Huisdieren-topic

  • 3 September 2016
  • 464 reacties
  • 16724 keer bekeken
Huisdieren-topic
  • Anonymous
  • 0 reacties
Veel mensen hebben een huisdier(en).
De 1 heeft een hond, de ander een kat weer een ander vissen en.........

Welk huisdier heb jij?

ik begin met die van mij.....
Een Kooikerhondje, hiervoor had ik een Labrador. (te kort,)


464 reacties

@Katana321 Wat een mooi hondje! Wat voor een ras is het?

Een labrador. Hij ligt nu te slapen om alle indrukken van vandaag te verwerken.

Een betere hond kun je jezelf niet wensen in mijn beleving.

Reputatie 7
Badge +16

Ik moet hier even meer over weten, @G.Bruiker, jouw tylomelania slakken. Zijn ze lastig om te kweken? Hoeveel heb je er?

Reputatie 3
Badge +1

Ik moet hier even meer over weten, @G.Bruiker, jouw tylomelania slakken. Zijn ze lastig om te kweken? Hoeveel heb je er?

Pffff hoeveel heb ik er...50 of 60 … op zich valt de kweek wel mee, het water moet minimaal 25 graden zijn tot 28 graden, ze zijn dol op wortelschijfjes, gedroogde brandnetels,bloemkool, geblancheerde spinazie, algentabletten, ze hebben kalk nodig en niet te zuur water anders lossen hun huisjes op ( PH op 7,5 ) en ja, de voortplanting is heel erg traag omdat ze niet veel meer dan 1 a 2 jongen per keer krijgen. Maar het is leuk om te doen. En vooral om naar te kijken. Ze hebben graag heel fijn grind of zand omdat ze vaak in de bodem kruipen, en ze zijn een soort van sociaal in de vorm van dat ze graag hun soortgenoten opzoeken ( niet om te paren ).

Reputatie 7
Badge +16

Ik vind dit helemaal leuk, wat een specifiek voedsel ook! Foto spam mag! 😄

Reputatie 3
Badge +1

Ik vind dit helemaal leuk, wat een specifiek voedsel ook! Foto spam mag! 😄

Ik geloof niet dat ik die rechten al heb, ik had het wel geprobeerd, toch is het allemaal simpel, brandnetels moeten alleen op een verlaten plaats staan omdat er geen honden urine mag zijn, die droog je daarna, voordat ze in het aquarium gaan laat je ze 5 minuten in kokend water staan, dan zinken de bladeren gelijk, wortel doe je met een dunschiller, gewoon plakjes snijden en drogen tussen 2 stukken keuken papier en dan kun je ze jaren bewaren, bloemkool en broccoli kook je even apart zonder zout als je dat toch gaat eten, ze krijgen maar 1 jong per keer dus je bak raakt ook niet overstroomd met slakken… Het is gewoon leuk zo tussen de vissen door.

Reputatie 7
Badge +21

Wie komt dit ook bekend voor?
Kattenpraat:

 

Reputatie 7
Badge +20

Hahahah ja héél herkenbaar! Mijn eerste kat was nog leuker: bij de voordeur moord en brand schreeuwen dat ze er in wil. Als ik dan de deur voor mevrouw open had gedaan, liep ze direct door naar de achterdeur om daar moord en brand te schreeuwen dat ze er uit wilde. Of andersom. En dat dan meerdere keren per dag. En omlopen van voor- naar achtertuin zou sneller voor haar zijn dan wachten tot ik er was om portier te spelen haha

We hebben nu een kattenluikje in 1 van de deuren en dat scheelt een hoop werk. Ze zitten nu af en toe een paar minuten door het klepje te gluren inderdaad, twijfelen of ze wel écht naar buiten willen. 

Reputatie 7
Badge +17

Hahaha, ik herken dit ook! Al doen mijn huidige katten dit gelukkig niet.

Ik heb nu een balkon waar ze niet vaak op mogen, want ze staan steeds op het randje te leunen en ik woon twee hoog. 😑 Er zijn vorige week werkzaamheden aan het balkon gedaan, dus nu is alles weer opgeknapt (en wat stoffig). 🙃

Sindsdien zijn ze erg nieuwsgierig en willen ze het balkon vaak op.

(Nobby) Nobbs (links) en Hobbes (rechts)

 

@Sanne_M gaas op je balkon monteren. Er zijn ook metalen roosters te koop om je balkon kat / hond proof te maken. Een kennis van me heeft dat ook gedaan.

Reputatie 7
Badge +17
Oei heeft last van de warmte. Ligt een partij te mauwen om verkoeling die ik niet kan geven. 

 

Reputatie 7
Badge +21

Oei heeft last van de warmte. Ligt een partij te mauwen om verkoeling die ik niet kan geven. 

een bak koud water is altijd een goed idee.
Je  hebt ook van die dieren kleedjes of matten daar liggen de dieren koud op

Reputatie 7
Badge +17

@huistijger water heeft hij altijd wel staan. Met dit soort weer zet ik ook buiten altijd een paar bakjes water neer in de schaduw. Ook voor de egeltjes, voor zover die er nog zijn. 

