Beantwoord

Dwaling op Donderdag 3 maart 2022

  • 3 March 2022
  • 23 reacties
  • 593 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +10

Deze keer is de eer aan mij om een dwaling te organiseren.
Ik heb gekozen voor 3 raadsels. Zet de antwoorden in het wit. 
Bekijk ze rustig veel plezier en succes!

 

Raadsel 1: Welk glas is als eerste vol? 

 

Raadsel 2: Hoeveel maanden met 28 dagen zijn er?

 

Raadsel 3: Welk getal zoek ik? (Goed naar de plaatjes kijken)

 

 

 

icon

Beste antwoord door Bart_ 3 March 2022, 10:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7

Raadsel 1: Glas nummer 7. Oeps ... dat is fout het is glas nummer 3.

Raadsel 2: 12 maanden per jaar

Raadsel 3: 2 + 3 x 7,5 = 24,5

1 appel = 2

4 bananen = 4 en daarmee zijn 3 bananen 3

2 kersen = 5 en daarmee zijn 3 kersen 7,5

 

Reputatie 7

Raadsel 1: Glas 3. De glazen 5, 6 en 7 zijn afgesloten, daar komt geen druppel in. 2 stroomt naar 4 en die blijft vervolgens overstromen waardoor 2 ook nooit vol raakt. 1 stroomt af naar 2 en 3. 3 heeft geen uitgang en is daarmee de eerste na 1 en zal dus als eerste vol zijn.

Raadsel 2: Allemaal hebben ze 28 of meer toch :slight_smile:

Raadsel 3: 12,5? Appel is 2, Banaansetje is 1 (want dubbel banaansetje is 2), 1 kers 3.5. 1 appel (2) + (1 banaansetje (1) x 3 kersten (3x3,5)) = 12.5 

Reputatie 7

Goedemorgen! :)

Opgave 1: Glas 7 doe eerst maar een koffie. Correctie: het is glas 6
Opgave 2: Alle maanden hebben tenminste 28 dagen = 12 maanden
Opgave 3: Appel 2, Trosbananen 2, Kers 3 p/vrucht 
2 + 2 * 9 = 20

Reputatie 7
Badge +10

Goedemorgen allemaal! ☕️☕️☕️😀
 

Tip van flip….kijk goed, héél goed, naar de afbeeldingen ;-) 

Reputatie 7
Badge +20

 

1: 6 

2: 12 

3: 20

Reputatie 7
Badge +20

1: 3

2: 12

3: 1 Appel is 2, 1 banaan is 1, 1 kers is 2,5. De som wordt dus 2+3x7,5 = 37,5 OF 24,5, afhankelijk van of de som als (2+3) x 7,5 of als 2 + (3 x7,5) moet worden uitgevoerd

Reputatie 7
Badge +30

Glas: 3

Maanden: allemaal :D Februari is alleen de enige die (3 van de 4 jaren) ook bij 28 stopt.

Sommetje

  1. 1 appel + 1 appel = 4 > 1 appel = 2
  2. 1 appel + 2 trossen bananen = 6 > 1 tros bananen = ook 2
  3. 1 tros bananen + 2 kersen = 8 > 2 kersen = 6, dus 1 kers = 3
  4. 1 appel + 1 tros bananen + 3 kersen = ?
    1. 1 appel = 2, 1 tros bananen = 2, 3 kersen = 3x3 = 9
    2. 2 + 2 x 9 = met rekenregels 2 + (2 x 9) = 20
Reputatie 7
Badge +21
  1. Glas 7  correctie: glas 3, die overlopen zitten allebei dicht. Ik moet beter kijken. 
  2. Alle 12 maanden hebben (minstens) 28 dagen
  3. 2 + 2x9 = 20
Reputatie 7
Badge +17

Mijn oplossingen:

  1. glas 3
  2. 12 maanden, alle maanden hebben (tenminste) 28 dagen
  3. 36 (of 20 volgens de oude rekenmethode)
Reputatie 7
Badge +10

Voor iedereen, bekijk de afbeelding van raadsel 1 nog een keertje goed of je misschien een beetje “in de maling wordt genomen” ;-) 

Ik gooi er ook ff een @Noordzee doorheen zodat iedereen die wil mee kan doen :-)

 

@Alex_P  @Alexa_  @Bart_  @Erik_  @Erwin_  @Lisa @Maja_ @Marcia_ 

@Nadia @Rutger_  @Thomas  @Rob 

 @Dennis Schreve  @Friesian  @Giant2000 @Chrizziey 

@Henk2304 @huistijger  @JanD @Joep1965 @Nick83  @Noordzee 

@PeterG @RBxx  @SjorsK  @saxman @obelisk @Alexa_  @Jasper @Bart_Z 

@Heine @Jeroen_dB @Hoopvol @Ron @Niek_ @Hanna_ 

@Jose_   @Danny @Robin_ @Loes_ @Hoopvol @Anneke-Anna @Denise_ @Michael001  @Dennis ABD 

@Bram_  @Shyrin_  @Doornekamp33  @GeSp @joop2011 @KeesYagi @Raymondt @Denise. @peter-keetfm  @Vikash @Ward_ 

@NHendriks @LaurensZalm @DennisA78 @Ik_Hussel @Katana321   @Berteman @Jeroen Ruiter @HansaanZet @Pauwerful 

Reputatie 7
Badge +28
  1. 1
  2. 12
  3. 24,5

Bij opgave 1 staat niet welk glas het eerst vol is, er wordt gevraagd welk glas het eerst gevuld wordt. Dat is glas 1. 

