Vraag

Huawei kon gesprekken van KPN afluisteren

  • 17 April 2021
  • 15 reacties
  • 265 keer bekeken

LEES https://nos.nl/l/2377038

 

Alles van jou ligt bij de president van China op tafel.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Zolang de beste man daar gelukkig mee is vind ik het prima.
Gelukkig heb ik niets te verbergen, dus kan ik me er niet druk over maken.

Niet handig om weer een nieuw topic te beginnen over hetzelfde onderwerp en schreeuwen hoeft nu ook weer niet.

 

Misschien niet gaan lopen trollen @Bertdd , is 1 topic niet voldoende.

 

Zal het jou ook zeggen, wil je niet bespioneerd worden, graaf je in op de heide, ver weg van alles en hoop dat de satelliet je niet spot.

 

@huistijger , je zegt niks te verbergen te hebben, mag ik je pincode dan??:hugging:

Iedereen heeft wel iets wat een ander niet mag weten, maar om er zo’n drama van te maken.

Reputatie 7
Badge +28

De reactie vanuit KPN : 

https://www.overons.kpn/nl/nieuws/2021/reactie-kpn-op-berichtgeving-in-volkskrant

Reputatie 7
Badge +30

Hallo iedereen, 

 

Veiligheid, privacy en security hebben de hoogste prioriteit binnen onze organisatie. Daarom nemen we voortdurend maatregelen om de veiligheid verder te verbeteren. Het KPN-beleid is altijd in lijn met de geldende wet- en regelgeving. Aangezien het security werkveld zich continu ontwikkelt, toetsen we regelmatig processen en systemen op potentiële risico’s en bedreigingen. Dat doen we zelf, dat laten we door anderen doen en daarnaast worden we regelmatig geaudit door toezichthouders. De bevindingen en aanbevelingen die daaruit voortvloeien, volgen we op. Dat was in het verleden zo en dat is ook vandaag de dag een integraal onderdeel van ons securitybeleid. Onze uitgebreide reactie vind je, zoals Noordzee hierboven al uitlegt, op onze website

Chinese bedrijven (dus Huawai) hebben de plicht om te spioneren voor de chinese regering. Klinkt misschien schreeuwerig maar type hier rustig.

De reactie van KPN is natuurlijk nietszeggend. Vrezen klantverlies. Het is bijna de slager die zijn eigen vlees keurt.

Badge +19

Schei toch aub uit. 10 jaar geleden pfff.

Reputatie 7

Ongelofelijk dat een meer dan 11 jaar oud rapport leidt tot dergelijk "nieuws".

En dan te bedenken dat dat rapport in opdracht van KPN uitgevoerd is zodat ze zelf betere inzage kregen in de risico's in hun netwerk en software. Dat is mijns inziens juist iets wat elk bedrijf zou moeten doen.

Chinese bedrijven (dus Huawai) hebben de plicht om te spioneren voor de chinese regering. Klinkt misschien schreeuwerig maar type hier rustig.


Je vergeet dat ieder land dit doet. Vergeten wat Edward Snowden heeft aangetoond?

Reputatie 7
Badge +8

LEES https://nos.nl/l/2377038

 

Alles van jou ligt bij de president van China op tafel.

Mocht er al iets van mij op de tafel van Chinese president liggen, dan zijn dat dus gegevens van elf (!) jaar geleden. Weinig relevant dus, afgezien nog of die gegevens van mij voor de president van China van enige waarde zijn.

Reputatie 7
Badge +10

Kon afluisteren, kón, of het ook is gebeurd, dat weten we niet.

Sensatiebericht voor de likes. 

En laten we niet naïef zijn, het allereerste moment dat je de telefoon oppakte of het www opging, kon  en kan iedereen die de mogelijkheden had/heeft meeluisteren of meekijken. 

Reputatie 7
Badge +24

Kon afluisteren, kón, of het ook is gebeurd, dat weten we niet.

Eigenlijk is het ook helemaal niet belangrijk of ze het wel of niet gedaan hebben. Het had gewoon niet moeten kunnen.

Sensatiebericht voor de likes. 

En laten we niet naïef zijn, het allereerste moment dat je de telefoon oppakte of het www opging, kon  en kan iedereen die de mogelijkheden had/heeft meeluisteren of meekijken. 

Juist. Dat zegt je goed: "die de mogelijkheden had/heeft". Dat zou den er in ieder geval al heel weinig moeten zijn. En diegenen zouden niet in China moeten wonen.

Reputatie 7
Badge +10

Kon afluisteren, kón, of het ook is gebeurd, dat weten we niet.

Eigenlijk is het ook helemaal niet belangrijk of ze het wel of niet gedaan hebben. Het had gewoon niet moeten kunnen.

Sensatiebericht voor de likes. 

En laten we niet naïef zijn, het allereerste moment dat je de telefoon oppakte of het www opging, kon  en kan iedereen die de mogelijkheden had/heeft meeluisteren of meekijken. 

Juist. Dat zegt je goed: "die de mogelijkheden had/heeft". Dat zou den er in ieder geval al heel weinig moeten zijn. En diegenen zouden niet in China moeten wonen.


Nee, het moet niet ‘kunnen’ maar helaas gebeurd het zeer waarschijnlijk wel. 
Maar ik zag dat de TS wellicht om aandacht verlegen zat met tig dezelfde topics openen, dus laat ik deze fijn voor wat het is ;-) 

Haha wat ik zei, wordt vandaag bevestigd.  Heeft KPN-top misschien banden met de chinese regering?
Zie https://nos.nl/l/2377344

Het gaat om onze veiligheid 

Logisch toch.

Actie, morgen kamervragen. 
 

https://nos.nl/l/2377344