Gewoon mijn ervaringen

• 20 juni 2017
  • 20 reacties
  • 422 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Beste KPN,

Ik weet dat dit niet de goede plek is om te klagen, en moet ik brieven sturen naar de KPN hoofdkantoren van interactieve TV en de Mobiele producten.

Er moet mij gewoon iets van het hart. Iedere wijziging, groot of klein, veroorzaakt problemen bij KPN. Iedere keer gaat er wel iets fout. Heb ik ineens geen glasvezel meer, of 50mb internet ipv 100mb wat ik altijd had. Kortingen worden niet verrekend of pas nadat ik 1 of 2 maal heb gebeld. Ik wordt er moedeloos van. Dit geldt voor al mijn producten bij KPN dus ook mijn mobiele producten.

Nu heb ik al een tijd geleden gezien dat als ik mijn iTV abo opnieuw vastleg voor een jaar, ik 6 maanden 30 euro korting kan krijgen en daarna iets van 8 euro per maand... Maar ik durf het gewoon niet, ben bang dat ik dan weer maanden lang te maken krijg met het gepruts van jullie klantenservice.

Momenteel werkt alles naar behoren, daar ligt het niet aan. Maar het is eigenlijk te zot voor woorden dat ik niet durf te wijzigen. Er zitten op jullie KS mijns inziens alleen maar incapabele en ongemotiveerde studenten hun tijd te vullen en geld te verdienen. De enkele goede student daargelaten, ik mag niet generaliseren.

Ik heb niet de illusie dat het ergens anders beter gaat, bijvoorbeeld bij Ziggo. Want ben juist om dezelfde reden overgestapt van UPC naar KPN, dus van de storm in de regen gekomen.

Ben gewoon is benieuwd hoe KPN hierover denkt. Kijk gerust in mijn historie onder

Admin: adresgegevens verwijderd i.v.m. privacy + topic op eigen verzoek naar huiskamer verplaatst

20 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Misschien had dit beter in de Huiskamer kunnen staan, is dit te verplaatsen?
Reputatie 7
Misschien had dit beter in de Huiskamer kunnen staan, is dit te verplaatsen?Ik zie dat een administrator het al verplaatst heeft naar de Huiskamer. ;)

Enne, die 6 maanden korting geldt alleen als je minimaal een half jaar geen Alles in 1 hebt gehad. Daar is nu geen sprake van.
Reputatie 1
Badge +1
Dat bedoel ik @PeterG, De klantenservice geeft aan dat het wel kan als je je bestaande abo verlengt. Wat moet je nou geloven, als je de medewerkers al niet kan vertrouwen...
Reputatie 7
Badge +22
Ha Marcellusdus, welkom terug op het forum! Wat vervelend dat er vaak iets misgaat als je een wijziging wilt doorvoeren. Dat is natuurlijk absoluut niet hoe het hoort te gaan.

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie inderdaad een flink aantal wijzigingen en daarbij ingevoerde correcties staan. Helaas kan ik de dingen die gebeurd zijn niet meer ongedaan maken. Ook kan ik je helaas niet garanderen dat alle wijzigen in de toekomst zonder enig probleem verlopen. Wel kan ik je garanderen dat ik in dat geval erg m'n best ga doen het eventuele ongemak tot een minimum te beperken.

Is er momenteel iets dat je wilt wijzigen? Dan ga ik voor je aan de slag :)

Wat betreft een nieuwe korting, daar moet ik Peter gelijk in geven. Die geldt alleen voor nieuwe klanten. Waar we in het verleden inderdaad nog wel eens bestaande klanten in sommige situaties een nieuwe korting aanboden, gebeurt dat bij vaste abonnementen nu niet meer. Bij mobiele abonnementen is dat overigens een ander verhaal. Daar krijg je bij elke verlenging in het algemeen een nieuwe korting.
Reputatie 1
Badge +1
@Justin_. Dank voor je reactie en aanbod.

Je geeft nu zelf het probleem al aan. Via de klantenservice krijg ik te horen dat ik dus wel de korting krijg, dus vertel mij nu maar wie ik moet geloven.
Ondanks wel of geen korting, ik zou mijn maandbedrag met €8,- kunnen verlagen als ik opnieuw een jaarcontract zou accepteren, volgens mijn berekening. Maar doe maar niet. Als ik het doe, ben ik overtuigd dat ik voor €800,- ellende krijg... dus laat maar.