Achteraf taggen werkt trouwens niet. Dus veel mensen hebben dit niet gezien. Maar ik kreeg een tip van RBxx over deze dwaling.  

Reputatie 7
Badge +12

1: 4, rechts is lager maar beide glazen afgesloten. 

2: alle maanden hebben minimaal 28 dagen, dus 12

3: drie maal vijf is 15 plus twee is 17

 

Ik ben teleurgesteld in mijn antwoorden als ik die van jullie zo bekijk...

Reputatie 6
Badge +9

1: Glas nummer 3

2: Alle maanden hebben 28 dagen

3: Elk getal is mogelijk.

aangezien alle sommen bestaan uit het toe kennen van een willekeurig getal aan een afbeelding en er geen enkele afbeelding met 3 kersen in de eerste 2 sommen te ontdekken is.

De derde som heeft ook unieke afbeeldingen waardoor de som niet te maken is. en er geen enkele waarde voor een enkele tros bananen uit een van de eerdere 3 sommen opgemaakt kan worden

Reputatie 7
Badge +10

Goede, vroege, morgen allemaal!

Bijna iedereen had raadsel 2 en 3 goed, namelijk, 12 maanden en 20 bij raadsel 3. Bedankt voor de leuke antwoorden en het mee doen 👍 
Maar niemand heeft raadsel 1 goed bekeken (?) De dop zit er nog op! Geen enkel glas wordt gevuld. Ik weet het, flauw hè 😀😅

Dus ik zit even te twijfelen tussen @Bart_ @Denise_ en @Nadia die de beste antwoorden hadden. Wat is wijsheid? 

Reputatie 7
Badge +20

De dop zit er nog op! Geen enkel glas wordt gevuld. Ik weet het, flauw hè 😀

:flushed: Heel flauw hahaha

Reputatie 7
Badge +16

*fluistert: de “b” komt eerder voor in het alfabet dan de “d” of “n”, kies @Bart_ :wink:!

*hard op: wat goed dat je nog steeds gestopt bent met roken, @Anneke-Anna!!! Hoe gaat het je af? Wordt het met het zonnetje erbij lastiger? 

Reputatie 7
Badge +10

*fluistert: de “b” komt eerder voor in het alfabet dan de “d” of “n”, kies @Bart_ :wink:!

*hard op: wat goed dat je nog steeds gestopt bent met roken, @Anneke-Anna!!! Hoe gaat het je af? Wordt het met het zonnetje erbij lastiger? 

Ik heb jouw antwoord per ongeluk gemarkeerd als beste antwoord #oops (maar pssst, daar fluister je best zinnige dingen haha) @Shyrin_ 

Nog steeds gestopt 👍 Ik merk geen verschil met beter weer, gelukkig. Ook niet met stress situaties 😀 De knop lijkt echt om en dat houd ik graag zo 😅🍀🍀🍀 Dank voor het vragen! 

Reputatie 7

De knop lijkt echt om en dat houd ik graag zo 😅🍀🍀🍀

Heel goed @Anneke-Anna, ik ben heel blij voor je.

Ik hoop dat je jezelf zult blijven motiveren en ik kan het iedereen aanraden om te stoppen met roken.

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb jouw antwoord per ongeluk gemarkeerd als beste antwoord #oops (maar pssst, daar fluister je best zinnige dingen haha) @Shyrin_ 

Nog steeds gestopt 👍 Ik merk geen verschil met beter weer, gelukkig. Ook niet met stress situaties 😀 De knop lijkt echt om en dat houd ik graag zo 😅🍀🍀🍀 Dank voor het vragen! 

Haha, dus @Bart_ …. :wink:

Heel knap van jou! :clap_tone4: En wat een meevaller dat de ‘trigger’ situaties je niet panisch naar sigaretten en een aansteker laten zoeken! :sweat_smile:

Reputatie 7

Hah. Wat een instinker was dit, @Anneke-Anna. Ben er goed ingetrapt ;)

Gefeliciteerd, @Bart_ jij mag donderdag een nieuwe Dubio / Dwaling aan ons voorleggen :D 

Reputatie 7
Badge +20

Haa wat leuk! Heb er wel even naar zitten kijken, maar toch heb ik die dichte dop goed gemist. 

En wat mooi dat je nog steeds van het roken af bent, @Anneke-Anna  Heel knap!

En ja, ik vind het heel leuk om de volgende Dubio te maken :smiling_imp: 

Reputatie 7
Badge +10

*

En ja, ik vind het heel leuk om de volgende Dubio te maken :smiling_imp: 

Haha 🙈😂 Succes! 😅🍀👍

Reputatie 7
Badge +8

Raadsel 1: Glas nummer 3. Die anderen lopen niet vol omdat er halverwege een stop in zit, of het duurt te lang voordat het tussenglas vol zit.
Raadsel 2: Alle maanden van het jaar..
Raadsel 3:

De appel is een eitje: 2.
Het plaatje met de tros met drie bananen is wiskundig niet gedefinieerd, net zoals de stengel met twee kersen. De waarden mogen bij elkaar opgelegd echter niet hoger liggen dan 8.
Dus er is wiskundig gezien geen vast antwoord. Als het maar 2 is, en de vermenigvuldiging van de banaan en de kers.