Beantwoord

hoe herken je oplichters

Mijn moeder is gebeld door iemand die zei van de kpn te zijn. Ze willen langs komen voor een afspraak om 'het internet te controleren'. Hoe weten we of dit waar is of niet? Ze zeiden dat er een mail gestuurd was, nooit gekregen. Mijn moeder had mijn contactgegevens doorgegeven voor nadere info, nooit van iemand iets gehoord. Stel dat er nu volgende week iemand bij haar op de stoep staat, hoe weten we dan of hij echt is of een oplichter? Hoe controleer je een legitimatiebewijs?
icon

Beste antwoord door Raymond. 3 november 2018, 18:12

Goedenavond @hendrikjev!
Ik kan me zeker voorstellen, zeker als je geen mail gehad hebt, dat je een beetje raar staat te kijken dat we opbellen om even langs te komen. We zijn echter wel bezig met een campagne waarbij we klanten benaderen waarvan we meten dat de verbinding niet helemaal optimaal is. Door een monteur langs te sturen kun je weer zonder storing tv kijken en zo snel mogelijk internetten ;-)

Daarbij hebben onze monteurs uiteraard altijd een KPN kaart bij zich, vraag hier ook gerust naar! :)
Hierop staat zijn/haar naam, een fotootje en "Company Card KPN" met uiteraard een 'geldig tot' datum.

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +8
Goedenavond @hendrikjev!
Ik kan me zeker voorstellen, zeker als je geen mail gehad hebt, dat je een beetje raar staat te kijken dat we opbellen om even langs te komen. We zijn echter wel bezig met een campagne waarbij we klanten benaderen waarvan we meten dat de verbinding niet helemaal optimaal is. Door een monteur langs te sturen kun je weer zonder storing tv kijken en zo snel mogelijk internetten ;-)

Daarbij hebben onze monteurs uiteraard altijd een KPN kaart bij zich, vraag hier ook gerust naar! :)
Hierop staat zijn/haar naam, een fotootje en "Company Card KPN" met uiteraard een 'geldig tot' datum.

Reageer