Feedback nieuw forum!

Reputatie 7
Badge +22
Deel je verbeterideeën voor het nieuwe KPN forum!

Het is feest, ons nieuwe forum is live! Samen met het community team zijn wij de afgelopen periode druk bezig geweest met alle vernieuwingen op het forum, wij zijn erg nieuwsgierig wat jij ervan vindt. Ben je tevreden, vind je het gebruiksvriendelijk, of heb je na het testen nog wensen of goede ideeën ter verbetering? Ik hoor het graag van je. Op deze manier maken wij samen het nieuwe forum nog leuker en makkelijker.

Kom je rare zaken tegen of ervaar je problemen, wil je dan je browser vermelden en als het mogelijk is een screenshot plaatsen? Alvast bedankt voor jullie hulp.

Stel allereerst opnieuw een gebruikersafbeelding in, deze konden we helaas niet behouden.

De opvallendste veranderingen
  • Een nieuw fris uiterlijk
  • Responsive ontwerp met behoud van alle functionaliteit op mobiel & tablet
  • OnsKPN vind je momenteel als categorie onderaan de forumlijst terug
  • De @mention functie is tijdelijk niet beschikbaar, hier wordt nog aan gewerkt.
  • Alle privéberichten konden niet overgezet worden op het nieuwe forum. Deze kun je dus niet meer terug zien.

This topic has been closed for comments

320 reacties

Reputatie 7
Badge +13
de form ziet er goed uit
maar echter mis ik het volgende
ik zie graag nog een optie dat je links kan plaatsen onder je handtekening of in profiel
Reputatie 7
Badge +16
Ziet er goed uit! Helaas jammer dat is geen link meer bij mijn handtekening kan plaatsen. Het is nu bij mijn handtekening een zooitje. Hihihi! Ik kan geen Enter meer geven. Voor de rest ziet het er goed uit. Vooral voor de mobiel. Maar als je een bericht hebt geplaatst, dan gaat ie niet naar het bericht die je hebt geplaatst. Dan gaat ie naar de eerste topicbericht die bovenaan staat in die desbetreffende topic. 😉
Reputatie 7
Badge +16
Cindy_ schreef:

Deel je verbeterideeën voor het nieuwe KPN forum!

Het is feest, ons nieuwe forum is live! Samen met het community team zijn wij de afgelopen periode druk bezig geweest met alle vernieuwingen op het forum, wij zijn erg nieuwsgierig wat jij ervan vindt. Ben je tevreden, vind je het gebruiksvriendelijk, of heb je na het testen nog wensen of goede ideeën ter verbetering? Ik hoor het graag van je. Op deze manier maken wij samen het nieuwe forum nog leuker en makkelijker.

Kom je rare zaken tegen of ervaar je problemen, wil je dan je browser vermelden en als het mogelijk is een screenshot plaatsen? Alvast bedankt voor jullie hulp.

Stel allereerst opnieuw een gebruikersafbeelding in, deze konden we helaas niet behouden.

De opvallendste veranderingen

• Een nieuw fris uiterlijk
  • Responsive ontwerp met behoud van alle functionaliteit op mobiel & tablet
  • OnsKPN vind je momenteel als categorie onderaan de forumlijst terug
  • De @mention functie is tijdelijk niet beschikbaar, hier wordt nog aan gewerkt.

Als ik dus op de 2 tekstballonnen klik, dan krijg ik dus dit, dat het bericht van @Cindy_ erbij staat. Maar als iemand een bericht plaatst, krijg ik toch wel een emailtje??? :?
Reputatie 3
Het forum ziet er mooi uit! Nieuw, fris en modern uiterlijk!

Wel loop ik tegen een probleem aan bij het inloggen. Op zowel mijn Mac als iPhone kan ik niet inloggen met Safari (ik heb alle ad/tracking-blockers even uitgezet, en daar ligt het niet aan). In andere browsers (op zowel Mac als iPhone) lukt dit wel, het lijkt dus aan Safari te liggen. Zodra ik mijn inloggegevens heb ingegeven en op inloggen heb gedrukt, word ik teruggeleid naar de startpagina van het forum. Rechtsboven staat dan echter nog steeds een inloggen knop (in plaats van je accountnaam).
Reputatie 4
Badge +1
eh8001 schreef:

lhet lijkt dus aan Safari te liggen. Zodra ik mijn inloggegevens heb ingegeven en op inloggen heb gedrukt, word ik teruggeleid naar de startpagina van het forum. Rechtsboven staat dan echter nog steeds een inloggen knop (in plaats van je accountnaam).

Probeer eens je cache en cookies weg te gooien.
Reputatie 4
Badge +1
Gefeliciteerd. Het nieuwe forum ziet er goed uit! Heel veel succes!
Reputatie 3
mvanbaak schreef:

Probeer eens je cache en cookies weg te gooien.

Thanks, dat deed de truc!
Reputatie 6
Badge +9
Ik ben al mijn privéberichten kwijt?
Reputatie 4
Badge +5
Dank jullie wel voor de felicitaties en feedback! Wij moeten hier ook even wennen maar zijn heel erg blij met de nieuwe looks! Ondertussen werken we hard aan alle veel bekeken topics en laatste berichten!

ITVkijker schreef:

Dat klopt. Bij de migratie is iedereen zijn privéberichten kwijt. Wij ook. Gelukkig hebben we voor lopende cases de privéberichten bewaard en zullen wij die forum gebruikers benaderen zodat we hun vraag verder kunnen oppakken.
Reputatie 3
Badge +3
Het nieuwe forum ziet er goed uit netjes gedaan,
Verdere bevindingen zal ik later na testen nog toevoegen maar voor nu top!!!!
Reputatie 7
Badge +29
Klein verbeterpuntje: het forum werkt niet goed met de standaard Android spellingscontrole.
Reputatie 7
Badge +16
Grietje_ schreef:

Dank jullie wel voor de felicitaties en feedback! Wij moeten hier ook even wennen maar zijn heel erg blij met de nieuwe looks! Ondertussen werken we hard aan alle veel bekeken topics en laatste berichten!

