Gezelligheid op het forum!

  • 22 November 2020
  • 21 reacties
  • 2325 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

De laatste weken merk ik dat het steeds ongezelliger begint te worden op het forum. Helaas ervaart KPN een aantal problemen met digitale televisie en ook een flink aantal klanten heeft moeite met de wifi.

We komen steeds terug in hopeloze discussies en ik wil de vaste leden van het forum daarom ook complimenteren met het feit dat ze zo vriendelijk en behulpzaam blijven.

Als voorbeeld pak ik de klanten die gratis Super Wifipunten willen hebben en dreigen over te stappen als ze deze niet krijgen. Kunnen we een aantal berichten krijgen waar wij forumleden naar kunnen verwijzen? Misschien zijn die er al, en ligt het aan mij dat ik die niet kan vinden. In zo'n bericht kan dan verwezen worden naar het beleid.

 Ik snap dat het niet altijd voor elke klant handig is om door te verwijzen naar een vast antwoord. Elke klacht en vraag KAN anders zijn, maar de sfeer wordt er niet altijd lekker op.

Nogmaals complimenten voor de vaste leden en leuke club moderators/medewerkers. Jullie doen het fantastisch.


21 reacties

Gewoon of negeren en niet op reageren, of tussen de regels doorlezen en je er niet aan storen, doe ik ook zo.😱😱

De sfeer bepaal je zelf nog steeds, degene die voor jou de sfeer verpesten zitten niet naast je op de bank hoop ik.🤪🤪🤪

Goed dat er iemand over begint, er zijn veel klachten de laatste tijd en dan helpt het niet als iemand (onbedoeld) olie op het vuur gooit wat toch wel geval is af en toe als ik me probeer te verplaatsen in de klant cq iemand die voor het eerst op een "wijsneuzen" forum zoals dit is terecht gekomen.

Zo is het ook blijkbaar niet voor iedereen duidelijk dat er hier veel mensen antwoorden die  niets of heel weinig met kpn te maken hebben. Blijkbaar is dat niet heel duidelijk voor een ieder, als iemand zich op dit forum aanmeld wordt dat dan duidelijk gemaakt ? Dat zou wel moeten nmi, of beter nog ook duidelijk zichtbaar maken voor een voorbijganger, met of zonder inlog.

Gewoon of negeren en niet op reageren, of tussen de regels doorlezen en je er niet aan storen, doe ik ook zo.😱😱

De sfeer bepaal je zelf nog steeds, degene die voor jou de sfeer verpesten zitten niet naast je op de bank hoop ik.🤪🤪🤪

Als ik mijzelf stoor aan een ander, ben ik de enige die daar last van heb. In theorie weet ik hoe ik wel moet reageren, in de praktijk vind ik het nu even lastig.

@KeesYagi , De meesten komen op dit forum terecht omdat ze klachten hebben en er op een andere manier niet doorkomen, die zitten met 1 of een paar prangende vragen in hun hoofd en zoeken dus een antwoord.

Aangezien er telefonisch niet of nauwelijks door te komen is als je voor het eerst belt, ik heb ook meerdere pogingen moeten doen voordat ik die ellendige BOT doorhad en een levend persoon aan de telefoon kreeg gaat vaak je geduld ook wat minder worden.

Dan zie je het kopje dat je op het forum terecht kunt en ook al staat er in grote letters dat dit meer door medeklanten gerund en de KPN medewerkers langzamer (te langzaam) reageren, je leest het als nieuweling niet, je moet je frustratie kwijt en men ziet het geeneens dat er geen officieel KPN antwoord komt, geduld is er vaak niet bij, helaas de trend aan het worden in de huidige maatschappij.

Zelfde heb ik gehad met Ward, lees ik dat die KPN medewerker is in de gauwigheid, maar niet dat die op persoonlijke titel hier reageert, zou best wel wat duidelijker mogen mijn inziens.

Reputatie 7
Badge +10

Aan het einde van de dag zitten 9 van de 10 klanten hier toch echt voor hun eigen centen. En dat is ergens ook logisch. 

