Ik ben fan van KPN.

  • 8 november 2018
  • 10 reacties
  • 283 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +15
Ik ben fan van KPN.
Fan zijn van een bedrijf, dat is toch een raar idee, zeker omdat je jezelf natuurlijk nooit moet blindstaren op een enkele marktpartij. Ik heb mijzelf eigenlijk nooit echt een fan genoemd van een bedrijf (Hoogstens van producten), tot voor kort.

Imperfect
Laten we eerlijk zijn, geen enkel bedrijf is perfect en er worden genoeg fouten gemaakt, van verkeerde toezeggingen (Dit worden er telkens minder) en natuurlijk het overbekende stukje bureaucratie dat zo nu en dan roet in het eten gooit. Desalniettemin is dit niet genoeg om mijn klantervaring te bederven.

Maar, waarom ben je dan alsnog fan?
De kracht van KPN zit in de mensen, ik heb vaak genoeg met de klantenservice contact gehad en heb het voorrecht gehad om achter de schermen te mogen kijken en mij valt een ding op – Er lopen een aantal geweldige mensen rond met een groot hart voor de zaak. Ik zal geen namen noemen omdat ik niemand te kort wil doen maar als je jezelf aangesproken voelt, dan mag dat 😉

Vrijwel elke “echte” KPN’er die ik ken heeft een groot groen kloppend hart, de passie om alles te doen wat ze kunnen doen om toch net dat ene extra stapje voor de klant te zetten.

KPN Luistert echt naar Feedback
Ik heb het voorrecht om zo nu en dan even achter de schermen van KPN te kijken (En wat daar gebeurd is natuurlijk geheim 😉 ). Maar ik kan wel vertellen dat KPN echt probeert om naar haar klanten te luisteren, feedback over te nemen en te implementeren. Soms gaat het wat langzamer dan gewenst (Tot frustratie van menig KPN’er), maar de drive zit er wel dergelijk in en dit zie ik aan alles.

Veilige en stabiele netwerken
KPN verbind, en dat doen ze goed door middel van zowel het vaste als mobiele netwerk. Het mobiele netwerk is echt state of the art en over het vaste netwerk mopper ik zo nu en dan over de snelheid, maar ik moet wel nageven dat dit het meest stabiele netwerk is die ik heb mogen ervaren.

Sterker nog, KPN staat achter haar eigen netwerk en bied altijd de middelen en de tools om storingen op te lossen en de klant zo snel mogelijk weer up een running te krijgen. Eerlijk gezegd mogen de andere netwerkeigenaren hier wel van leren, je wilt niet weten hoe vaak ik bij de grote concurrent een monteur over de stoep heb gehad omdat hun netwerk instabiel/niet genoeg signaal heeft en men de kosten naar mij wou factureren (En uiteraard: Altijd voorrijkosten).

Bij KPN heb ik genoeg “twijfelachtige” situaties gehad maar men koos altijd mijn kant. Ik ken weinig firma’s die zo erg achter hun eigen netwerk staan en het zo goed ondersteunen als KPN dat doet.

Ga zo door!
Ik ken geen ander bedrijf dat zo achter hun eigen dienstverlening staat als KPN, Iedereen spreekt klare taal en gaat er echt voor het uiterste (Mits het redelijk is uiteraard). Natuurlijk zal het niet altijd lukken om iedereen tevreden te stellen maar ik probeer zo nu en dan jullie voorbeeld over te nemen voor mijn eigen werk.

Full Disclosure:
Mijn observaties gebaseerd op mijn ervaringen en ervaringen die ik bij andere klanten heb gezien. KPN heeft mij niet gevraagd om dit bericht te schrijven en ik verwacht hier geen compensatie voor in welke vorm dan ook.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +14
Wauw, wat een groot compliment Sjors!! Ik ben er stil van. (Ik voel mij aangesproken) Bedankt, hiermee start ik het weekend goed 🤗
Reputatie 7
Badge +20
Kijk, dit is echt heel erg tof om te lezen Sjors! Wat fijn dat de inzet van ons en al onze collega's wordt gewaardeerd 🙂 Beter kan je het weekend niet beginnen hoor!
Reputatie 7
Badge +15
Jullie hebben het echt verdiend, lijkt er trouwens ook op dat de klacht van mijn internetsnelheid zeer binnenkort verleden tijd is 😄



Het lijkt er op dat KPN een voor een alle puntjes die over waren waar ik zo nu en dan over kan mopperen netjes afvinkt 😀
waar is de wijziging van MDF naar SDF van afjankelijk?
afhankelijk dus 😉
Reputatie 7
Badge +15
Goede vraag! Allereerst moet de straatkast een glasvezel lijn hebben, als deze er niet is dan zal er eerst een glasvezellijn moeten komen. Daarna zal er een DSLAM (Digital Subscriber Line Access Multiplexer) geinstalleerd, deze moet vervolgens aan de rest van het netwerk aangesloten worden.

Lomp gezegd: De kabel wordt doorgehakt en je wordt aan moderne apparatuur dichter bij huis aangesloten 😄Het is niet even een knopje omzetten. De straatkast moet ook dicht genoeg in de buurt van je huis zijn.
OK, begrepen. Bedankt.
Reputatie 7
Badge +14
Jullie hebben het echt verdiend, lijkt er trouwens ook op dat de klacht van mijn internetsnelheid zeer binnenkort verleden tijd is 😄



Het lijkt er op dat KPN een voor een alle puntjes die over waren waar ik zo nu en dan over kan mopperen netjes afvinkt 😀
Ah, nice! Alvast gefeliciteerd met je vernieuwde, snelle aansluiting! Gaaf 😃
Reputatie 7
Badge +15
Thanks! Ik heb d'r zin in 😉
Reputatie 7
Badge +19
Hey Sjors, Wat leuk om jouw positieve bericht te lezen. Tof dat je je ervaring deelt met ons! Dit doet mij ook heel erg goed 😊

Reageer