Beantwoord

Klanten werven onder valse voorwendselen

• 11 december 2013
  • 10 reacties
  • 6442 keer bekeken

Op 2 december 2013 heb ik bij KPN telefonisch een aanvraag ingediend voor Glasvezel alles in 1. De postcodecheck toonde mij dat glasvezel op mijn aders beschikbaar was, postcode en huisnummer in Rotterdam Nesselande. Ik maakte de medewerker van KPN kenbaar dat het contract van mijn huidige provider 02-01-2014 verloopt. De medewerker van KPN liet mij weten dat de aansluiting naar alle waarschijnlijkheid wel voor die tijd geregeld zou zijn. Als dit niet het geval zou zijn kon ik mijn huidige provider verzoeken hun diensten enkele dagen dan weken bij mij voort te blijven zetten. Op 6-12-2013 heb ik wederom contact met KPN opgenomen met de mededeling dat er nog geen contact met mij was opgenomen om de installatie door een monteur in te plannen. Ik heb hierbij wederom mijn zorg geuit dat mijn contract bij mijn huidige provider op 02-01-2014 verloopt en dat ik daarvoor alles geregeld wil hebben. De medewerker liet mij weten mij aanmelding te monitoren en mij tijdig te laten weten als 02-01-2014 niet gehaald zou worden. 11-12-2013 heb ik wederom contact opgenomen met KPN met de mededeling dat ik nog niks van hen had vernomen. Deze medewerker liet mij, na intern geïnformeerd te hebben, weten dat de aansluiting pas op 01-01-2015 gerealiseerd kon worden!! Daar KPN middels de postcodecheck aangaf dat glasvezel op mijn adres beschikbaar was en nu bleek dat dit pas op 01-01-2015 gerealiseerd kon worden, volgens mij is hier sprake is van klanten werven onder valse voorwendselen, verzocht ik de aanmelding ongedaan te maken. Van de medewerker kreeg ik vervolgens te horen dat dit niet mogelijk was omdat de zeven dagen bedenktijd voorbij waren. Indien ik alsnog wil opzeggen zitten daar kosten aan verbonden. Ik kan pas kosteloos opzeggen wanneer KPN voor 03-12-2014 niet kan opleveren. Ik wordt nu belast met een fout die KPN heeft veroorzaakt, ondanks dat ik alert ben geweest. Ik ga er niet vanuit dat hier opzet in het spel is, maar vind deze manier van zaken doen een zeer kwalijke en onklantvriendelijke manier voor het afdoen van eigen fouten.

icon

Beste antwoord door JB__ 30 december 2013, 16:15

Hallo Dave,

Ik heb de order voor je geannuleerd, je zult hier nog een bevestiging van ontvangen. Ik begrijp zeker dat je niet op het alternatief ingaat, vooral als de internetsnelheid zo belangrijk voor je is.

Er is geen optie voor mij om te zorgen dat je een mail krijgt wanneer glasvezel beschikbaar en leverbaar is op jouw adres, maar je kunt de beschikbaarheid wel hier checken: http://www.eindelijkglasvezel.nl/

Met vriendelijke groet,

Jessica

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Beste DaveVoogt,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je teleurgesteld bent omdat de verwachting was gecreeërd dat je snel van je glasvezel aansluiting gebruik kon maken. Ik kan ook begrijpen dat, als het nog een jaar duurt, je je aanvraag wilt hezien. Ik wil graag nog iets voor je nakijken hierover, om te zien of er nog iets is wat ik hierin kan betekenen. Zou je me in een privébericht je postcode, huisnummer en de contractnaam willen sturen?

Met vriendelijke groet,

Jessica

Beste Jessica,

Ik heb je 14-12-2013 de gevraagde gegevens gestuurd. Zou je mij kunnen laten weten wanneer je het in behandeling neemt?

Met vriendelijke groet,

Dave Voogt

Jessica__ schreef:
Beste DaveVoogt,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je teleurgesteld bent omdat de verwachting was gecreeërd dat je snel van je glasvezel aansluiting gebruik kon maken. Ik kan ook begrijpen dat, als het nog een jaar duurt, je je aanvraag wilt hezien. Ik wil graag nog iets voor je nakijken hierover, om te zien of er nog iets is wat ik hierin kan betekenen. Zou je me in een privébericht je postcode, huisnummer en de contractnaam willen sturen?

Met vriendelijke groet,

Jessica

Reputatie 4
Badge +6
Hallo Dave,

Ik zie helaas geen privébericht van je in mijn berichten staan, er zal iets mis gegaan zijn. Zou je me het bericht nogmaals willen sturen? Dan pak ik het alsnog op. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Jessica

Hoi Jessica,

Ik heb het nogmaals geprobeerd. Ik was me niet bewust dat ik de twee underscores na je naam ook moest intikken.

Ik hoop dat je wat voor me kan betekenen.

Groet Dave

Reputatie 4
Badge +6
Hallo Dave, 

Ik heb je bericht ontvangen, het zat hem inderdaad in de dubbele underscore. Ik ga intern nog even overleggen wat de mogelijkheden zijn en verwacht komende week een antwoord voor je te hebben. Met de feestdagen kan het alleen iets langer duren, maar weet dat ik ermee bezig ben. 

Met vriendelijke groet, 

Jessica

Fijn dat je dit laat weten!

Groet Dave

Reputatie 4
Badge +6
Beste Dave,

Ik heb even overleg gepleegd over wat er gaande is. Ik heb een voorstel voor je, ik kan je order namelijk annuleren als je dat nog steeds wilt. Wat eventueel een andere optie is, is om eerst een KPN ADSL aanlsuiting te nemen en wanneer het glasvezel beschikbaar is, daar naartoe over te gaan. Dit kan namelijk ook wanneer je bij KPN nog binnen een jaarcontract zit. Maar de keus blijft uiteraard aan jou. Ik hoor graag van je! Alvast hele fijne feestdagen gewenst!

Met vriendelijke groet,

Jessica

Beste Jessica,

Sorry voor mijn late reactie. Ik was een weekje op vakantie.

Fijn dat je voor mij hebt overlegd! Als ik nu overstap op ADSL ga ik er qua snelheid op achteruit. Vandaar dat ik niet op je aanbod in ga. Ik hoop dat je dat begrijpt. Ik wil graag dat je de order voor mij annuleert.

Ik zou het wel op prijs stellen als KPN mij een mail stuurt wanneer de glasvezel wel op mijn adres beschikbaar en leverbaar is. Wat kan jij hierin betekenen?

Met vriendelijke groet,

Dave Voogt

Reputatie 4
Badge +6
Hallo Dave,

Ik heb de order voor je geannuleerd, je zult hier nog een bevestiging van ontvangen. Ik begrijp zeker dat je niet op het alternatief ingaat, vooral als de internetsnelheid zo belangrijk voor je is.

Er is geen optie voor mij om te zorgen dat je een mail krijgt wanneer glasvezel beschikbaar en leverbaar is op jouw adres, maar je kunt de beschikbaarheid wel hier checken: http://www.eindelijkglasvezel.nl/

Met vriendelijke groet,

Jessica

Beste Jessica,

Ik wil je laten weten dat ik de annulering heb ontvangen. Bedankt dat je mijn klacht op deze manier hebt opgepakt en afgehandeld!

Met vriendelijke groet,

Dave

Reageer