De enige verplichting die je als klant hebt is het betalen van je abonnement. 

De rest leg je jezelf op. 

 

De praktijk is, dat 99,99% van de klanten gewoon tevreden is met KPN en de rest zie je hier op het forum, zo is het bij de meeste fora. De tevreden klanten zie je hier zeer zelden of nooit.

Ik kom bijvoorbeeld nooit op de fora van mijn energie- en waterleverancier of mijn verzekeraar etc.

Ik kom hier als kritische klant en medeforumlid om anderen proberen te helpen omdat ik het een leuke tijdsbesteding vind en het onderwerp, telecom, uitermate interessante materie vind,

 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Jeroen Ruiter

Probeer het antwoord te beperken tot alleen een uitleg. Bij gevoelige onderwerpen zoals gratis SuperWifi voor vaste klanten kun je eraan toevoegen dat jij niet het beleid van KPN bepaalt.

Ga niet in discussie met klanten, dat heeft vaak geen zin. En uiteindelijk ben jijzelf dan degene die het plezier verliest. Negeer vervelende opmerkingen. Als het te erg wordt kun je met de knop "rapporteer" (rechtonderin bij de drie puntjes) een melding doen aan de moderators. Die grijpen in als het te erg wordt. Maar je kunt ze dus waarschuwen. 

 

Wat ook zou kunnen helpen is even jezelf een time-out geven. Rust is een medicijn dat geen nare bijwerkingen kent. 

Reputatie 7
Badge +10

En wat er ook vast mee te maken heeft is de rare, onvoorspelbare tijd momenteel.
Alles wat dan mis gaat kan nóg harder aankomen dan normaal. 

Reputatie 7

Wat ook zou kunnen helpen is even jezelf een time-out geven. Rust is een medicijn dat geen nare bijwerkingen kent. 

Ik heb een burn-out :zipper_mouth: vooral door corona/thuiswerken en de bom die barstte toen de gaskookplaat bijna in brand stond (open vuur, en de elec ontsteking die opeens een eigen leven leidde,..) Rook kwam uit de plaat :joy: Maar dat is iets anders dan een time-out haha! Kan jullie wel vertellen dat je momentje rust zoeken wel heel erg lastig is :neutral_face:

Ik gebruik op bepaalde momenten oordopjes en luister naar heerlijke muziek. Ik sluit me zo gezegd van de buitenwereld af. Muziek kan echt verschil maken. Ik heb het gebruikt om een dierbaar verlies te verwerken. Misschien helpt het ook anderen.

Uitgelaten worden door Billy werkt ook positief.

Loslaten...... houvast... 

Reputatie 7

Dag allemaal. Dank voor jullie berichten hier en goed dat jullie dit met elkaar bespreken. Ik wil er graag iets aan toevoegen vanuit ons, als moderators.

Als eerste: jullie, als zeer gewaardeerde vaste gasten, zijn de kern van het KPN Forum. Jullie helpen andere forumgebruikers met jullie bijdragen en veel meer dan je zelf wellicht doorhebt. Topics worden niet alleen gelezen door mensen die zich actief in het topic mengen, maar ook door de bezoekers die op een later moment zoeken (via Google) naar informatie en op het Forum terecht komen. Doordat er hier veel kennis gedeeld wordt profiteren daar ook de ‘stille’ meelezers van. Door één klant een goed antwoord te geven help je er uiteindelijk tientallen.

Het mooie is dat jullie dit doen omdat je KPN-producten en technologie interessant vindt, het leuk vindt om kennis te delen, zelf meer te weten wilt komen over bepaalde onderwerpen of om welke andere persoonlijke reden dan ook. Dat moet ook zo blijven. Het moet leuk zijn om een bijdrage te leveren aan een vraag of discussie. Wij vinden het heel belangrijk dat je er plezier en voldoening uithaalt. We doen er alles aan om jullie daar zo goed mogelijk bij te helpen. Het idee van het KPN Forum is dat onze klanten met elkaar in gesprek gaan en elkaar helpen bij vragen. Dat gebeurt hier volop en dat vinden we geweldig. Onze rol als moderator is om te zorgen dat al het nuttige dat hier besproken wordt goed is terug te vinden. Heel belangrijk, als je weet dat je met één goed antwoord dus talloze mensen helpt. We zorgen er ook voor dat gesprekken netjes verlopen en dat alle regels voor prettige omgang met elkaar worden nageleefd. Als je er onderling niet uitkomt, zullen wij inspringen. We lezen altijd mee. 

