Vraag

Gebruik je de computer minder dankzij de smartphone?

  • 12 September 2019
  • 11 reacties
  • 434 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik bemerk bij mezelf dat ik de computer minder gebruik dankzij de smartphone. Er zitten ontzettend veel mogelijkheden op en uiteraard heel erg handzaam, mobiel.

Bijvoorbeeld nu, bezig met voorbereiden schilderen. Schuurmachine nodig, vergelijken, navigatie...onderweg.

Zijn er meer mensen die merken dat de smartphone vaker gebruikt wordt dan een computer!/laptop?

11 reacties

Reputatie 7
Zijn er meer mensen die merken dat de smartphone vaker gebruikt wordt dan een computer!/laptop?
Wacht maar totdat je een tablet hebt, dan wordt het nog vanzelfsprekender dat je de computer/laptop niet meer gebruikt.
Je moet eerst naar dat kreng lopen, aanzetten, wachten opdat die (eindelijk) opgestart is en de browser openen. Dat is toch veel te veel werk als je op je telefoon zonder lopen en wachten hetzelfde kunt bereiken. En waarom bij een tablet al helemaal? Puur vanwege de grootte van het scherm. Zelf gebruik ik, vanuit mij luie stoel, mijn Huawei MediaPad M3 het meest. Deze heeft een 8,4inch scherm en dat is mijns inziens een ideale grootte voor een tablet.
10,1inch of zelfs 12,9inch vind ik persoonlijk toch echt te groot. Het apparaat wordt daardoor simpelweg te zwaar om ergonomisch verantwoord te gebruiken.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb wel een laptop thuis, maar gebruik deze nauwelijks. Alleen als ik echt een groot scherm nodig heb, bijvoorbeeld als ik zaken op twee verschillende webpagina's wil vergelijken o.i.d., dan zet ik de laptop aan. Dat is denk ik één keer per maand ongeveer.
Wacht maar totdat je een tablet hebt, dan wordt het nog vanzelfsprekender dat je de computer/laptop niet meer gebruikt.
Ik merk inderdaad dat ik de computer wat minder gebruik al is er nog steeds een aantal zaken die ik liever op de PC (een desktop bij mij) doe. Ik merk juist (ook bij kennissen en collega's) dat de slimfoon in toenemende mate de tablet vervangt. En tablet heeft zo ongeveer dezelfde beperkingen als een slimfoon m.u.v. het schermformaat. Maar mijn PC (met een 24"aanraakscherm) is voor een deel van de taken nog steeds onovertroffen. En wat ik niet op de PC hoef te doen kan ik op de slimfoon en is de tablet daarvoor juist weer te groot (om b.v. in een broekzak te stoppen). Onze tablet ligt al ongeveer een jaar ongebruikt in een lade onder de tv.

Ik raad mensen desgevraagd dan ook meestal (er zijn uitzonderingen) af nog te investeren in een tablet.
Reputatie 7
Onze tablet ligt al ongeveer een jaar ongebruikt in een lade onder de tv.
Zo zie je maar, niemand is gelijk en dat is maar goed ook. 😉 Ik zweer juist bij een tablet. Privé gebruik ik eigenlijk nauwelijks nog een PC en de mobiele telefoon is mij toch echt iets te klein. Ik zou juist iedereen aanraden om een tablet te gebruiken maar mijn advies is om een kleine tablet te gebruiken. Persoonlijk vind ik een 8.4" tablet veel prettiger in gebruik dan een 10.1" of nog grotere tablet.

Ik heb ook een Microsoft Surface Pro 3 (12") en een Microsoft Surface Book 2 (15") liggen beide met Windows 10 Pro maar die vind ik voor op schoot in mijn luie stoel toch beduidend minder prettig.
Reputatie 7
Lache, hier nog iemand! Als ik een laptop/computer nodig ben, gebruik ik de flapdoos van kantoor wel 🤓

Voor de rest in de Daily Things is een tablet meer dan prima. Zou niet eens een vaste computer meer willen hebben staan, dat is zo jaren ‘90!
Ik gebruik de laptop héél vaak. Alleen maar. Behoorlijk scherm (15 inch) en écht, los, toetsenbord. Met 10-vingertypen veel makkelijker dan die onvoelbare toetsen van een aanraakscherm. Zo'n aanraakscherm doet bovendien nooit wat ik wil.

Mijn smartph... oh, wacht... Die heb ik helemaal niet. Lastig, heb voor dichtbij nml altijd leesbril nodig. En internet onderweg leidt alleen maar af.
Op de fiets, in de auto, in de supermarkt (bij de kassa bv), ........ niet te doen.
Ook nog geen tablet overigens.
Tablet is en blijft de go to. De sporadische keer dat de pc aan gaat voor een game of anderzins ligt de tablet ernaast.

Kijk je naar de markt zijn er maar een paar merken actief dan bij smartphone's het geval is. Voor fabrikanten is de tablet markt blijkbaar niet intressant genoeg. Het lijkt er ik zou bijna zeggen logisch ook op dat we langer met een tablet doen dan met een smartphone.
De tablet is mij te groot voor het servet en te klein voor het tafellaken 😉.
Ik gebruik mijn smartphone hoofdzakelijk voor dingen die een computer niet kan. Dus GPS, mobiel internet, mobiel bellen, foto's maken, zaklamp, pinpas, afstandbediening. Computer(s) gebruik ik niet of nauwelijks minder omdat er een smartphone is. Tablet gebruik ik eigenlijk weinig, hoofdzakelijke bezigheid van de tablet is het updaten van apps, omdat ie weken tot maanden uit/standby is.
Reputatie 7
Badge +30
Ik gebruik mijn verschillende devices voor heel verschillende dingen. Laptop en telefoon gebruik ik beide dagelijks. Telefoon voor appen, spelletjes, navigatie, dingen opzoeken als ik onderweg ben. Laptop voor gamen, grafisch werk, administratie. Ook online shoppen doe ik bij voorkeur op de laptop zodat ik met het grotere scherm makkelijker kan navigeren en grotere afbeeldingen heb.

Daarnaast heb ik ook een tablet, daarvan merk ik wel dat ik die relatief weinig gebruik. Voornamelijk voor digitale bordspelletjes omdat die fijner werken op het wat grotere scherm van de tablet versus de telefoon, maar dat gaat dan bij vlagen.
Reputatie 7
Badge +10

Ik gebruik de iPhone meer, maar sommige dingen zijn handiger via de pc/laptop. Eigenlijk hetzelfde wat Erik hierboven ook beschrijft. 

Maar...zojuist is mijn trouwe laptop ‘overleden’ :cry: Een oudje, Aspire 6935G van 2008 (ja, echt) maar oh, wat snorde hij mooi :sob: #zucht 

Gelukkig heb ik meer (desktop) computers, maar had maar 1 laptop. 

Reageer