ITVkijker schreef:

Dat klopt. Bij de migratie is iedereen zijn privéberichten kwijt. Wij ook. Gelukkig hebben we voor lopende cases de privéberichten bewaard en zullen wij die forum gebruikers benaderen zodat we hun vraag verder kunnen oppakken.

Hmmm, dat is nou niet zo fijn dat ik de privéberichten kwijt ben. Had daar best belangrijke berichten staan. 😞 Van @Hugo_ en zo.
Reputatie 7
Badge +14
Het forum ziet er tot zo ver goed uit! 🙂 Ik ga eventjes rondkijken en kom achteraf met mijn Feedback 🙂
Reputatie 7
Badge +13
bij privé berichten versturen geeft die een foutmelding
en de ontvangen privé berichte krijg ik geen melding van
ik zie het bericht pas als ik de gesprek aanklik

ps. de privé berichten heeft een schoonheid foutje
zo heb ik vandaag privé bericht van @Hugo_ ontvangen
maar er staat er achter dat het 46 jaar geleden is
dat lijkt me zkkr niet te kloppen ik ben zelf nog maar 32 jaar jong 😉
Reputatie 7
Badge +14
Het forum is mooi geworden 🙂 Het Font vind ik zelf net iets lastiger te lezen(Vindt ik net iets minder makkelijk te lezen) en de site voelt soms wat "vel" aan. Waarschijnlijk is het een stukje gewenning 😉

Ik heb zojuist ook een taart ontvangen, dat had ik zeker niet verwacht, Bedankt! 🙂

Reputatie 7
Badge +13
SjorsK schreef:

Het forum is mooi geworden 🙂 Het Font vind ik zelf net iets lastiger te lezen(Vindt ik net iets minder makkelijk te lezen) en de site voelt soms wat "vel" aan. Waarschijnlijk is het een stukje gewenning 😉

Ik heb zojuist ook een taart ontvangen, dat had ik zeker niet verwacht, Bedankt! 🙂

ziet er lkkr uit de taart
😃
Reputatie 7
Badge +16
SjorsK schreef:

Taart???? IK WIL OOK TAART! 😛 Stuur er mij ook 1'tje!!! 😉
Reputatie 4
Badge +1
@SjorzK, die taart ziet er goed uit, doe mij ook maar een hapje 🙂

@Francois, we zijn even aan het heen en weer mailen via prive berichten om uit te zoeken wat er precies verkeerd gaat. Voor nu bedankt voor alle info, het blijft een vreemde zaak dat jij hier last van hebt en sommige weer niet. Maar we gaan het uitzoeken.

@Robin, Ik ben vandaag thuis aan het werk. Gisteren met de livegang is het toch nog laat geworden. Heb daarom even geen android telefoon bij de hand. Kun je iets meer info geven over wat er precies verkeerd gaat met het toetsenbord op android?
Reputatie 7
Badge +14
*geeft een hapje* 🙂

Nog een feedback puntje: Ik vindt het bijzonder dat het mogelijk is om je eigen berichten te liken. 🙂
Reputatie 4
Badge +1
hehe dank je 🙂
Ik begrijp wat je bedoelt mbt de likes, maar het is aan jezelf of je je eigen bericht zo leuk vind dat je hem wilt liken. We hebben het hier over gehad tijdens het bouwen, maar hebben uiteindelijk gekozen voor de functionaliteit zoals bijvoorbeeld facebook het ook heeft. Bij Facebook kun je ook je eigen berichten liken. De meeste mensen weten hoe het daar werkt en we hebben die werking 1 op 1 over genomen.
Reputatie 7
Badge +14
Ik snap 't 🙂

Ik heb verder nog een probleempje gewonden.

Als je op de homepage naar "Speciaal voor klanten" gaat dan kan je op KPN Win en KPN Blog klikken, gezien het een onderdeel van het oude forum zijn het helaas dead links geworden.
Reputatie 4
Badge +1
Bedankt SjorsK, deze hadden we ook gespot. We hebben gevraagd dit zsm aan te passen. Dank je wel voor het doorgeven!
Reputatie 7
Badge +22
Oeee, goed dat je het zegt @SjorsK!
Reputatie 7
Badge +16
Verder valt me op als je in de lijst kijkt van Interactieve TV is dat het nog door elkaar staat, zou handig zijn als er een nieuw bericht is geplaatst dat die topic bovenaan komt. En hoe ouder het bericht, hoe lager die komt. Want dan staat bijvoorbeeld 20 dagen boven aan de topic. En de volgende is van 2 jaar geleden. En weer de volgende topic is van 5 dagen geleden.

Reputatie 7
Badge +14
Het valt me ook op dat je niet meer een notificatie krijgt als iemand @JeNaam typt. Maakt het op zich net ietsjes lastiger om iemand te highlighten.
Edit: Ik las net dat het niet werkte 😛 Ik ben een kluns 😉

Verder lijkt het mij ook handig om KPN Medewerker iets herkenbaarder te maken, bijvoorbeeld door een KPN Logo in de titel te zetten en medewerkers een KPN - Groen kleurtje te geven 🙂 Verder denk ik niet dat een gemiddelde gebruiker de titel "Moderator" snapt. Als men de titel überhaupt ziet.

Tot slot: Ik kan nu het Font waarderen. Mogelijk is het veranderd, mogelijk ben ik van de gewenningsverschijnselen af 😉