Misschien is dit een iets andere manier van werken dan je eerder hebt gezien. We reageerden eerder op elk topic. Dat doen we steeds minder en dat is een bewuste keuze. Enerzijds willen we jullie de ruimte geven en het KPN Forum echt een Forum laten zijn en anderzijds is het steeds drukker geworden, waardoor we niet op alles kunnen reageren. Want als we kijken naar de cijfers is het heel veel drukker: er worden meer topics aangemaakt + een toename aan reacties. Logischerwijs kom je dan ook meer mensen tegen die ergens niet gelukkig mee zijn en zich daar over uitspreken. Dat kan en dat mag, mits dat binnen de regels van het fatsoen gebeurt. Wij als moderators bewaken dat. Kritisch zijn mag, graag zelfs, en vrijuit je mening geven over KPN of een bepaalde dienst ook. Maar we vinden het niet wenselijk als forumgebruikers elkaar vervelend aanspreken. Wij zijn er scherp op dat de huisregels worden nageleefd, dat is voor iedereen prettig. Mocht je er niet uitkomen, weet dat je het bericht kunt rapporteren. Dan krijgen wij een signaaltje en pakt een moderator het op. 

Natuurlijk hoef je niet weg te kijken bij forumgebruikers die boos zijn, maar ik hoop niet dat je je laat beïnvloeden door negatieve geluiden. Het laatste dat wij willen is dat je gesprekken gaat voeren waar je geen zin in hebt. Als iets je niet aanstaat, hoef je daar niet aan deel te nemen. Voor jullie moet het alleen maar leuk zijn en leuk blijven om hier te komen :)

Mocht je tips of advies hebben om het voor jullie makkelijk te maken om bijvoorbeeld met vervellende onderwerpen om te gaan, laat het me dan hier weten. Ik wil graag eens kijken wat wij dan voor jullie kunnen betekenen :)  

Reputatie 7
Badge +10

*knip

Mocht je tips of advies hebben om het voor jullie makkelijk te maken om bijvoorbeeld met vervellende onderwerpen om te gaan, laat het me dan hier weten. Ik wil graag eens kijken wat wij dan voor jullie kunnen betekenen :)  

 

 

Daar ga ik eens goed over na denken met een pakket A-viertjes en een kop koffie :coffee::chocolate_bar:  :sunglasses:

 

 

 

 

 

Nee, grapje, ik heb mijn zegjes gedaan, in herhaling vallen kost teveel :wink:  

Reputatie 6
Badge +7

Zelf ook enige tijd (zeer) ontevreden geweest maar ja daar kan niemand hier iets aan doen dus drukte maken is geen goede actie.

 

Uiteindelijk is alles (zeer) goed gekomen en ben ik blij dat ik geen overhaaste overstap gemaakt heb.

 

@Kpn medewerkers alhier: complimenten (welverdiende!)

Reputatie 7

Als ik terugdenk aan hoe boos ik was bij mijn eerste reply op dit forum van 4 mei 2013...

...dan moet ik daar vandaag de dag toch wel een beetje om lachen.

Achteraf gezien lag de oorzaak van het probleem dat ik destijds ondervond niet in de Experia Box maar in de eigen router die ik achter de Experia Box had geplaatst t.b.v. het afschermen van mijn zakelijke netwerk thuis.

Gelukkig blijven we allemaal leren en worden we elk jaar dus weer een jaar wijzer. :wink:

Als  voormalig Telfort superuser en forumheld moet ik toch even kwijt dat dit forum voor mij niet zo voelt als een warm bad zoals ik dat  bij Telfort gewend was.