Bestaande klanten krijgen de korting dus niet meer. Dan is het dus duidelijk dat KPN zijn focus richt op nieuwe klanten. De bestaande klanten kunnen het doen met de prijsverhoging en een versoberd zenderpakket. Goed beschouwd heeft het dus geen nut/voordeel voor bestaande klanten om het contract te verlengen, dan wel een nieuw jaarcontract af te sluiten.

Jammer. Maar maakt veel duidelijk.
Reputatie 7
Mag ik je vragen welk abonnement je nu hebt, welke opties daarbij actief zijn en wat je nu voor dat abonnement betaalt?
Is jouw Experia Box met een telefoonsnoer op het ISRA punt aangesloten of met een netwerkkabel op een glasvezelmodem?
Reputatie 7
Waar zou ie € 8 besparing dan in zitten?
Reputatie 1
Badge +1
Om te beginnen zit het verschil in de €5,- die ik extra betaal ivm 100mb via glasvezel. Daarnaast 2 extra decoders van ieder €4,-. Kom ik op een totaal van €76,-.
Tegenwoordig is de 100mb via glas al gratis.

Maar ipv besparen ontvangen wij een vrij forse verhoging en versobering van zenderpakket.
Reputatie 1
Badge +1
Via het Compleet pakket ontvang ik alleen de zenderpakket gratis. Omdat ik een ouder abo heb, krijg ik de €5,- niet. Mijn abo was per 16-05-2016 verlengbaar.
Reputatie 7
Maar welk abonnement heb je dan nu, hoe heet dat abonnement?
Is het bijvoorbeeld nog een glasvezel Comfort abonnement want die was er ook in 50Mbps variant.
Reputatie 7
De extra decoders gaan per 1 juli sowieso € 5 per maand per stuk kosten.

Omdat ik een ouder abo heb, krijg ik de €5,- niet. Mijn abo was per 16-05-2016 verlengbaar.Ik neem aan dat je een wat ouder mobiel abonnement bedoelt? Want op de vaste aansluiting zit die € 5 korting namelijk niet bij Compleet. Vast krijg je inderdaad een gratis zenderpakket.

En ik heb een nog veel ouder mobiel abonnement. Was per 2014 verlengbaar. Heb daar gewoon € 5 Compleet korting op.

En als je thuis nu nog bijvoorbeeld het "Glasvezel Instap" Alles in 1 hebt is het voordeliger om voor 1 juli te switchen naar de "Instap" van Alles in 1. Na 1 juli kan dat niet meer. Je hebt dan nog 8 dagen. Je kunt het doen via MijnKPN.
Reputatie 7
En als je nog het zeer oude glasvezel alles in 1 comfort abonnement hebt, dan kan ik me inderdaad voorstellen dat je veel kunt besparen. Ik heb dat alles in 1 comfort contract een zo'n twee jaar terug omgezet naar een alles in 1 standaard contract en daarmee was ik ook veel goedkoper uit, zelfs veel meer dan die €8,- waar jij het over hebt.
Reputatie 1
Badge +1
Ik heb Alles-In-1 Standaard. 2 extra decoders, dus 4 totaal. Sneller Internet van €7,50 met €2,50 korting. En het pluspakket gratis door compleet.

Gaat mij niet eens zo zeer om te besparen, maar meer de angst om wijzigingen door te voeren, omdat het gewoon al-tijd fout gaat. En daarnaast de verschillende info die je krijgt. De ene zegt dat ik wel €30,- korting krijg voor 6 maanden lang, de volgende zegt weer van niet. Dan noem ik gepruts!
Reputatie 7
Ik heb Alles-In-1 Standaard. 2 extra decoders, dus 4 totaal. Sneller Internet van €7,50 met €2,50 korting. En het pluspakket gratis door compleet...Let op, ook met die nieuwe abonnementen is het 100/10Mbps alleen opgenomen in het "Internet en TV 4K" abonnement. Voor een 100/100Mbps abonnement (die je nu hebt) betaal je sowieso €7,50 extra. Met een nieuw "Internet en TV" abonnement ben jij dan €77,50 per maand kwijt en daarvoor krijg je dan geen Spotify Premium meer.

