geluidsoverlast en burnout ten gevolge

  • 17 February 2020
  • 16 reacties
  • 517 keer bekeken

Beste, aangezien er geen enkele medewerking wordt gegeven aan particulieren die last hebben van laagfrequente geluid, dan maar bij deze.

Wanneer neemt KPN actie als er klachten zijn van burgers die last van laagfrequente geluid?

Moeten mensen zich in de kosten storten omdat ze moeten verhuizen ivm de geluidsoverlast. Jaja mee leren leven is geen optie.

 

Maar op klachten wordt ook niet gereageerd en afgedaan als onzin.

Als er niets van gedaan wordt voel ik mij genoodzaakt om contact op te nemen met Radar en andere consumenten programma's die proberen problemen voor consumenten als bedrijven zoals KPN niet reageert.

In afwachting van uw reactie.


16 reacties

Badge +19

Misschien wil je eens uitleggen welk verband jij ziet tussen kpn en betreffende problemen. Ik heb namelijk geen idee waar het over gaat. En ik ben niet de enige denk.

Geluidsoverlast straatkasten KPN

 

Badge +19

Ik denk dat je dan bij kpnnetwerk moet zijn. Die gaat over de straatkasten. Kijk op www.kpnnetwerk .nl.  Hier ben je bij kpn de provider. In een ander topic hierover wordt verwezen naar het tel. 0800-0150

Dus het bekende kastje van de muur verhaal.

Met een kluitje het riet ingestuurd worden.

Badge +19

Heb je al gebeld dan?

Ja zeker, geen reactie.

Kwamen gisteravond niet eens om de kast even uit te zetten iz geluidsmetingen van de gemeente! 

Minachting alom voor de mens. Waar blijven ze net hun normen en waarden?

Badge +19

Even de kast uitzetten betekent dus een paar honderd gezinnen zonder internet, tv en telefoon. Dat gaan ze echt niet doen.

Nee mensen tot waanzin drijven wel! Maar dat maakt de KPN niet uit. Geld voor alles.

Suggestie: kast verplaatsen naar een plaats waar niemand er last van heeft?

En hoe krijg je het huis verkocht als je uit pure noodzaak ivm het geluid wel MOET gaan verhuizen! 

Ja dan blijft het stil bij het KPN forum. worden jullie door kpn betaald?

Badge +19

Medewerkers reageren doorgaans binnen 48 uur. Maar verwacht er niet teveel van. Doodgewoon omdat dit van kpn de provider is en niet van kpn de netwerkbeheerder. Totaal 2 verschillende bedrijven dus.

De netwerkbeheerder kan wel meten. Dit doen ze op het punt dat de kabel bij jou naar binnen komt. Bel hen en maak een afspraak. 

Reputatie 7

Hallo @Darlington, welkom op het KPN forum. Goed dat je hier een bericht achterlaat. Bijzonder vervelend dat je lichamelijke /geestelijke klachten hebt, als gevolg van een hoge pieptoon uit de wijkkast bij jou in de buurt. Dat is erg heftig.

Een internetverdeelpunt (wijkkast) kan geluidsgolven verzenden, dit is meestal minimaal. Mocht het geluid sterker zijn dan de norm, dan gaan we het zeker oplossen.

‘Even’ de kast uitzetten, is geen optie. Zoals Joep al aangeeft betekent dat geen verbinding meer voor vele (honderden) huishoudens. Naast dat het voor ons een bron van inkomsten is, zijn ook veel mensen afhankelijk van hun internet- en telefoonverbinding. Wanneer we het netwerk uitschakelen kan dat een acuut veiligheidsprobleem opleveren. Denk aan een (zorg)alarm of ander netwerk die de veiligheid en gezondheid van de klant in de gaten houdt. Dat is ook niet de bedoeling.

Zou je hier een foto willen plaatsen van de boosdoener? En je forumprofiel invullen met je persoonlijke gegevens? Postcode + huisnummer, naam en mobiel nummer. Dan kunnen we een onderzoek starten. Ik hoor graag van je :)

Beste Nadia,

 

Foto en gegevens volgen.

Als u goed gelezen gad, Dan had u gelezen dat het over LAAg frequentie geluid gaat en GEEN hoge pieptoon!

 

 

Last van geluidsoverlast


Geluidsoverlast kan nadelig zijn voor je gezondheid, bijvoorbeeld als je door het lawaai slechter slaapt.

Laagfrequent geluid 

Een andere vorm van geluidshinder is overlast door laag frequent geluid (LFG). Dit raakt nauwelijks gedempt door muren en andere obstakels, waardoor het tot enkele kilometers ver kan komen. LFG heeft zo’n lage frequentie dat die nauwelijks hoorbaar is: sommige mensen horen het helemaal niet.

LFG ontstaat voornamelijk in bedrijven en de industrie: de lage tonen ontstaan bijvoorbeeld in verwarmingspompen, transformators, en airco-installaties.

 

 

Laagfrequent geluid 

Een andere vorm van geluidshinder is overlast door laag frequent geluid (LFG). Dit raakt nauwelijks gedempt door muren en andere obstakels, waardoor het tot enkele kilometers ver kan komen. LFG heeft zo’n lage frequentie dat die nauwelijks hoorbaar is: sommige mensen horen het helemaal niet.

LFG ontstaat voornamelijk in bedrijven en de industrie: de lage tonen ontstaan bijvoorbeeld in verwarmingspompen, transformators, en airco-installaties.

Reputatie 7

Excuses, @Darlington. Ik heb daar inderdaad overheen gelezen. Sorry. Laagfrequent geluid. Daar heb ik me even in verdiept. Het is naar wat ik lees, een vreselijk irritant én hardnekkig probleem.  

‘Denk aan zware machines zoals pompen, motoren en aggregaten. Maar ook de wasmachine, een cv-pomp of een ventilator kan laagfrequent geluid produceren. Dat maakt het lokaliseren van de bron niet makkelijker. Daar komt nog bij dat volgens sommigen ook elektromagnetische velden (bijvoorbeeld van zendmasten) in het menselijk oor laagfrequent geluid kunnen produceren. Dat geluid is niet meetbaar. Lastig dus.’

Bron: De Monitor

Oef, voor de gedupeerden die het geluid kunnen waarnemen is dit natuurlijk bijzonder irritant. Ik kan me goed voorstellen dat het klachten veroorzaakt zoals slapeloosheid en erger. Laagfrequent geluid kan dus uit veel machines en apparaten uit de buurt komen, die ook nog eens niet / lastig te meten zijn :expressionless:

Ik hoop van harte dat we hierin iets kunnen betekenen, onze kasten mogen niet boven een bepaald geluidsnorm uitkomen. Wanneer ik jouw gegevens en foto heb, zal ik mijn collega's vragen op locatie de situatie te onderzoeken. Hoor graag van je! 

 

Dank voor uw bericht.

foto's en andere gegevens komen eraan.

Gelukkig sta ik niet alleen in dit probleem. Enkele buren horen het ook en hebben er ook last van.

Gisteren was er een architect in mijn huis en die hoorde het ook.

 

Reageer