Goede voornemens 2020

  • 31 December 2019
  • 8 reacties
  • 1379 keer bekeken

Reputatie 7

Mijn goede voornemen...

En de jouwe?


8 reacties

Ik hoop 2030 te halen.:relaxed:

Reputatie 7
Badge +11

Hoop op meer😀

Hakuna Matata!
What a wonderful phrase
Hakuna Matata!
Ain't no passing craze

It means no worries
For the rest of your days
It's our problem-free philosophy
Hakuna Matata!

Reputatie 7

Een paar suggesties voor KPN om op het lijstje van goede voornemens te zetten.

1) Vrije routerkeuze. :wink:

2) HD-"Glas"-op-1 inclusief integratie daarvan met de iTV app.

3) Blijven opwaarderen SD zenders naar HD.

4) Uitbreiden aantal HD-"Glas" zenders.

5) Aanbieden HD-"Glas" zenders op VDSL aansluitingen.

6) Geen prijsverhoging maar een prijsverlaging. :sunglasses:

7) KPN ID per gezinslid voor gebruik van iTV.

Reputatie 7

Consuminderen. Dat is mijn goede voornemen voor het nieuwe jaar :)

Consuminderen, de letterlijke vertaling: minder consumeren. Ik houd sowieso van minimalisme. Dit jaar wil ik dat nog meer doen: alleen nog maar producten aanschaffen waar je écht (voor een lange periode) plezier van hebt. Ondanks dat ik mezelf niet als een klimaatgoeroe beschouw, heeft het uiteraard een positief effect op het milieu. Winst!

Zo kun je in plaatst van iets te kopen: lenen, huren, delen, digitaliseren of ruilen. En maak ook eens een ander blij met de bruikbare spullen die jezelf niet meer gebruikt. In plaats van het allemaal op te bergen op zolder. 

Bijeffect: je bespaart ook nog eens geld. Nog een leuke voornemen, méér sparen!

Naast het consuminderen wil ik er nog iets aan toevoegen: eerlijk en bewust aankopen doen. Het liefst dus fair trade, biologisch en zonder kinderarbeid. Producten door volwassenen gemaakt die een eerlijk loon ontvangen. De meeste consumenten weten dat onze producten niet altijd onder goede omstandigheden worden geproduceerd. De meeste kleding komen uit (Aziatische) lagelonenlanden, waar vaak lange uren worden gemaakt, onder soms erbarmelijke arbeidsomstandigheden. Voor de consument is het lastig om na te gaan of het product op een eerlijke manier wordt geproduceerd. Ik ga daar in mijn oriëntatieproces zoveel mogelijk rekening mee houden, door onder andere merken en keurmerken na te gaan. Het zal ongetwijfeld lastig zijn én misschien niet altijd haalbaar, maar ik ga mijn best doen. Bewust en duurzaam consuminderen.

Ook niet onbelangrijk, ik kies kwaliteit boven goedkoop en kwantiteit en bestel via een (web)shop in Nederland gevestigd. Zo weet ik zeker dat mijn producten door autoriteiten, waakhonden en consumentenbelangen organisaties gecontroleerd worden op kwaliteit, milieu en veiligheid. 

Gelukkig Nieuwjaar iedereen :)
 

Reputatie 7

Dat is een heel goed voornemen @Nadia.

Reputatie 7
Badge +9

alle forum Vrienden een gezond en gelukkig nieuwjaar EN de moderators ook natuurlijk een gelukkig nieuwjaar gewenst cor 

Reputatie 7
Badge +22

Hoop op meer😀

Hakuna Matata!
What a wonderful phrase
Hakuna Matata!
Ain't no passing craze

It means no worries
For the rest of your days
It's our problem-free philosophy
Hakuna Matata!

😂🤣😜

Mijn goede voornemen: geen goede voornemens. Bovendien: maandag a.s. is het Blue Monday en dan zijn alle goede voornemens allang weer vergeten.

 

NB: eentje misschien: overstappen op VodafoonZiggo zodra ze daar de mogelijkheid bieden om tv te kijken via UTP, zodat ik wel meer dan 50 Mb/s kan afnemen en 4k tv zou kunnen kijken; want ondanks allerlei aankondigingen van KPN Netwerk en ook via Fourstack (inmiddels voor de derde keer afgeblazen) lijkt 't er niet op dat de snelheidsverhoging hier op redelijke termijn geleverd gaat worden, helaas :sweat:

Reageer