Het Forum WK voorspelletje

  • 14 November 2022
  • 89 reacties
  • 838 keer bekeken
Het Forum WK voorspelletje
Reputatie 7
Badge +19

Zondag 20 november is de aftrap van het WK voetbal in Qatar. Er zal daar toch gevoetbald worden en waar gevoetbald wordt, worden voorspellingen gedaan. Dat is misschien nog wel leuker dan het voetbalspelletje zelf.

Het Formule 1 voorspelletje loopt bijna ten einde en is wat mij betreft toch wel een succes geweest. Daarom dan ook een spelletje voor het WK voetbal.

Speluitleg

We houden het vrij simpel. Als deelnemer hoef je niet het gehele WK te voorspellen. We houden het bij ons eigen Oranje en de uiteindelijke finale en nog enkele bonusvragen

Puntentelling:

Compleet juiste voorspelling qua winnaar en uitslag: 5 punten
Alleen winnaar goed: 1 punt
Bonusvraag goed: 2 punten

Voorspelling wedstrijden Nederland

Senegal-Nederland
Nederland-Ecuador
Nederland-Qatar

Bonusvragen:
 
1) Hoe ver komt Nederland tijdens het WK 2022?
2) Wie maakt de meeste goals voor Oranje tijdens het toernooi?
3) Hoeveel goals zal deze persoon maken gedurende het toernooi?
4) Wie wordt er wereldkampioen?
5) Welke landen spelen de finale van het WK voetbal 2022?


Deadline doorgeven voorspellingen: Maandag 21 november 17:00


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

89 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Poeh… 

Marokko - Kroatië wordt 1 - 0 

Argentinië - Frankrijk wordt 1 - 2  
 

Reputatie 7
Badge +28

Tsja, die Wout….😂

En dan nog niet eens het shirt van Messi krijgen. Wat die jongen door moet maken zeg…..😉

Maar wat is nu de stand in deze pool ?

Denk dat jij wel gewonnen hebt. 🤣

Nou ?????

Dat weet ik nog zo net niet. 

 

Ik had de eerste drie bonusvragen correct, goed voor zes extra punten.

 

Reputatie 7
Badge +16

Nou ?????

Dat weet ik nog zo net niet. 

Ik had de eerste drie bonusvragen correct, goed voor zes extra punten.

Geen idee hoor haha, had maar gewoon uit de losse pols maar wat getypt. Vond dit wedstrijdje toch een stuk minder leuk. Leefde totaal niet echt.  Ik ga er ook uit bij deze 😉.

Reputatie 7
Badge +21

niet meer relevant

Reputatie 7
Badge +19

Later vandaag kom ik met de eindstand van dit spelletje. Ik hou jullie nog even in spanning. 

Reputatie 7
Badge +19

Iets later dan eigenlijk de bedoeling was maar hier zijn we dan met de uitslag. 

Eerst even de wedstrijd Nederland-Argentinië. Deze pot voetbal eindigde in 2-2 en uiteindelijk was het Argentinië die de penaltyserie beter wist te volbrengen.  


@HansaanZet wist het in zijn geheel correct te voorspellen en scoort maar liefst 9 punten en steeg met stip op de ranglijst. De bonusvragen moesten de beslissing gaan brengen. Bij de bonusvragen wist @Marcia_ net als @Noordzee de topschutter van Oranje te voorspellen. De uiteindelijke wereldkampioen is door 2 mensen goed voorspeld. @JanZ_ & @Rutger_ hadden Messi en zijn vriendjes op hun lijstje gezet. @Paul_ & @Shyrin_ hebben wel de finale juist voorspeld maar gaven Frankrijk de wereldtitel in hun voorspelling. 

De eindstand:

1: ​​​@Noordzee 18 punten
2: @HansaanZet 15 punten
3: @Giant2000 11 punten
4: ​​​@Chrizziey & @Shyrin_  9 punten
5: ​​​@Paul_ 7 punten
6: @Jabra79 & @JanZ_ 6 punten
7: ​​​@Marcia_ & @Rutger_ 5 punten
8: ​​​@Remco_ 4 punten
9: ​​​@PeterG 3 punten
10: ​​​​@Vikash & @huistijger & @Jeroen_dB 2 punten



Gefeliciteerd @Noordzee met de overwinning!!

 

 

Reputatie 7
Badge +28

. Bij de bonusvragen wist @Marcia_ als enige de topschutter van Oranje te voorspellen. 

 

 

Dankjewel @Jeroen_dB ,

Maar ik had overigens ook Gakpo voorspeld als Nederlandse topschutter.  Maakt voor de einduitslag verder niet uit….. 

Reputatie 7
Badge +19

Gakpo had jij inderdaad ook @Noordzee, had wel de punten al meegerekend in de eindstand. Zal je nog even een eervolle vermelding geven voor Gakpo

Ik had niet zo'n behoefte aan een voetreis naar Qatar, dus daarom blij met de 2e plek 😂😉

Wandelse @Noordzee 🚶

Reputatie 7
Badge +28

En de hoofdprijs is een gratis voettocht naar Qatar exclusief voorzieningen?

Dat zal je misschien nooit weten. Tenzij je natuurlijk een voorspelling doorgeeft. 

Ik laat me graag verrassen @HansaanZet…. Nu weet ik dat @Jeroen_dB wat meer van het fietsen (wielrennen) is, dus ik verwacht geen wandeltocht als hoofdprijs.    

Reputatie 7
Badge +28

Niets meer van gehoord @Jeroen_dB . Ik had nog wel de hoop dat jij vier kaartjes voor een thuiswedstrijd van Ajax kon regelen als prijs. Want dan kon ik jou, @Vikash en @Chrizziey ook meevragen…. 

Reputatie 7
Badge +19

Voor dit spelletje hebben we geen prijs uitgereikt. Slechts de eeuwige roem valt de winnaar ten deel. 

Reputatie 7
Badge +28

Duidelijk, maar die eeuwige roem wordt ook gekoesterd. 😉

Reputatie 7
Badge +19

We kunnen natuurlijk wel eens kijken of het mogelijk is om badges te creëren voor winnaars van bepaalde dingen.