Binnen heeft Oei water staan. Maar als ik dat ververs neemt hij 2 slokjes en dan is het weer klaar. 

We moeten er gewoon beiden even doorheen denk ik. 

Reputatie 7

Vandaag werd ik blij verrast door twee bunzings in de achtertuin.

 

Ik heb een tijdlang Sumatraantjes gehad maar heb ze uit pure ellende ‘weggegeven’. Een betere benaming heb ik ze inmiddels gegeven…..

Echte rotzakken 😂

Nu heb ik o.a. roodkopzalmen.

Owhja en na vele spraybars perikelen heb ik nu naar volle tevredenheid een lilly pipe als uitstroom van het filter. (links in het meubel) JBL cristalprofi e1502.

 

 

Aquarium tv. Net echt met die pomp eronder. 😁

Reputatie 7
Badge +9

Hier sinds een aantal weken een klein handenbindertje erbij…😈 groeit als kool…

Als het mee zit wil hij luisteren naar de naam Milo……

Sorry die laatste is alleen voor 18+ forum gebruikers 🙈🤣

Reputatie 7
Badge +21

Wat een lief koppie heeft Milo @Speedmaster 
Vooral met hem praten, dan leert hij veel woorden.

 

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb een tijdlang Sumatraantjes gehad maar heb ze uit pure ellende ‘weggegeven’. Een betere benaming heb ik ze inmiddels gegeven…..

Echte rotzakken 😂

Nu heb ik o.a. roodkopzalmen.

Owhja en na vele spraybars perikelen heb ik nu naar volle tevredenheid een lilly pipe als uitstroom van het filter. (links in het meubel) JBL cristalprofi e1502.

Lange tijd niets van je gehoord @Friesian 
Fijn dat je er weer bent.
Vr groeten van de huistijgers

Ter informatie, de sumatraantjes zijn vinnenbijters. Dus kunnen niet samen met vissen met lange vinnen. Daarbij kwam ook nog dat ik regelmatig uitval kreeg bij de sumatraantjes. Dus echte rotzakken, of etterbakken.

*edit *

Thanks @huistijger 

Reputatie 7
Badge +30

Hier sinds een aantal weken een klein handenbindertje erbij…😈 groeit als kool…

Als het mee zit wil hij luisteren naar de naam Milo……

<knip de prachtige plaatjes>

Ik heb ook vele jaren een Milo gehad (helaas vorig jaar overleden), ander model dan deze, maar net zo lief.

 

Nu heb ik deze twee nog, maar ik geloof dat Charlie ook deels Sumatraantje is, als pluizige vinnenbijter bij z'n broer Henry :D

 

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb ook vele jaren een Milo gehad (helaas vorig jaar overleden), ander model dan deze, maar net zo lief.

Nu heb ik deze twee nog, maar ik geloof dat Charlie ook deels Sumatraantje is, als pluizige vinnenbijter bij z'n broer Henry :D

 

Mijn Pretzel mag ook graag in Simba bijten, @Erik_   maar het zijn meer love-byts, hij bijt gelukkig niet door.
Is dat bij jouw Charlie ook zo Erik?

Reputatie 7
Badge +30

Yup, 't zijn echte broertjes, met elkaar opgegroeid. Ze zijn in juni 2 jaar geworden, maar ze klooien nog steeds graag samen. Dit was een poging van Charlie om een speelgevecht te beginnen. Maar Henry vond het allemaal wel best en negeerde hem 😄

Reputatie 7
Badge +21

Hier hetzelfde, alleen het zijn geen broertjes. Ze waren totaal vreemden van elkaar maar zijn wel tegelijk hier gekomen.
Het was ook in het begin helemaal geen pais en vree.
Maar Simba is een goeie reus (wel bijna 2 koppen groter dan Pretzel).
Ondanks dat, is Pretzel de bijter, maar Simba laat het tot op zekere hoogte toe, als hij er genoeg van krijgt dan mept hij even met z'n voorpoot en dan is het ook over.
Ze kunnen ook als gekken door de kamer en de tuin vliegen en dan doet Simba met zìjn drie poten echt niet onder. Hij kan Pretzel met vier poten makkelijk bijhouden.

Het mooie is, als ik visite heb en die het nog niet eerder meegemaakt hebben die zeggen dan Wat gebeurd hier? Als ze binnenkomen stormen, het hele huis doorvliegen en er weer uit stormen.
Ik zeg dan heel rustig Oh dat is heel normaal hier hoor, niets van aantrekken 😀😋

Reputatie 7
Badge +21

Ja hee, op mijn plantjes gaan liggen?

Politie!!!!!

 

Reputatie 7
Badge +17

Het zwart-witte monster dat hier rondloopt wordt met de dag brutaler. Roepen om eten. Roepen om aandacht. Waardeloos. Iemand een kat lenen?

En maar doen alsof niet overal kattenkorrels liggen
En nog raar opkijken ook als ik zeg dat ‘ie maar moet werken voor z'n zalm
Rond beest. 

 

Reageer