Beantwoord

Dwaling op donderdag 7 juli 2022

  • 7 July 2022
  • 13 reacties
  • 202 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +17

Aan mij de eer om voor vandaag de dwaling op donderdag te doen, en daarbij ook het eerste topic dat ik zelf aanmaak! Ik hou van raadsels met plaatjes, dus bij deze:

Deze man kan geen knoflook meer ruiken. Geen vampiristische redenen, het is gewoon een erg sterke geur. Zijn buurman heeft overal knoflook liggen, zo ook in het plaatje. De man heeft 2 kurken, gebruik deze om te zorgen dat hij geen knoflook meer ruikt. Waar plaats je de kurken? 

 

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 7 July 2022, 15:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +17

In de beide neusgaten!
😉

Reputatie 7
Badge +17

En honderd maal sorry als ik iemand vergeet maarrrr: 
@Noordzee @huistijger @Alex_P @Alexandra  @Marcia_ @Maja_ @Jasper @Bart_Z @Rutger_ @JanZ_ @Erik_ @Paul_ @Anneke-Anna @Dennis Schreve @Shyrin_ @Bram_ Puzzel los en tag los enzo! ✨

Reputatie 7
Badge +30

That's very tricksy, it is, precious! 

Gat 1 en 3 zijn een loop samen naar de linkse ui. Gat 2 komt uit bij de rechtse ui. De bloemetjes zijn een loop zonder einde. Dus je kunt nooit de geur tegenhouden door de gaten zelf te pluggen omdat er altijd één overblijft die wel naar een ui leidt. 

Dus, dan moet de beste man de kurken maar in z'n neus steken denk ik zo.

Hoi @Sanne_M ,

Mijn antwoord:

2 en 3

Reputatie 7
Badge +9

Het heeft eventjes geduurd maar nu heb ik een idee:

In zijn twee  neusgaten.

Reputatie 7
Badge +19

Wat een ontzettend leuk raadsel 😁 ik hou van zulke plaatjes. Geeft me oude magazine vibes, eerder stonden zulke puzzels in kranten en blaadjes :)

Antwoord: Verdeel die kurken maar in stukjes over alle 3 gaten, want alle gaten komen bij de knoflook uit😂

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Sanne_M , een leuk eerste topic van jou 😉

Mijn antwoord:

De knoflookgeur komt uit alle drie de openingen, de geur van de bloemen komt nergens uit want die leidingen lopen in een kringetje. Deze man kan beter de twee kurken in zijn neusgaten stoppen. Dan ruikt hij geen knoflook…. en ook niets anders (behalve kurk).

Reputatie 7
Badge +20

Ik doe ook maar weer een poging 😃🧄

Hij heeft er het meest aan als hij ze lekker in zijn neus drukt

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Sanne_M , de deelname is nog wat beperkt 😉. 
Daarom hierbij nog wat meer tags, geleend uit een eerdere dwaling.

@Alex_P  @Alexa_  @Bart_  @Erik_  @Erwin_  @Maja_ @Marcia_ 

 @Rutger_  @Thomas    @Dennis Schreve   @Giant2000 @Chrizziey 

@Henk2304 @huistijger  @JanD @Joep1965 @Nick83  @Noordzee 

 @RBxx  @SjorsK  @saxman @obelisk  @Jasper @Bart_Z 

 @Jeroen_dB @Hoopvol @Ron  @Hanna_ @Willy22 

@Jose_   @Robin_ @Loes_ @Hoopvol @Anneke-Anna @Denise_ @Michael001  @Dennis ABD 

@Bram_  @Shyrin_  @Doornekamp33  @GeSp @joop2011 @Raymondt @peter-keetfm  @Vikash @Ward_ 

@NHendriks @LaurensZalm @DennisA78 @Ik_Hussel @Katana321   @Berteman @Jeroen Ruiter @HansaanZet @Pauwerful 

Succes allemaal 🙂 !!

Gezien de andere antwoorden heb ik het 100% fout 😂

Ook maar snel gedaan, maar ik ga hem niet opnieuw doen nu😉

Reputatie 7
Badge +17

@RBxx Topper! 💚 Dankje!

Reputatie 7
Badge +10

1 en 2 want 1 en 3 zijn verbonden volgens mij. 
 

*toegevoegd, of in z’n neus kan ook nog 

Reputatie 7
Badge +17

Dank voor het meedoen allen! Het juiste antwoord is: Beide kurken in de 👃🏻. Neus dus! Alle wegen komen ergens wel met knoflook in aanraking en er zijn niet genoeg kurken om alle gaten te dichten. Behalve die de neusholtes. De meesten van jullie hadden hem ook goed, keurig. 😄

Wel een eervolle vermelding voor de verwoording van sommigen

Deze man kan beter de twee kurken in zijn neusgaten stoppen. Dan ruikt hij geen knoflook…. en ook niets anders (behalve kurk).

De enorm uitgebreide van @Erik_ 💚 En kort en krachtig

Hij heeft er het meest aan als hij ze lekker in zijn neus drukt

Maar @Bram_ was de snelste, dus die is bij deze de winnaar. @Joris62 jij had hem deze keer ook weer goed, en bent volgende week aan de beurt las ik! 2 weken gehad om erover na te denken, ik ben erg benieuwd.