Huisdieren-topic

  • 3 September 2016
  • 464 reacties
  • 16723 keer bekeken
Huisdieren-topic
  • Anonymous
  • 0 reacties
Veel mensen hebben een huisdier(en).
De 1 heeft een hond, de ander een kat weer een ander vissen en.........

Welk huisdier heb jij?

ik begin met die van mij.....
Een Kooikerhondje, hiervoor had ik een Labrador. (te kort,)


464 reacties

Reputatie 7
Door deze "huisdieren" is onze vijver in de tuin door de gemeente tot beschermd gebied gebombardeerd. Tijdens de verbouwing van onze woning een aantal jaar terug hebben we heel wat maatregelen moeten treffen om de vijver te beschermen tijdens de bouwactiviteiten.



Heikikker.



Kamsalamander.

Reputatie 7
Wat een gaaf topic dit! Had hier ook geen idee van. Heerlijk al die kattenplaatsjes en af een toe een verdwaalde hond, konijn, (goud)vis etc. Er moeten meer van dit soort topics zijn.



Ik moest eerlijk gezegd wel even bijkomen van de poezen van de dochter van @wjb. WOW 😲



Of ik ook huisdieren heb? Jazekers....



Ze zijn zo makkelijk. Ik hoef ze niet te voeren, uit te laten, verzorgen. Dat doen ze helemaal zelf... Ze hebben ook lekker veel ruimte in ons huis. Ik vermoed dat ze af en toe ook wel eens overlopen naar de buren, als ze het daar even beter krijgen. Maar, ze komen altijd vanzelf weer terug!
Leuke reacties mensen !!🙂



Voor alle geïnteresseerden, ook @Marina_

Veel aquarianen, waaronder ik, raden een vissenkom af.



Met een rechttoe rechtaan bakkie met een filter voorkom je problemen. Te weinig zuurstof, hoog nitraatgehalte, stilstaand water, kans op infecties.



Er zijn bij tropische vissen ook een aantal regels. (Vuistregel inclusief)



Een beeld van mijn oude bak met goudvissen (komeetstaart)

Eergisteren aquarium een grote onderhoudsbeurt gegeven, planten getopt.

Zo nu en dan moet je wel ingrijpen anders zie je de fiscus niet.😁

Reputatie 3
Badge
geen huisdieren
Ik heb Youfone
Een lui mormel (Mino)hier nu even niet op zijn gebruikelijke plek mijn schoot.



En we hadden Daan onze Suikerkat, de diabetes onder controle helaas een niet te opereren aandoening aan de blaas is de reden dat we hem moesten laten inslapen.

Reputatie 7
Badge +21
Ik wilde je een like geven @Galdor68 maar dat past niet bij het bericht van Daan

Gecondoleerd Galdor!

Het gemis van je kameraad is altijd erger dan de omstanders vermoeden.
Reputatie 3
Badge
sterkte Galdor68
De like mag het is al even geleden uiteraard missen we de pluizebol, de hele dag erachteraan met een dweil maakte het besluit makkelijker. Het komt wellicht bot over dat is niet zo bedoeld. Langer met pijnstillers deden we meer ons zelf een plezier dan hem.



Het medeleven wordt zeker gewaardeerd een like zie ik dan ook als blijk van medeleven.



Mino heeft een ingrijpende operatie gehad vorig jaar waarbij de darmen zijn ingekort dankzij onze kundige dierenarts was de 50/50 kans positief.



We hadden nog 2 poezekids nu in de eewige muizenjachtvelden

Tijger ook complicaties samen met Diabetes



En Missy ouderdom.

Zoals ik wel vaker zeg, Galdor68, soms is geen andere keuze de beste keuze.
Reputatie 7
Badge +11
Vandaag na drie lange maanden voor het eerst weer los,na de kruisband operatie,nu opbouwen, duimen jullie mee voor onze lieve Maxim?

Reputatie 7
Onder het genot van een glaasje witte wijn heerlijk aan de rand van onze vijver visjes kijken.





Rond de vijver is het ook een drukte van belang v.w.b. hele kleine kikkertjes die hun eerste schreden buiten de vijver wagen.
Reputatie 7
Badge +11
Oh wat mis ik de vijver,wij zijn een paar jaar geleden verhuisd,en kon de vijver niet meenemen, was zo relaxed,het geluid van het pompje,al moest ik daar wel van naar de wc😉🤣en het kijken naar de visjes..dat mis ik echt😀
Reputatie 7
Oh wat mis ik de vijver,wij zijn een paar jaar geleden verhuisd,en kon de vijver niet meenemen, was zo relaxed,het geluid van het pompje,al moest ik daar wel van naar de wc😉🤣en het kijken naar de visjes..dat mis ik echt😀

Ook ik ervaar onze vijver als zeer rustgevend. Niet alleen de visjes, maar al het andere leven zoals de kikkers en salamanders maken mijns inziens zo'n waterpartij absoluut de moeite waard.
Reputatie 7
Badge +11
Ja mee eens,onze huizen moesten plaats maken voor nieuwbouw,in onze vijver verbleven ook vele salamanders, hoeveel dat er waren merkte ik pas toen we de vijver moesten leeghalen..
@Tycha dit zijn visjes in een tropisch aquarium.

Misschien iets voor jou.🙂



Je zag het begin..







En dit staat in de kast.

Aan de linkerkant zie je de CO2 diffuser.





Het filter hoor je nauwelijks tot niet.😉🙃
Reputatie 7
Badge +11
Ja zou leuk zijn, maar vergt veel meer onderhoud,zo zijn wij vaak weg, oppassen bij vrienden,op de honden,of we gaan zelf vaak buiten het seizoen om weg,dan is een vijver makkelijker in onderhoud,mits er genoeg zuurstof planten, en het eco systeem in orde is.😀
Reputatie 7
Badge +21
Dit topic werkt aanstekelijk.

Dus ook maar weer ff een foto geplaatst

Een foto van een wel heel moedige kat, met zijn neus boven mijn schoenen! 😋



Reputatie 7
Een foto van een wel heel moedige kat, met zijn neus boven mijn schoenen! 😋

En hij leeft nog. 😉
Reputatie 7
Badge +11
🤣🤣 reactie was waarschijnlijk, met de neus in de lucht,en hatschee👍
Verhip je hebt gelijk huistijger.



@Tycha en Maxim zelfs Billy duimt mee voor jullie.

Reputatie 7
Badge +11
Dankjewel lief🥰🤞😘
Reputatie 7
Badge +25
Er is voor ons afgelopen zaterdag een wens in vervulling gegaan. Ik was altijd allergisch, maar nu niet meer blijkbaar (mooi hoe dat soms kan gaan).



Ik presenteer: Billy the kit(ten)





Reputatie 7
Wow, dat is ook een grote wens van ons, maar mijn vrouw is helaas nog wel allergisch.

Reageer