Beantwoord

Dwaling op donderdag 30 juni 2022

  • 30 June 2022
  • 11 reacties
  • 157 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +10

Daar gaan we weer! De dwaling van donderdag 30 juni. ( had aangegeven vanavond, maar het lukt nu ook) 
Graag de antwoorden in het wit en veel succes en plezier 🙂 🍀

 

1: Welke dag zoek ik?

 

2: Een schip ligt aan de pier. Vanaf de reling hangt een touwladder naar beneden. De onderste tree van de touwladder raakt het water. De touwladder is 30 cm breed, 270 cm lang en elke tree is 1 cm dik zit 34 cm van een andere tree vandaan. Als het vloed wordt, stijgt het water met 15 cm per uur. Hoe lang duurt het voordat het water de bovenste tree van de ladder raakt?

 

3: Hoeveel keer moet je minimaal snijden om acht stukken te krijgen uit een ronde taart? 

 

4: Welk woord past niet in het volgende rijtje thuis?
Olifant, tafel, fiets, stoel, auto, kat

 

 

icon

Beste antwoord door Joris62 30 June 2022, 09:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Ik gooi er ook ff een @Noordzee doorheen zodat iedereen die wil mee kan doen :-)

@Alex_P  @Alexa_  @Bart_  @Erik_  @Erwin_  @Lisa @Maja_ @Marcia_ 

@Nadia @Rutger_  @Thomas  @Rob @wjb 

 @Dennis Schreve  @Friesian  @Giant2000 @Chrizziey 

@Henk2304 @huistijger  @JanD @Joep1965 @Nick83  @Noordzee 

@PeterG @RBxx  @SjorsK  @saxman @obelisk @Alexa_  @Jasper @Bart_Z 

@Heine @Jeroen_dB @Hoopvol @Ron @Niek_ @Hanna_ 

@Jose_   @Danny @Robin_ @Loes_ @Hoopvol @Anneke-Anna @Denise_ @Michael001  @Dennis ABD 

@Bram_  @Shyrin_  @Doornekamp33  @GeSp @joop2011 @KeesYagi @Raymondt @Denise. @peter-keetfm  @Vikash @Ward_ 

@NHendriks @LaurensZalm @DennisA78 @Ik_Hussel @Katana321   @Berteman @Jeroen Ruiter @HansaanZet @Pauwerful 

Reputatie 7

Je was er al vroeg bij @Anneke-Anna 😃

 

  1. Zondag? Het zijn zoveel dagen na maandag dat dat de uiterste optie is 
  2. Elke tree is 35 cm, 7.7 treden in 270cm. Het duurt iets meer dan 2 uur per tree om nat te worden… ergens tussen de 16 en 17 uur schat ik dat het in totaal duurt
  3. 4x
  4. Auto, enige woord dat op een klinker eindigt
Reputatie 7

Misschien dat de taart ook in 3 keer kan; 2x verticaal snijden om de taart in kwarten te verdelen en daarna nog horizontaal door het midden. Dan heb je ook 8 stukken taart… misvormde stukken, maar het zijn 8 stukken 🤔

Reputatie 7
Badge +30
  1. Woensdag
  2. Het schip stijgt met het water mee
  3. 4 keer
  4. Ik gok op de kat, maar ik heb werkelijk geen idee.
Reputatie 7
Badge +19

Hebben we opgave 2 onlangs ook al niet in een eerdere dwaling voorbij zien komen? 😅

1: gok woensdag
2: Boot stijgt met het water mee, 
4: auto, rest heeft medeklinker op het einde van het woord. 

Reputatie 7
Badge +9

Hebben we opgave 2 onlangs ook al niet in een eerdere dwaling voorbij zien komen? 😅

1: gok woensdag
2: Boot stijgt met het water mee, 
4: auto, rest heeft medeklinker op het einde van het woord. 

Nee. Die ladder toen had heel andere afmetingen, en dat water steeg toen veel harder. Opdracht is dus helemaal niet te vergelijken. 😊

Reputatie 7
Badge +9

1. Dinsdag (de week erop)

2. Gaat nooit gebeuren (die ladder gaat mee)

3. Drie keer: een keer horizontaal, 2 keer verticaal

4. Fiets (alleen aan twee punten contact met de grond)

Reputatie 7
Badge +20

Leuke @Anneke-Anna, hier mijn poging! 

  1. Dinsdag
  1. De ladder stijgt lekker mee als het vloed is, dus die wordt niet natter dan tijdens eb!
  1. 4 keer
  1. Ik zou niet graag op een kat willen gaan zitten, met de rest heb ik minder problemen. Ik ga dus voor de kat!

 

Reputatie 7
Badge +10

Hebben we opgave 2 onlangs ook al niet in een eerdere dwaling voorbij zien komen? 😅

1: gok woensdag
2: Boot stijgt met het water mee, 
4: auto, rest heeft medeklinker op het einde van het woord. 

Nee. Die ladder toen had heel andere afmetingen, en dat water steeg toen veel harder. Opdracht is dus helemaal niet te vergelijken. 😊

Ik heb echt geen idee, dat onthoud ik echt allemaal niet 😅 Maar misschien heeft @Jeroen_dB wel zo veel geluk dat hij (de) een dwaling mag doen 😁Who knows ;-) 

Reputatie 7
Badge +10

Goede, vroege morgen allemaal,

antwoord op vraag 1: Dinsdag

antwoord op vraag 2: Het water zal de bovenste tree nooit aanraken omdat het schip met het tij mee zal stijgen.

antwoord op vraag 3: Minimaal 3 x. Snij eerst een kruis in de bovenkant van de taart, je hebt nu vier stukken. Snij vervolgens horizontaal door het midden van de rand. Et voilà acht stukken!

antwoord op vraag 4: Fiets, dat is de enige die niet met 4 punten op de grond staat.

@Joris62 Zat er het dichtste bij met de goede antwoorden dus hij mag de volgende dwaling doen. Maar, omdat @Sanne_M “een vuurdoop moet doen”, gaat ze 7 juli de dwaling doen en mag @Joris62 de dwaling van 14 juli doen. Succes allebei! 

Reputatie 7
Badge +9

Leuk! Weer eens een dwaling verzorgen. En pas over twee weken. Dat geeft me ruim de tijd om iets moois te verzinnen. 😁