Vraag

Nieuw modem gekregen maar die werkte niet op mijn Telfortaansluiting

  • 13 April 2021
  • 9 reacties
  • 295 keer bekeken

Reputatie 1

Het is mij opgevallen dat wij ex klanten van telfort, gedwongen zijn om bij kpn te komen als klant met de zelfde betalingen die wij hadden bij telfort. Maar wat valt op. Je bent nu klant bij kpn maar je hebt geen recht op alle faciliteiten van kpn, je bent opgenomen maar wel als 2e klas burger. Zijn er meer mensen die dit ondervinden. Ik ondervond het bij mijn vervanging van mijn modum. Wij hadden een experiabox 8. Die werkte niet goed meer. De monteur kwam langs en installeerde de experiabox 12 maar deze werkte niet. Monteur collega gebeld en deze gaf aan dat de box niet werkte bij telfort klanten wel de experiabox 10. Dus ik krijg het gevoel dat wij dus 2e rangs burgers zijn voor kpn. 

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7

Maar wat valt op. Je bent nu klant bij kpn maar je hebt geen recht op alle faciliteiten van kpn,

Dat is dan toch ook volstrekt logisch, er is toch zeker ook een reden waarom het "budget merk" van KPN goedkoper was dan KPN zelf. Uiteraard worden er dan ook minder diensten geleverd. Het zou juist een beetje raar zijn als de ex Telfort abonnees ineens exact dezelfde diensten geleverd zouden krijgen als de KPN abonnee die daar meer voor moet betalen.

Overigens gaat die V12 wel werken op ex Telfort aansluitingen zodra de aansluiting technisch omgezet is naar KPN. Die technische omzetting wordt op dit moment gefaseerd uitgevoerd.

Reputatie 7
Badge +24

Zo moet je dat niet zien. Het ligt aan je abonnement. Dat heeft KPN overgenomen met dezelfde voorwaarden. Alles is voor u dus hetzelfde gebleven. Vroeger waren er verschillen tussen Telfort en KPN klanten. Die zijn er dus nu nog steeds.

U heeft nu geen KPN Box. Maar als KPN Telfort niet had overgenomen, dan had u nu ook nog geen KPN Box gekregen. Dus in die zin: wat is het probleem? 

Er zijn overigens ook zat klanten met een KPN abonnement die een v10 krijgen. Het is net wat de monteur in zn bus heeft liggen. Er mankeert niets aan een v10, het is gewoon een heel goed modem.

Reputatie 1

Zo moet je dat niet zien. Het ligt aan je abonnement. Dat heeft KPN overgenomen met dezelfde voorwaarden. Alles is voor u dus hetzelfde gebleven. Vroeger waren er verschillen tussen Telfort en KPN klanten. Die zijn er dus nu nog steeds.

U heeft nu geen KPN Box. Maar als KPN Telfort niet had overgenomen, dan had u nu ook nog geen KPN Box gekregen. Dus in die zin: wat is het probleem? 

Er zijn overigens ook zat klanten met een KPN abonnement die een v10 krijgen. Het is net wat de monteur in zn bus heeft liggen. Er mankeert niets aan een v10, het is gewoon een heel goed modem.

Beste Nick83, het gaat er mij om, kpn klanten en telfort klanten krijgen de zelfde internet en tv kanalen. Alleen de prijs is anders. Het scheelt je op jaarbasis €120,00. Is best veel. Maar het ging mij er om dat de aansluiting van de V12 niet ging en de V10 wel. Waarop de collega monteur zij deze werkt niet bij telfort klanten. Dus we zijn terug gezet bij kpn maan niet de zelfde rechten. Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit meemaken. Dus ook de mensen die x4all hebben. Wat zijn hun ervaringen. 😉 

Reputatie 7

Maar het ging mij er om dat de aansluiting van de V12 niet ging en de V10 wel. Waarop de collega monteur zij deze werkt niet bij telfort klanten. Dus we zijn terug gezet bij kpn maan niet de zelfde rechten.

Nee, je bent niet teruggezet bij KPN maar nog niet vooruitgezet naar KPN.

Er is geen Telfort profiel beschikbaar voor de V12 en daarom kan een V12 niet ingezet worden op een aansluiting die technisch nog Telfort is. (DHCP via vlan 34 i.p.v. pppoe via vlan 6)

Zodra jouw aansluiting technisch omgezet is naar KPN zal de V12 ook op jouw aansluiting werken.

Reputatie 7
Badge +9

 

Maar het ging mij er om dat de aansluiting van de V12 niet ging en de V10 wel. Waarop de collega monteur zij deze werkt niet bij telfort klanten. Dus we zijn terug gezet bij kpn maan niet de zelfde rechten.

 

Het niet kunnen gebruiken van de V12 is puur een technische beperking in het KPN netwerk.  Op dit moment is men binnen het KPN netwerk bezig om deze technische beperking aan te passen zodat ex-Telfort klanten op dezelfde manier van het netwerk gebruik kunnen maken.