...En daarnaast de verschillende info die je krijgt. De ene zegt dat ik wel €30,- korting krijg voor 6 maanden lang, de volgende zegt weer van niet. Dan noem ik gepruts!Dat is zeer zeker gepruts en hier raak je misschien wel één van de grootste tekortkomingen van KPN: Communicatie (intern en extern).
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Marcel, bedankt voor je reactie! Ik kan me voorstellen dat je vanwege je eerdere ervaringen wat huiverig bent om wijzigingen in je abonnement door te voeren. Zoals gezegd, daar wil ik je graag bij helpen. Helaas kan ik niet helemaal berekenen hoe jij op de besparing van € 8,00 uitkomt.

Je hebt momenteel het Alles-in-1 Standaard pakket, met daarbij 2 extra tv-ontvangers en Sneller Internet 100/100. Als je de 2 extra tv-ontvangers niet echt gebruikt, kan ik die voor je uit je abonnement halen. Daarmee daalt je abonnementsprijs met € 8,00. Is dat de € 8,00 die jij ook bedoeld?

Zoals wjb al aangeeft zit bij de nieuwe abonnementen de 100/100 internetsnelheid niet inbegrepen. Wel hebben we de 'normale' snelheid bij het Alles-in-1 Standaard pakket en het nieuwe Internet + TV abonnement verhoogd van 60/6 naar 80/8 Mbit/s. Als je niet zoveel waarde hecht aan een hoge uploadsnelheid kun je overwegen het Sneller Internet uit te zetten. Daarmee bespaar je in jouw geval € 5,00 per maand.

Wat betreft je mobiele abonnementen, op alle abonnementen die ik heb kunnen vinden op jouw adres krijg je € 5,00 korting. Ik heb je een privébericht gestuurd met meer info hierover. Als ik een abonnement over het hoofd heb gezien, laat me dat dan vooral weten!
Reputatie 1
Badge +1
@Justin_ dank voor je antwoord.

De mobiele nummers kloppen allemaal.

Wat betreft Alles-in-1, daar ben ik inderdaad die 2 extra decoders te berekenen.

Vind het jammer dat kpn niet zegt dat ik hier ook de €5,- korting op krijg. Bij nieuw abo krijg ik het wel, maar ook minder in pakket qua snelheid. Dus is dan een "sigaar uit eigen kist".

Ik heb overwogen te verhogen naar 500/500. Maar ik doe het maar niet. Waarschijnlijk wordt het dan 5/5.

Dank voor uitzoeken ieder geval.

Groet,
Marcel.
Reputatie 7
...Ik heb overwogen te verhogen naar 500/500. Maar ik doe het maar niet. Waarschijnlijk wordt het dan 5/5...Nou nee, tenminste bij ons thuis niet, bij ons ligt de snelheid altijd rond de 520/520Mbps.
Reputatie 1
Badge +1
Nou nee, tenminste bij ons thuis niet, bij ons ligt de snelheid altijd rond de 520/520Mbps.

Dat begrijp ik. Ik bedoelde alleen: vraag ik 500/500 aan, dan gaat het weer fout bij kpn en krijg ik slechts 5/5...
Reputatie 7
Badge +22

Wat betreft Alles-in-1, daar ben ik inderdaad die 2 extra decoders te berekenen.

Vind het jammer dat kpn niet zegt dat ik hier ook de €5,- korting op krijg. Bij nieuw abo krijg ik het wel, maar ook minder in pakket qua snelheid. Dus is dan een "sigaar uit eigen kist".
l.

Ha Marcel, ik begrijp niet helemaal wat je met bovenstaande bedoelt. Kun je uitleggen waar de € 5,00 bij het nieuwe abonnement vandaan zou komen? Bedoel je hiermee dat jouw Alles-in-1 Standaard pakket na 1 juli € 65,00 kost en het nieuwe Internet + TV abonnement (inclusief vast telefoonnummer) € 60,00?

Wat betreft het upgraden naar 500/500, als je graag extra internetsnelheid wilt, kan ik dat natuurlijk voor je in gang zetten. Ik betreur het dat wijzigingen in het verleden vaak mis zijn gegaan, maar ik zal uiteraard mijn uiterste best doen om dat deze keer zonder problemen te laten verlopen 🙂
Reputatie 1
Badge +1
@Justin_
De €5,- zou ik dan krijgen ivm KPN Compleet.

Maar ik ga niets wijzigen. Het werkt allemaal prima nu. dank ieder geval.

Reageer