Beantwoord

Hoe lezen jullie het forum? En kan dit ook via een app?

  • 21 March 2022
  • 10 reacties
  • 197 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Goedemiddag allemaal,

 

Ben erg benieuwd hoe jullie allemaal het forum belezen, doen jullie dit op eem computer/tablet of via de telefoon. 

Ik gebruik eigenlijk altijd mijn telefoon, en vroeg me dus af of iemand weet of het kpn forum ook te belezen is via een app zoals Tapatalk. 

 

Ik hoor graag van jullie,

 

Tympie

icon

Beste antwoord door Noordzee 21 March 2022, 17:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Het forum kan alleen ‘ouderwets’ via een website benaderd worden en niet via een app.

Op een mobiel/tablet kun je de forumwebsite wèl opslaan als een pseudo-app, die klik je dan aan en je bent meteen bij het forum, even inloggen en klaar is kees.

Je kunt ook als je ingelogd bent de site verlaten, maar ik weet niet hoelang het duurt voordat je weer echt in moet loggen.

Succes.

 

Leuke vraag.

Ik wil ook een app, handig! Met de webshop en interessante artikelen? Ik doe nu mee via de website op mijn telefoon. 

Reputatie 3
Badge

Dank jullie wel voor de snelle respons, wel jammer dat er geen app is, aangezien mijn browser mij iedere keer opnieuw laat inloggen. 

Misschien komt er in de toekomst nog een app of iets dergelijks. 

Weet niet of ik nog moet aangeven dat dit topic gesloten mag worden, maar bij deze 😁

 

Nogmaals bedankt,

 

Tympie

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Tympie . Sluit je de browser dan helemaal af? Ik verlaat de browser alleen en heb hier al dagen/weken niet opnieuw ingelogd. Alleen na een restart of update van mijn telefoon. Laat je automatisch de cookies opruimen als je de browser afsluit?

Reputatie 3
Badge

Hoi Ruud,

 

Nee ik sluit de browser niet helemaal af, en voor zover ik weet verwijderd de telefoon de cookies ook niet automatisch. 

Al met al is het ook gewoon een luxe probleem 😁, het zou leuk geweest zijn als het kon in een app. 

Groeten Tympie

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Tympie ,

Ik lees het forum zowel via de PC, als ook op de iPhone. 

De kans is klein dat er een app komt voor het KPN Forum.

Drie jaar terug schreef een moderator : 

Leuk idee! Er zijn geen plannen voor een losse app. Er is wel veel tijd gestoken om het forum 'responsive' te maken, zodat het goed werkt op alle apparaten. Ik begrijp dat de vele mails een onderliggende reden zijn, mischien kunnen we daar wel wat mee. Als je vaak op het forum zit is het misschien beter notificaties uit te schakelen en het reactieoverzicht bij te houden. Wat het beste werkt 🙂 Ik heb wat filters aangemaakt in Outlook om alle forummail te scheiden van overige mail.

Ik geef de suggestie door aan Insided (de forumbouwers) en gooi het bij ons in de groep want ik weet niet zeker welke partij de app uiteindelijk zou moeten bouwen. Het zou ook met de MijnKPN app geïntegreerd kunnen worden maar ik acht de kans klein dat dat gebeurt. 

 

Bron : 

 

Een browser logt je uit het forum nadat je langer dan 48 uur niet actief bent geweest.

Via de pc alterneer ik tussen Firefox en Google Chrome.

Via de phone alterneer ik tussen Samsung browser en G. Chrome.

Als je op een phone '’alles sluiten'’ doet of via omhoog vegen helemaal sluit is het cookie dat je ingelogd houdt ook verlopen en moet je weer inloggen.

Reputatie 7
Badge +16

Een browser logt je uit het forum nadat je langer dan 48 uur niet actief bent geweest.

Via de pc alterneer ik tussen Firefox en Google Chrome.

Via de phone alterneer ik tussen Samsung browser en G. Chrome.

Als je op een phone '’alles sluiten'’ doet of via omhoog vegen helemaal sluit is het cookie dat je ingelogd houdt ook verlopen en moet je weer inloggen.

 

Niet helemaal correct. Je kan een cookie wijzigen zodat het oneindig is (Tenminste, tot dat de server de cookie niet meer herkent 🙂 ).

Right click → Inspect → Application tab → cookies → forum.kpn.com

Hier kan je de session even aanpassen als je zou willen :-) 

Voor het voorbeeld heb ik even 2024-03-25T09:11:47.000Z ingevuld

 

Uiteindelijk zal de session verlopen als de server hem niet meer accepteert :D Dit gebeurt normaal gesproken wanneer je de browser sluit. 

(n.b. Ik realiseer nu dat ik mijn sessioncookie deel, ik ga er van uit dat er serverside een IP check word gedaan 😉 Desalnietemin log ik nu even uit om de sessie te beëindigen)

Op de telefoon gaat cookies aanpassen wat lastiger dus dat antwoord moet ik even schuldig blijven :-) 

 

Reputatie 7

Ik maak op mijn tablet van veelgebruikte sites "Hermit lite apps".