ICT terug in de tijd - doe mee en win ... niets!

• 25 mei 2016
  • 96 reacties
  • 1340 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +4
Ik vond het een leuk idee om plaatjes van oude ICT producten te raden dus ik plaats er ook een. Welk merk en type apparaat is dit? Je kan niks winnen hoor;-)

96 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ik ben denk ik niet oud genoeg om dit apparaat te kennen, maar is het een Fax?

Reputatie 2
Dat is een Star LC-10 matrixprinter. Ik heb hem toch niet gewonnen hoop ik?

Reputatie 5
Badge +4
digimug schreef op 25 mei '16 om 17:47uDat is een Star LC-10 matrixprinter. Ik heb hem toch niet gewonnen hoop ik?

Het is (inderdaad) een STAR NL-10 Dot Matrixprinter, die er nagenoeg hetzelfde uitziet als een STAR LC-10.

Heeft nog iemand een detailafbeelding van een ICT apparaat dat je 'vroeger' vaak tegenkwam?

Ik zal het volgende raadsel moeilijker maken! :robotlol:
Reputatie 2
U heeft in uw antwoordtekst de type benamingen verwisseld.

Reputatie 7
Doen we er nog eentje...  ...rara welk apparaat zie je hier...

Deze had een echte 6502 processor, 4k rom geheugen, 3k ram geheugen en een scherm"resolutie" van 24x40 tekens.

Prijs exclusief cassette of diskette speler voor opslag van bestanden: Iets meer dan 1000 gulden.

(Dat was de munteenheid die we hier in Nederland gebruikte voordat de Euro zijn intrede deed.)
Reputatie 5
Badge +4
Om het spelletje niet meteen te verpesten: Het is iets met een nootje en een deeltje.

Reputatie 2
Een Acorn Atom computer.

Reputatie 5
Badge +4
digimug schreef op 25 mei '16 om 18:42uU heeft in uw antwoordtekst de type benamingen verwisseld.

Ik heb er nog eens goed naar gekeken en mijn plaatje is inderdaad van een

STAR LC-10, vooral te herkennen aan het rooster.

De STAR NL-10 lijkt een wat ouder model.

Reputatie 5
Badge +4
Nou, volgende dan maar...

De Rolls-Royce onder dit type aparaten!

Wel even merk én (waarschijnlijk) type hè!

Reputatie 2
Een US Robotics External 56kbs modem

Reputatie 5
Badge +4
Heel goed, digimug, een US Robotics Courier modem.

Vooral de overdaad aan statuslampjes waren een lust voor het oog!

Reputatie 7
Zullen we er nog eentje doen?

Reputatie 5
Badge +4
Is het een ICT apparaat dat 'iedereen wel had'?

Reputatie 7
Tegenwoordig heeft iedereen een moderne versie van dit apparaat. Toen werd dit apparaat eigenlijk alleen door werkend Nederland gebruikt.
Reputatie 7
Badge +27
Is het een soort PDA?

Reputatie 7
Heel warm. Nu nog even merk en type.
Reputatie 5
Badge +4
Okay wjb, zonder het raadsel al te verklappen, is het is een CiPP?

Reputatie 7
Ik heb ooit een Dell Axim gehad, maar dit lijkt me meer een Compaq IPAQ. Ze werkten met Windows Mobile, destijds de marktleider voor PDA's, lang voordat Apple met z'n iPhone kwam en Google bestond nog niet eens.

Reputatie 7
Het is inderdaad een Compaq Ipaq 3630.
Reputatie 5
Badge +4
Het is de Compaq iPaq PocketPC 3630.

Ik had ooit een HP-Compaq IPAQ RX5915 Travel Companion t.b.v. TomTom tijdens onze eerste autovakanties in de VS. Door de warmte van het zonlicht werd het LCD scherm snel donker en het SDHC geheugenkaartje met daarop het kaartmateriaal kapte er soms mee. Daarom had ik een tweede kaartje bij om dan meteen te kunnen wisselen.

Reputatie 5
Badge +4
Nou, stap allemaal maar in voor de volgende ronde.

Het wordt natuurlijk steeds moeilijker om een nieuw type apparaat te bedenken, maar ik heb er een!

Iedereen zal kunnen raden wat voor een apparaat dit is maar welk merk en type apparaat is dit?
Reputatie 2
Dit is een Commodore 1520 Plotter.

Reputatie 7
Well done! :D

Reputatie 5
Badge +4
@digimug: en alweer gefeliciteerd: het is inderdaad de Commodore 1520 Printer/Plotter.

Wil nog iemand een raadplaatje plaatsen?
Reputatie 5
Badge +4
We doen even een extra snelle ronde:

Reageer