Dwaling op Donderdag 6 januari 2022

  • 6 January 2022
  • 26 reacties
  • 341 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Nou, die bleek dus wat pittiger dan verwacht, maar dat kwam o.a. ook omdat ik vergeten was de afbeelding toe te voegen, die volgens mij wel wat meer duidelijkheid gaf aan de vraagstelling op zich :blush: Dat ik gisteren ook nog eens vrij was en geen laptop of pc binnen handbereik had hielp niet echt om het er alsnog bij te zetten, maar gelukkig wist ik heldin @Alexandra te bereiken die hem er alsnog bijgezet heeft, thanks!

Anyway: felicitaties voor @Bram_ , @Denise_ en @Willy22 die het uiteindelijk toch gelukt zijn om met het juiste antwoord te komen, en speciale felicitaties voor @Maurice85 die dat ook deed, en ook nog eens de eerste was. Ik wil jou Maurice dan ook uitnodigen om de dwaling voor volgende week te organiseren.

Nog even een extra vermelding voor @Noordzee voor het meest creatieve antwoord wat er tussen stond. Volgens mij was je de enige die de spelfout gezien had :joy:

Oplossing en uitleg, ook al is het al enkele malen geplaatst:

We hebben de volgende blokken: SBJZAD   OLHUVX   FRKYMG   TECNPW. Een makkelijke manier om deze puzzel op te lossen is om alle woorden die er gemaakt zijn op te schrijven, en bij het opschrijven ruimte houden om getallen bij de letters te zetten. Bij het eerste woord nummer je de letters 1 t/m 4, en als je bijvoorbeeld bij het woord BOEK B1 hebt gegeven, O2, E3 en K4, dan nummer je bij de rest van de woorden ook alle B's met 1, alle O’s met 2, etc etc etc. Zo ga je door met alle woorden, waarbij je ervoor zorgt dat elk getal maar 1 keer in een woord voorkomt, en uiteindelijk heb je zo de oplossing. (Deze uitleg is vast net zo moeilijk te vatten als de opgave zelf, maar hierboven hebben enkele anderen ook al hun uitleg geplaatst, dus hopelijk is het uiteindelijk te snappen)

 

Dit is inderdaad de makkelijkste aanpak om dit raadsel op te lossen. :relaxed::thumbsup: