ICT terug in de tijd - doe mee en win ... niets!

Toon eerste bericht

96 reacties

Reputatie 7
Badge +29
Is dit zo'n ding waarop je printers aansloot (voordat ik geboren was 🙂 )?
Reputatie 7
Helaas Robin, het enige gedeelte van jouw antwoord dat met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel juist is, is dat dit ding stamt uit de tijd van voor jouw geboorte. :p

Het eerste tipje: Op dit forum wordt vrijwel dagelijks een deel van de benaming van dit "apparaat" (al dan niet terecht) door iemand vermeld.

Reputatie 7
Badge +29
K ben er inmiddels achter dat dit een D-Sub connector is, DB-25 om precies te zijn.

Maar het lijkt op een of andere adapter maar aan de aansluiting te zien is het gewoon Male -> Female adapter maar dan heeft dit ding praktisch geen nut. Ook heeft dit niets met de hint te maken.

Robin
Reputatie 7
Het "apparaat" is een V0 met een eerbetoon tussen m's.

Even puzzelen, maar met het bovenstaande zinnetje moet het kunnen lukken.

En ja, het "apparaat" had echt een functie in zo ongeveer het kleinste netwerk dat je je kunt voorstellen.

Zo, nu stop ik met hints, hier moet je het voor nu weer even mee doen.

Reputatie 5
Badge +3
Het is geen HASP Aladdin. (Om mensen wat te Googelen te geven;-)

Reputatie 7
wjb schreef op 17 jun '16 om 18:59u

Het eerste tipje: Op dit forum wordt vrijwel dagelijks een deel van de benaming van dit "apparaat" (al dan niet terecht) door iemand vermeld.

Gisteren en vandaag alleen al 7 keer en ook nog eens door 7 verschillende mensen.

Dus dat is nou een nullmodem?

Reputatie 7
Laura4 schreef op 19 jun '16 om 16:37u

Dus dat is nou een nullmodem?

0 + eerbetoon tussen m's = nul + ode tussen m's = nulmodem.
Reputatie 5
Badge +3
https://en.wikipedia.org/wiki/Null_modem

Je kon een nulmodemkabelverbinding gebruiken in combinatie met Novell's Personal NetWare of Artisoft's Lantastic (draaide onder DOS) om een perfect 'peer-to-peer local area network' op te zetten dat functioneel (delen van bestanden en printers) niet veel onderdeed van een 'professioneel' LAN.

Reputatie 5
Badge +3
RobinFlikkema schreef op 17 jun '16 om 22:11u

K ben er inmiddels achter dat dit een D-Sub connector is, DB-25 om precies te zijn.

Maar het lijkt op een of andere adapter maar aan de aansluiting te zien is het gewoon Male -> Female adapter maar dan heeft dit ding praktisch geen nut. Ook heeft dit niets met de hint te maken.

Robin 

In essentie wordt van een seriele kabel de zend-lijn verbonden met de ontvang-lijn en vice versa.

https://en.wikipedia.org/wiki/Null_modem

Reputatie 5
Badge +3
Op het nieuwe forum gaan we hoop ik weer enthousiast verder met het raden van nieuwe en oude ICT&AV plaatjes.

Reputatie 5
Badge +3
iemand?
Reputatie 5
Badge +3
Op het nieuwe forum gaan we hoop ik weer enthousiast verder met het raden van nieuwe en oude ICT&AV plaatjes.

Iemand?
Reputatie 5
Badge +3
Iemand?
Reputatie 7
Badge +13
Marco_H schreef:

dat is een schart aansluiting 😉
Reputatie 5
Badge +3
Meteen goed!

De SCART-aansluiting was sinds ongeveer 1981 in Europa de standaard voor het niet-professioneel verbinden van analoge videoapparatuur zoals TV's, Videorecorders en DVD-spelers. Nu is dat natuurlijk de HDMI-aansluiting.

https://nl.wikipedia.org/wiki/SCART
Reputatie 7
Een eenvoudige. Wat is dit?

Reputatie 7
Badge +13
Dreekuh-53 schreef:

Een eenvoudige. Wat is dit?

tomtom 😉
Reputatie 7
Ik reken het bijna goed...welk type?:)
Reputatie 7
Badge +13
Dreekuh-53 schreef:

Ik reken het bijna goed...welk type?:)

tomtom go 700
Reputatie 7
We have a winner lui. 😉
Ik reken het (bijna) goed. Het is de TomTom Go 300. Destijds door mij gekocht met een Benelux kaartje, inmiddels in het bezit van een Garmin West-Europa lifetime updates.

Reageer