 

Voor wat betreft de voordelen/nadelen van het ex-Telfort klant zijn…

Telfort klanten hadden hun eigen voorwaarde, 1 voorbeeld is wel het mee mogen nemen van belminuten en data naar de volgende maand. Als KPN klant mag je dat dus niet.

 

En het staat je nog steeds vrij om over te stappen naar een andere (budget) provider.

Reputatie 7
Badge +24

Zo moet je dat niet zien. Het ligt aan je abonnement. Dat heeft KPN overgenomen met dezelfde voorwaarden. Alles is voor u dus hetzelfde gebleven. Vroeger waren er verschillen tussen Telfort en KPN klanten. Die zijn er dus nu nog steeds.

U heeft nu geen KPN Box. Maar als KPN Telfort niet had overgenomen, dan had u nu ook nog geen KPN Box gekregen. Dus in die zin: wat is het probleem? 

Er zijn overigens ook zat klanten met een KPN abonnement die een v10 krijgen. Het is net wat de monteur in zn bus heeft liggen. Er mankeert niets aan een v10, het is gewoon een heel goed modem.

Beste Nick83, het gaat er mij om, kpn klanten en telfort klanten krijgen de zelfde internet en tv kanalen. Alleen de prijs is anders. Het scheelt je op jaarbasis €120,00. Is best veel. Maar het ging mij er om dat de aansluiting van de V12 niet ging en de V10 wel. Waarop de collega monteur zij deze werkt niet bij telfort klanten. Dus we zijn terug gezet bij kpn maan niet de zelfde rechten.

U heeft niet dezelfde rechten. Voor zover je dat überhaupt zo noemen wilt. Want ik vind het een rare bewoording. Maar als u het zo noemen wilt...

U heeft in het verleden gekozen voor Telfort. En u moet het zo zien dat u eigenlijk nu nog steeds bij Telfort zit. Aangezien u nog steeds een Telfort abonnement heeft.

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit meemaken. Dus ook de mensen die x4all hebben. Wat zijn hun ervaringen. 😉 

XS4ALL klanten krijgen voor zover ik weet ook geen KPN Box. Die willen ze niet eens denk ik. Volgens mij werkt XS4ALL met fritzboxen. Kan bij KPN ook, maar dan moet ik € 7,49 extra betalen. Moet ik me als KPN klant nu achter gesteld voelen? Nee toch? 

Je kiest ergens voor, voor een bepaald abonnement, met een bepaalde prijs, voorwaarden en bij behorende apparatuur. Vervolgens moet je niet piepen als iemand anders die een andere keuze heeft gemaakt iets anders krijgt. Als je dat ook hebben wilt, dan moet je gewoon dat abonnement nemen wat daar bij hoort.

Xantiaan: kpn klanten en telfort klanten krijgen de zelfde internet en tv kanalen.

Klopt niet. Het tv basispakket van Telfort is kleiner dan van kpn. Er ontbreken zo'n 12 zenders bij Telfort en nu TFT.

Dus we zijn terug gezet bij kpn maan niet de zelfde rechten. 

Maar ook niet met dezelfde plichten (het betalen van hogere abokosten). Als je dezelfde rechten wilt als bestaande kpn-klanten moet je ook voldoen aan dezelfde plichten. Je kunt op ieder gewenst moment een kpn abo afsluiten, met dezelfde rechten en dezelfde hogere kosten, de keus is aan jou!

Reputatie 7
Badge +8

Als (ex-)Telfort klant heb ik toch een hele andere ervaring.

Begin dit jaar, kreeg ik problemen met de internetverbinding. De WiFi was dermate  traag, dat er niet mee te werken viel en incidenteel viel de verbinding weg/het modem uit. En dat is tegenwoordig, waar thuis werken de norm is, vervelend.

Na een paar keer de WiFi manager uitgevoerd te hebben, kreeg ik drie Experia WiFi toegestuurd. Helemaal gratis. Weliswaar was daarmee het wegvallen van de verbinding niet opgelost, maar met één telefoontje naar het gratis nummer van de Klantenservice, werd een gratis monteur geregeld, die het probleem verhielp. En passant bekeek de Klantenservice medewerker naar mijn abonnement en adviseerde, het vooral zo te laten. Een wijziging of overstap naar KPN zou alleen maar een prijsverhoging betekenen en dat zou hij niemand adviseren. Wel is het mobiele abonnement gewijzigd: dat levert een prijsvoordeel op van € 72.00 per jaar. Mooi meegenomen!

Na het bezoek van de monteur bleek toch de V8 vervangen te moeten worden. En ook dat was met één (gratis) telefoontje geregeld: de volgende dag al kon dat bij ‘winkel op de hoek’ geruild worden. Al met al: ik heb als (ex-)Telfort klant geen moment het gevoel gehad, als een minderwaardige klant  behandeld te zijn.

Ik kreeg ook de V10. Niets mis mee. Afgezien van het feit dat de Box12 niet voor Telfort  geschikt is, ben ik blij met de V10, die bewezen goed is. Liever die dan de allernieuwste waar zich nog kinderziektes kunnen openbaren.

 

Â