Home Cinema, versterker, soundplate, soundbar

  • 25 January 2020
  • 83 reacties
  • 1202 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +10

Welke en waarom? Of waarom niet?

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

83 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Goed te lezen dat het je gelukt is.

Als je ooit aan een nieuwe televisie denkt, denk dan aan Sony want dan kan je met "Bravia Sync" (hdmi-CEC) er voor zorgen dat de Home Cinema Set automatisch aan gaat zodra de televisie aan gaat en kan je het volume bedienen met de afstandsbediening van KPN.

Voor televisie kijken heb ik dus maar één afstandsbediening in gebruik.


Dank je! 
 

Ja, ik heb al naar Sony TV’s (Bravia) gekeken wat er allemaal is 👍

Datzelfde geld voor de tegenhangers van de andere merken. Daarom hamerde ik op het gebruik van hetzelfde merk, met een Sharp systeem was het vanwege "Aquos" ook meteen goed gegaan met gebruik van de goede kabeltjes. Dit lijkt nu puur enkel in de juiste niet defecte HDMI kabel te zitten.

Wel sluit ik me aan om bij vervanging zoals eerder aangegeven nu voor een Sony te gaan.

  • Samsung – AnyNet+
  • Sharp – Aquos Link
  • Sony – BRAVIA Link en BRAVIA Sync
  • Toshiba – CE-Link en Regza Link
  • LG – SimpLink
  • Panasonic – HDAVI Control, EZ-Sync en VIERA Link
  • Phillips – EasyLink
Reputatie 7

Datzelfde geld voor de tegenhangers van de andere merken. Daarom hamerde ik op het gebruik van hetzelfde merk, met een Sharp systeem was het vanwege "Aquos" ook meteen goed gegaan met gebruik van de goede kabeltjes. Dit lijkt nu puur enkel in de juiste niet defecte HDMI kabel te zitten.

Wel sluit ik me aan om bij vervanging zoals eerder aangegeven nu voor een Sony te gaan.

  • Samsung – AnyNet+
  • Sharp – Aquos Link
  • Sony – BRAVIA Link en BRAVIA Sync
  • Toshiba – CE-Link en Regza Link
  • LG – SimpLink
  • Panasonic – HDAVI Control, EZ-Sync en VIERA Link
  • Phillips – EasyLink

Dat zijn allemaal implementaties van hdmi-CEC.

Dat heeft echter niets met hdmi-ARC te maken.

 

Reputatie 7
Badge +10

Datzelfde geld voor de tegenhangers van de andere merken. Daarom hamerde ik op het gebruik van hetzelfde merk, met een Sharp systeem was het vanwege "Aquos" ook meteen goed gegaan met gebruik van de goede kabeltjes. Dit lijkt nu puur enkel in de juiste niet defecte HDMI kabel te zitten.

Wel sluit ik me aan om bij vervanging zoals eerder aangegeven nu voor een Sony te gaan.

  • Samsung – AnyNet+
  • Sharp – Aquos Link
  • Sony – BRAVIA Link en BRAVIA Sync
  • Toshiba – CE-Link en Regza Link
  • LG – SimpLink
  • Panasonic – HDAVI Control, EZ-Sync en VIERA Link
  • Phillips – EasyLink


Ik quote; 

Daarom hamerde ik op het gebruik van hetzelfde merk, met een Sharp systeem was het vanwege "Aquos" ook meteen goed gegaan met gebruik van de goede kabeltjes. Dit lijkt nu puur enkel in de juiste niet defecte HDMI kabel te zitten.

 

Ik heb nu mijn eigen hdmi kabel er achter, daarvoor een spiksplinter nieuwe van de KPN. Ik mag aannemen dat KPN ook juiste en goede kabels verkoopt. Wat het nu was, ik weet het niet. Ik ben in ieder geval blij dat het (toch) werkt.  

Er hoeft maar een klein breukje in die nieuwe kabel te zitten dan werkt het al niet. Voor mij is het vrij duidelijk het zal niet de eerste kabel zijn die met breuk verpakt is. Terug sturen en geld retour 😜

Reputatie 7
Badge +10

Er hoeft maar een klein breukje in die nieuwe kabel te zitten dan werkt het al niet. Voor mij is het vrij duidelijk het zal niet de eerste kabel zijn die met breuk verpakt is. Terug sturen en geld retour 😜


Ik wou het niet zeggen, straks heb ik een block 🚫 aan de broek 😂 #kpnmoderators 

Reputatie 7
Badge +25

Er hoeft maar een klein breukje in die nieuwe kabel te zitten dan werkt het al niet. Voor mij is het vrij duidelijk het zal niet de eerste kabel zijn die met breuk verpakt is. Terug sturen en geld retour 😜


Ik wou het niet zeggen, straks heb ik een block 🚫 aan de broek 😂 #kpnmoderators 

Dan moet je wel echt je beste doen hoor, maar ik houd je in de gaten. :wink:  Leuk topic dit trouwens!

Reputatie 7
Badge +10

Er hoeft maar een klein breukje in die nieuwe kabel te zitten dan werkt het al niet. Voor mij is het vrij duidelijk het zal niet de eerste kabel zijn die met breuk verpakt is. Terug sturen en geld retour 😜


Ik wou het niet zeggen, straks heb ik een block 🚫 aan de broek 😂 #kpnmoderators 

Dan moet je wel echt je beste doen hoor, maar ik houd je in de gaten. :wink:  Leuk topic dit trouwens!


😂😂😂


Ik houd de helpende klanten hier van het werk haha 🤣