Het is mooi buiten. Wie legt dat het beste vast op de foto?

  • 25 August 2022
  • 19 reacties
  • 267 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +17

Hi allemaal!

Het is erg mooi weer de laatste tijd. Dat maakt het super geschikt weer om naar buiten te gaan en een paar kiekjes te maken. 

Ik heb gister een foto gemaakt die ik met jullie wil delen. Hebben jullie soortgelijke mooie foto's van ons prachtige kikkerlandje?
 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Leuk ja, ik maakte gisteren ochtend in de mist ook foto’s.

Maarrrr, is die rode kleur op jouw foto fijnstof, luchtvervuiling, zou best kunnen, heb ik al vaker gezien/gehoord :-/

Reputatie 7
Badge +17

@KeesYagi het ziet er mooit uit, maar als dat stof blijkt te zijn dan is dat niet zo fijn. 

Ik moet je het antwoord schuldig blijven. Maar hier is geen grote industrie. 

Reputatie 7
Badge +21

Overigens of dit warme weer nu mooi is of niet is een kwestie van smaak, je houdt er van of niet, ik behoor tot de laatste categorie.
Om mij vriest het morgen 20 graden (da's natuurlijk va het ene uiterste in het andere, maar zo denk ik er wel over)
Ach ja ze zeiden vroeger al die huistijger is een apart figuur 😋

Zelfs Simba zoekt de schaduw op.

 

Om mij vriest het morgen 20 graden (da's natuurlijk va het ene uiterste in het andere, maar zo denk ik er wel over)

Ik ook ! met dit verschil dat ik nu een perfect huis heb om deze temperaturen te doorstaan, met alle maatregelen en ventilatie in de nacht die wel zelf doen en hebben aangebracht.

Maar, in het verleden heb ik op veel minder ideale plaatsen gewoond en gewerkt, met hitte kan ik niets meer, laat staan nadenken, koppijn dat krijg ik er van !

Ach ja ze zeiden vroeger al die huistijger is een apart figuur 😋

Dat zal men van mij ook zeggen, maar eigenlijk geld dat voor ieder mens.

Reputatie 7

Nu de vakanties weer voorbij zijn,  en augustus, september vaak nog mooie dagen kent,... Iets in de trend van mijn dagelijkse woon/werk route in the middle of nowhere 😎

 

Reputatie 7
Badge +17

@JeroenB22 okay. Ik geef me voorlopig gewonnen. Vooral die laatste foto is geweldig.

@huistijger Oei wordt ook niet vrolijk van dit warme weer. Blij dat Simba een plekje in de schaduw heeft. Al kijkt hij daar niet zo vrolijk bij. 😉

Reputatie 7

@Bram_ tis geen wedstrijd hé, Enne jij kopte 'm al in met het stukje vaart en het pad ernaast als zijnde soortgelijke foto's 😂

En dan heb ik die foto al fietsend gemaakt met die ouwe spionagetelefoon P30, dacht rond 06.50 uur,... 🙄

Reputatie 7
Badge +21

Het is al weer een paar jaar geleden, maar deze wolkenlucht in Zuid-Limburg was heel apart.

 

Een wat oudere foto van een project (ruimte voor de rivier) waar ik voor gewerkt heb. De schoorsteen is een overblijfsel van een steenfabriek langs de Nederrijn.

Reputatie 7
Badge +17

@JeroenB22 het is niet helemaal een wedstrijd. Maar ik erken wel dat die foto beter is dan de mijne. 😉

@RBxx die heten golfwolken (kwam ik achter na Googlen). Ziet er echt geweldig uit. Ook in beweging. En je foto is ook echt goed! 

@Galdor68 lijkt me een heerlijk plekje om te vissen. Op een pier, met een pier. Mooie kleur blauw in de lucht ook. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Bram_ , golfwolken, dat is inderdaad een goede naam daarvoor. Zo zag het er echt uit en de beweging was ook vrij snel.

Reputatie 7

De oude doos eens uitgeplozen,.. 

Mei 2019

 

 

 

 

Reputatie 7

Moet het per se van Nederland zijn? 🙃 Dit is een van mijn eigen favorieten (Fushimi Inari Shrine, Kyoto. 2012)

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@JeroenB22 dat is een mooie foto van mei! 

@Jasper eigenlijk wel. Maar ik moet wel toegeven dat dit een bijzonder plaatje is. Is dat een zonsopgang of zonsondergang?

Reputatie 7

Het is een zonsondergang, ik was toen net in Kyoto aangekomen en verbleef hier vlakbij.

's Avonds nog even een rondje in de buurt gelopen. Het is een tempel op een berg berg en het bijzondere is dat het berpad volledig bijna overdekt is met zulke poortjes (torii). Je kunt er zelf ook kleine torii kopen, er een wens opschrijven en achterlaten ergens op de berg. Na een tijdje worden de kleine torri verzameld en verbrand, zodat je wens uit kan komen.

Reputatie 7

Just a bit cloudy last night,... 

 

Reputatie 7
Badge +17

@JeroenB22 eventjes ergens navragen of ik meerdere likes op een bericht mag drukken. Ongelofelijk wat een schoonheid in die foto. Dit is precies het soort foto waarvoor ik het topic gestart ben!

Reputatie 7

@Bram_ haha ja, was de tuin aan het bewateren, en opeens zag ik deze vrij unieke lucht, dus ff snel een fotootje geschoten,…

Maar misschien heb je op tv vanavond wat leuke luchtbeelden van de onbemande Artemis 1 (maanraket) wordt over 4 uur 50 minuten gelanceerd vanaf Kennedy space centre. Dus als je je verveelt,.. Er is al een actieve livestream vanuit de NASA App, dus ff casten naar een groot scherm. Misschien komt daar die gekke lucht ook wel van 🤣

Reputatie 7
Badge +20

Ziet er heel tof uit!