Vraag

Is deze PC aantrekkelijk voor mij?

  • 2 February 2020
  • 14 reacties
  • 344 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Beste mensen, ik heb een vraag waarvan ik niet weet of hij hier thuis hoort maar ik ga hem toch stellen:). ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe pc en nu vond ik de OptiPlex 3070 Micro Form Factor van Dell wel een heel mooi apparaatje. Nu stelt mij nog de vraag of deze eventueel ook geschikt zou zijn voor redelijk lichte games zoals bvb minecraft voor mijn zoon? En hoeveel GB enzo ik dan het beste kan aanschaffen want ik heb er verder niet veel verstand van :)

(https://www.dell.com/nl-nl/work/shop/desktops-en-werkstations/optiplex-3070-micro-form-factor/spd/optiplex-3070-micro#configurations_section)

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Alvast bedankt :)


14 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Bedankt voor jullie hulp! :) #Sarcasme 

Reputatie 5
Badge +4

Beste @Lukas_ 

Deze pc is niet geschikt voor games omdat er geen geschikte videokaart in zit. Dit soort Dell pc’s zijn echte kantoor pc’s die erg lang meegaan.

Je moet echt op zoek naar specifieke game pc’s met recente NVidia of AMD Radeon videokaarten. Je zult wel in een hogere prijsklasse uitkomen. Laat je goed adviseren in een computerwinkel waar ze verstand van zaken hebben.

Groet, Folkert

Deze pc is niet geschikt voor games omdat er geen geschikte videokaart in zit. Dit soort Dell pc’s zijn echte kantoor pc’s die erg lang meegaan.

Ik zou maar eens ‘begrijpend lezen’ van wat @Lukas_  schrijft/vraagt: ‘...redelijk lichte games bvb minecraft...’

En dan even zoeken:

https://www.minecraft.net/nl-nl/edition/pi/

Een Raspberry Pi4 kost zo’n 45 euro en o.a. Minecraft zit standaard in de software database. Ook kantoorsoftware trouwens. Het is ‘desktop’ performance,  kan ik ook uit eigen ervaring zeggen.

 

Die Dell PC staat onder ‘werkstations’: Het is echt geen low-budget of minimaal platform, zie o.a. al de CPU:

https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/products/191052/intel-core-i5-9500t-processor-9m-cache-up-to-3-70-ghz.html

Kan makkelijk games draaien.

Reputatie 4
Badge +4

Deze pc is niet geschikt voor games omdat er geen geschikte videokaart in zit. Dit soort Dell pc’s zijn echte kantoor pc’s die erg lang meegaan.

Ik zou maar eens ‘begrijpend lezen’ van wat @Lukas_  schrijft/vraagt: ‘...redelijk lichte games bvb minecraft...’

En dan even zoeken:

https://www.minecraft.net/nl-nl/edition/pi/

Een Raspberry Pi4 kost zo’n 45 euro en o.a. Minecraft zit standaard in de software database. Ook kantoorsoftware trouwens. Het is ‘desktop’ performance,  kan ik ook uit eigen ervaring zeggen.

 

Die Dell PC staat onder ‘werkstations’: Het is echt geen low-budget of minimaal platform, zie o.a. al de CPU:

https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/products/191052/intel-core-i5-9500t-processor-9m-cache-up-to-3-70-ghz.html

Kan makkelijk games draaien.

Dat dacht ik al want in deze video wordt er een nog zwaardere game dan minecraft gespeelt:

 

Reputatie 7
Badge +17

@Lukas_  Hi Lukas! Ik ben bang dat we moeten hopen op gewenste adviezen van onze Community, want ik heb er helaas weinig verstand van. Ik zie ook dat mijn mede Forum collega's niet hebben (/durfden te:joy: ) gereageerd, excuses daarvoor!

Reputatie 5
Badge +4

Excuses @Lukas_ dat ik je dit advies gaf maar ik had op onderstaande site toch iets anders gelezen bij recommended requirements:

https://www.wepc.com/benchmark/minecraft-system-requirements/

Maar ik zie nu ook dat Minecraft een Commodore-64 resolutie heeft dus een dedicated videokaart is dan wel wat overdreven, tenzij er verschillende versies van Minecraft zijn.

