Dwaling op Donderdag 7 april 2022

  • 7 April 2022
  • 7 reacties
  • 186 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Nadat ik afgelopen week door @Nadia genomineerd ben voor de Dwaling op Donderdag van deze week heb ik drie leuke (hoop ik tenminste) uitdagingen voor jullie gevonden. Ik had er eerst twee, maar vond die uiteindelijk te makkelijk. Dus er is op de valreep nog eentje, zeg maar als bonus, bijgekomen. 😊 Veel plezier ermee en uiteraard zoals altijd die antwoorden graag in het wit om het voor iedereen leuk te houden.

 

Dwaling 1:

Een opwarmertje. Welke kant rijdt de bus op?

 

 

 

Dwaling 2:

Op welk nummer staat deze auto geparkeerd?

 

 

 

Dwaling 3:

En nummer 3, voor de liefhebbers. Let op: niet alleen die kleur, ook het ‘waarom’ graag!

 

 

Veel succes allemaal en ik zie al die goede antwoorden wel verschijnen. 😎


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7

Dwaling 1: Naar rechts immers de afstand tussen de ramen in het passgiersgedeelte is telkens even groot maar de afstand is groter tussen het raam van de chauffeur en het eerste raam voor de passagiers.

Dwaling 2: 87

Dwaling 3: Een zwarte immers als de achterste niet weet welke kleur hoed hij op heeft dan hebben de twee mannen voor hem niet allebei een witte op. Als de voorste man dus een witte hoed op zou hebben dan weet de middelste dat hij wel een zwarte op moet hebben. Maar aangezien hij zegt niet te weten welke kleur hij op heeft moet de voorste man dus wel een zwarte hoed op hebben.

Reputatie 7
Badge +21

Het is hier nog wat stil, even wat aandacht trekken 😉

@Alex_P  @Alexa_  @Bart_  @Erik_  @Erwin_  @Lisa @Maja_ @Marcia_ 

@Nadia @Rutger_  @Thomas  @Dennis Schreve  @Giant2000 @Chrizziey 

@Henk2304 @huistijger  @JanD @Joep1965 @Nick83  @Noordzee 

@RBxx  @SjorsK  @saxman @obelisk @Alexandra  @Jasper @Bart_Z 

@Jeroen_dB @Hoopvol @Ron  @Hanna_ @Willy22 

@Jose_   @Robin_ @Loes_ @Hoopvol @Anneke-Anna @Denise_ @Michael001  @Dennis ABD 

@Bram_  @Shyrin_  @Doornekamp33  @GeSp @joop2011 @Raymondt  @Vikash 

@NHendriks @LaurensZalm @DennisA78 @Ik_Hussel @Katana321   @Berteman @Jeroen Ruiter 

@HansaanZet @Pauwerful 

Reputatie 7
Badge +28
  1. bus staat stil 
  2. 87
  3. Geen idee 
Reputatie 7
Badge +10

1: Dat ligt er aan waar de bus zich bevindt, de deuren van een bus zitten altijd aan de rechterkant, hier rijdt de bus naar links. In Groot-Brittannië, Australië of Japan is het 'rechts', omdat ze daar het stuur aan de andere kant hebben. 
2: geen idee…

3: witte hoed

Reputatie 7
Badge +16
  1. Naar links (de deuren zitten immers aan de rechterkant)
  2. L8 (oftwel 87 op zijn kop geschreven)
  3. Zwarte hoed, want dat is de enige hoed die overblijft als de 2 andere heren danwel een  zwarte of een witte hoeden op hebben.
Reputatie 7
  1. Ik zie geen beweging, staat de bus niet gewoon geparkeerd?
  2. 89
  3. Er zit vast een logica in, maar ik zie 'm niet. Ik gok wit
Reputatie 7
Badge +9

Het was uiteindelijk blijkbaar toch ietsje moeilijker dan ik verwacht had. Maar, wij hebben toch een winnaar! @Giant2000 heeft alle drie de raadsels goed, dus aan hem de schone taak om volgende week donderdag een nieuwe dwaling te verzinnen!

Over de dwalingen zelf:

Dwaling 1: de bus rijd naar links. @Anneke-Anna heeft hier een hele mooie uitleg bij geschreven, dus voor deze dwaling een eervolle vermelding voor haar. 😊

Dwaling 2:  Het auto staat geparkeerd op nummer 87. Makkelijk te zien zodra je het plaatje op de kop zet.

Dwaling 3: de voorste man heeft een zwarte hoed op. Waarom? Dit is heel goed uitgelegd door @wjb , dus voor deze dwaling een eervolle vermelding voor hem! 😊

Ik hoop dat jullie toch een beetje plezier met deze dwaling hadden - en ik verheug me zelf al op een nieuwe van @Giant2000 volgende week!