Het is hier allemaal wat zakelijker dan ik gewend was bij Telfort en of dit mijn ding gaat worden betwijfel ik op dit moment echt

Het zal echt wel druk zijn voor de moderators maar het valt mij ontzettend tegen dat het hier wel heel lang duurt voordat een moderator een antwoord in een topic geeft 

Met vr gr jimny 

Reputatie 7

Daar ben en ik, en alle ander moderators, het helemaal met je eens Jimny. Het is niet ideaal dat we later aan een topic toekomen dan je van ons gewend bent. We werken er hard aan om de doorlooptijd te verminderen. We hebben daarvoor ook nieuwe moderators aangesteld en krijgen extra hulp vanuit andere afdelingen. Jammer dat het water hier wat kouder aanvoelt dan bij Telfort. We zijn en functioneren hier op bepaalde vlakken ook vast anders dan op het Telfort Forum. Zoals je leest is niet iedereen hier terecht gekomen omdat ze erg tevreden waren, dat is later gelukkig bijgetrokken. We hopen dat het naarmate van tijd voor jou ook vertrouwder aangaat voelen :)

Hoi Allemaal,

 

BRON: https://nl.pinterest.com/greetjesmid/funny/

 

Reputatie 7
Badge +10

Het is, denk ik, makkelijk om de flow van bijvoorbeeld Facebook, of een ander social media, door te trekken naar het forum. 

Maar toch is, vermoed ik ;-), het KPN forum hier niet voor bedoeld of geschikt.

Het is een plek waar consumenten verhaal halen omdat men niet (geheel) tevreden is.

Klanten komen hier in eerste instantie niet voor de gezelligheid

Reputatie 7
Badge +7

…….

Onze rol als moderator is om te zorgen dat al het nuttige dat hier besproken wordt goed is terug te vinden. Heel belangrijk, als je weet dat je met één goed antwoord dus talloze mensen helpt. We zorgen er ook voor dat gesprekken netjes verlopen en dat alle regels voor prettige omgang met elkaar worden nageleefd. Als je er onderling niet uitkomt, zullen wij inspringen. We lezen altijd mee. 

Misschien is dit een iets andere manier van werken dan je eerder hebt gezien. We reageerden eerder op elk topic. Dat doen we steeds minder en dat is een bewuste keuze. Enerzijds willen we jullie de ruimte geven en het KPN Forum echt een Forum laten zijn en anderzijds is het steeds drukker geworden, waardoor we niet op alles kunnen reageren. 

….

@Nadia Op zich snap ik die andere manier van werken en ook het waarom ervan. Ik denk echter wel dat jullie sommige topics wat meer en extra in de gaten moeten houden. Neem bijv het topic over het nieuwe TV-menu. Daar lopen soms de frustraties en de emoties erg hoog op. Dat komt m.i. door de maandenlange problemen die sommige mensen hebben maar ook door de weinige reacties en info die daar van de kant van kpn gegeven wordt. Ik denk dat jullie in dit topic extra de vinger aan de pols moeten houden. Meer communicatie van jullie kant zorgt wellicht voor meer begrip bij de getroffen klanten. En een keer een excuses is misschien ook wel op z'n plaats...

Reputatie 4
Badge +2

Ik ben een vaste lezer van het forum. Zelf bijdragen doe ik met mate, aangezien ik vooral lees over hoe alles werkt en geregeld is.

Als lezer heb ik zeer veel respect voor de vaste forumleden die heel behulpzaam zijn naar klanten met vragen en problemen. Geweldig dat jullie hier op vrijwillige basis zo veel tijd in steken. Vooral ook het geduld om steeds dezelfde terugkerende zaken, zoals bestaande abonnee wil ook gratis cadeau's, duidelijk en rustig te beantwoorden.

Doorgaans vind ik de sfeer prima op dit forum. Zelf “erger” ik me het meest aan mensen die meteen met overstappen dreigen als er iets niet goed gaat en schrijvers die erg uit de hoogte doen en minachtende opmerkingen naar moderatoren en helpende forumleden uiten. Dat vind ik niet getuigen van respect.

Reageer