Excuses @tmoesel dat ik niet zo goed gelezen heb. Je bent van T-Mobile naar hier verhuisd zie ik :-)

Reputatie 7
Badge +24

Minecraft speel je toch gewoon in de browser? Of heb ik dat verkeerd?

Reputatie 4
Badge +4

@Lukas_  Hi Lukas! Ik ben bang dat we moeten hopen op gewenste adviezen van onze Community, want ik heb er helaas weinig verstand van. Ik zie ook dat mijn mede Forum collega's niet hebben (/durfden te:joy: ) gereageerd, excuses daarvoor!

Ohjee😆

Minecraft speel je toch gewoon in de browser? Of heb ik dat verkeerd?

Nee, minecraft draait gewoon op Java 😃

Reputatie 7
Badge +24

Hmmm... geweldige videoprestaties zijn daar niet voor nodig in ieder geval. Toch vind ik het moeilijk te zeggen. Want er staat bij die Dell dingen helemaal niets bij over welke videochip er in zit. Of ik kijk verkeerd...

Reputatie 7
Badge +10

Hmmm... geweldige videoprestaties zijn daar niet voor nodig in ieder geval. Toch vind ik het moeilijk te zeggen. Want er staat bij die Dell dingen helemaal niets bij over welke videochip er in zit. Of ik kijk verkeerd...


Intel UHD Graphics 630

 

Ik zit me af te vragen waarom je deze pc hebt uitgekozen? Dit bedoel ik niet verkeerd trouwens, gewoon nieuwsgierig. Wat is het hoofdzakelijke gebruik van de pc?

Reputatie 4
Badge +4

Hmmm... geweldige videoprestaties zijn daar niet voor nodig in ieder geval. Toch vind ik het moeilijk te zeggen. Want er staat bij die Dell dingen helemaal niets bij over welke videochip er in zit. Of ik kijk verkeerd...


Intel UHD Graphics 630

 

Ik zit me af te vragen waarom je deze pc hebt uitgekozen? Dit bedoel ik niet verkeerd trouwens, gewoon nieuwsgierig. Wat is het hoofdzakelijke gebruik van de pc?

Het formaat vind ik gw👌 ik gebruik het voor dingen als word, youtube en niet hele zware games als minecraft :) of zijn er betere alternatieven vanaf jullie kant?

Reputatie 7
Badge +10

Hmmm... geweldige videoprestaties zijn daar niet voor nodig in ieder geval. Toch vind ik het moeilijk te zeggen. Want er staat bij die Dell dingen helemaal niets bij over welke videochip er in zit. Of ik kijk verkeerd...


Intel UHD Graphics 630

 

Ik zit me af te vragen waarom je deze pc hebt uitgekozen? Dit bedoel ik niet verkeerd trouwens, gewoon nieuwsgierig. Wat is het hoofdzakelijke gebruik van de pc?

Het formaat vind ik gw👌 ik gebruik het voor dingen als word, youtube en niet hele zware games als minecraft 🙂 of zijn er betere alternatieven vanaf jullie kant?


 

Ik denk dat de keuze wat ‘ongewoon’ is, maar het is zeker geen low performance computer.
Jij wil de pc licht gebruiken en het design staat je aan. Prima keuze in dit geval. 
 

Alternatieven zijn er altijd, maar ook daar betaal je voor wat betreft grafische kaarten voor zwaarder gebruik.
Misschien als je zoontje ouder( lees zwaardere games wanneer ouder) is dan is een computer met bv. NVIDIA als grafische kaart beter. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik zou in ieder geval kiezen voor een model met 8 gb geheugen en een SSD.

Reputatie 7

Ja, maar dan zou ik het weer eerder zoeken in een Nuc-Pc. i5je, minimaal 8gb, 128gb SSD erin, grafisch kaartje erbij en klaar. Hou je het lekker compact, Dell is wel mijn laaatste keuze tot in het zoeken van een “pc” En zo geschikt qua prijs vind ik het ook niet. Dan is er zat ander leuk spul.

 

Niet dat een “vaste” pc mijn ding is hoor, ben zelf meer van de laptops. Moet er niet aan denken om steeds op “hetzelfde” plekje te moeten zitten :sweat_smile:

Reageer