Beantwoord

Is dit een oude PTT kabel en kan ik die verwijderen?

  • 18 August 2021
  • 4 reacties
  • 1497 keer bekeken

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 18 August 2021, 17:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @Jan5Boschdijk PTT-kabels mogen nooit verwijderd worden, ook al zijn ze ogenschijnlijk niet in gebruik. Je mag ze wel netjes wegwerken of terugduwen de krjuipruimte in, maar dus niet verwijderen.

Net zoals je een gas-, licht- en waterleiding niet kan en mag verwijderen, ook al gebruik je deze niet.

 

@Jan5Boschdijk Als jij hem wilt verwijderen kun je dat gewoon doen, niemand die je tegenhoud.

Maar houd er rekening mee als je geen glasvezel hebt en in de toekomst hem nodig hebt er kosten aan zitten om het terug te laten plaatsen, dus bezint eer gij begint.

@JanD Ik heb hem ook weggehaald, samen met de Ziggo AOP, krijg ik nu straf.🤪🤪

Gas water en licht mag je ook gewoon weghalen hoor @JanD wel even netjes aanvragen zodat ze je afsluiten, anders geeft het een rommeltje, zeker met water, of staat je haar overeind als het met het stroomnetwerk verkeerd gaat, of heb je een mooie vuurbal van het gas.

Reputatie 7
Badge +24

 

Gas water en licht mag je ook gewoon weghalen hoor @JanD wel even netjes aanvragen zodat ze je afsluiten, anders geeft het een rommeltje, zeker met water, of staat je haar overeind als het met het stroomnetwerk verkeerd gaat, of heb je een mooie vuurbal van het gas.

Ik weet van iemand die de hele achterkant van de meterkast in de kelder heeft laten zakken. Inclusief elktriciteitsmeter en zekeringen. Weg laten halen schijnt geld te kosten 😳🤭 Toen ze vorig jaar in de weg aan het graven waren, en de stroommannetjes feitenlijk zijn aansluiting op de hoofdkabel in handen hadden, toen heeft die gevraagd of ze die los wilde koppelen. Nee, dat kon natuurlijk niet. Stel je toch eens voor, dat zou veel te makkelijk zijn. Nou ja ... als de kelder een keer vol water komt te staan, dan zullen ze er wel snel genoeg wezen zei die 😄

Dat mag dus weer niet, je zal hem eerst moeten laten afsluiten voordat je het weg kan halen, en ja dat kost geld, behalve bij gas als je van het gas afgaat.

En nee, als de stroommannetjes de aansluiting afkoppelen hebben ze een probleem als je hem later weer terug moet hebben, en gaat het nog meer kosten.