadsel 2            : De matroos: De vlag van Japan hangt ook ondersteboven goed !

Raadsel 3            : 

Bonusvraag         : regenvoorjeruitweghaalheenenweerstangetjes, oftewel ruitenwissers.

 


 

@Jeroen_dB :       Raadsel 2 goed.

@Maurice85 :      Raadsel 1 goed.

@Jasper :             Raadsel 2 goed.

@Sanne_M :        Geen raadsel goed. ( Alhoewel een creatieve poging bij de bonusvraag 😉)

@Maja_ :             Raadsel 1 en 2 goed.

@Alex_P :            Raadsel 1 goed.

@Noordzee :      Raadsel 1 en 2 goed. ( goed gevoel dus 😉).

@GeSp :             Raadsel 1,2,3 en bonus goed. ✅✅✅✅

 

We hebben dus een overduidelijke winnaar met @GeSp , dus @GeSp aan jouw de eer om de volgende dwaling te verzorgen !

Reputatie 7
Badge +18

Bedankt @HansaanZet 

Hopelijk lukt het mij om ook wat leuke raadsels te plaatsen.

Reageer