Beantwoord

Kleur groen veranderd

  • 26 April 2023
  • 21 reacties
  • 834 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Na een paar dagen te zijn weggeweest, kijk ik nu voor het eerst weer op het forum. Klopt het dat op de site de kleur groen is veranderd? Want volgens mij is die nu veel helderder/feller. Heb ik dat juist? 

icon

Beste antwoord door Joris62 26 April 2023, 16:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ja, klopt helemaal. KPN is de huisstijl aan het veranderen. Je ziet dit ook op de ‘gewone’ KPN site (KPN.COM).

Reputatie 7
Badge +7

Ja, klopt helemaal. KPN is de huisstijl aan het veranderen. Je ziet dit ook op de ‘gewone’ KPN site (KPN.COM).

Ja, ik had het ook gezien op de 'gewone’ site.

Smaken verschillen, maar bij mij doet dat felle groen bijna pijn aan mijn ogen...

Reputatie 7
Badge +16

KPN is altijd goed in enorm overdrijven qua kleurgebruik. Deze vreselijke kleur had ook enkel en alleen op het menu gekund, maar nu is het hele forum meteen besmet.  Wil eerder hier graag weg dan dat ik mij hier welkom voel met die kleuren. 

Reputatie 7
Badge +19

Ik zie dat je al antwoord hebt @Katana321. De KPN huisstijl is inderdaad qua kleur gewijzigd. 

Reputatie 7
Badge +8

* Ariën denkt weer terug aan het vroegere logo en de donkere kleur groen. 🥰

Reputatie 7
Badge +7

* Ariën denkt weer terug aan het vroegere logo en de donkere kleur groen. 🥰

Behalve dat die nieuwe felle kleur groen bijna pijn doet aan mijn ogen, maakt het de leesbaarheid van de witte letters (in die lichtgroene achtergrond) slechter.

Maar ook de lichtgroene letters tegen de witte achtergrond hier zijn slecht leesbaar.

 @Jeroen_dB Wellicht dat de vormgevers van site en forum er nog eens kritisch naar kunnen kijken? Mochten jullie geen vormgevers in dienst hebben, willen jullie er zelf nog eens kritisch naar kijken?

Ik ben het met je eens @Katana321 .

Deze kleur mag wel ietjes donkerder.Ik snap ook echt het nut van deze wijziging niet…

Reputatie 7
Badge +11

Ik vind het oprecht afschuwelijk. Vorige kleur was naar mijn mening dikke prima maar het nadeel is dat die kleur ook echt in alle groene accenten op het forum is doorgevoerd, van hyperlinks tot de ‘auteur’ blokjes en alles wat verder nog groen is op het forum.

 

Vooral mooi dat de nieuwe monteursbussen allemaal in de vorige kleur groen gewrapt worden 😂

Ik zie het helemaal voor me talloze uren vergaderen met 50 shades of green en dan komt deze er uit.

Ik vermoed dat een persoon met een vorm van kleuren blindheid inderdaad de scherminstellingen kan bijwerken.

Reputatie 6
Badge +6

Ik gebruik, met name in de avonden de Samsung internet app op de telefoon en dan in de app zelf de 'donkere thema'.  

Hierbij is ook de felle kleur groen donkerder zoals je ziet hieronder. Geeft iets meer rust voor de ogen.

 

Reputatie 7
Badge +12

Tja, mijn tatoeage heeft ook nog de oude kleur. Die is net wat moeilijker aan te passen 😂

 

Reputatie 7
Badge +7

Tja, mijn tatoeage heeft ook nog de oude kleur. Die is net wat moeilijker aan te passen 😂

Maar, je kunt toch een tatoo laten wegbranden? Dan kun je daarna een tatoo laten zetten in de nieuwe groene kleur. 😀

Natuurlijk is het wel te hopen dat kpn niet elk half jaar de kleur wijzigt… 😁

Tja, mijn tatoeage heeft ook nog de oude kleur. Die is net wat moeilijker aan te passen 😂

Maar, je kunt toch een tatoo laten wegbranden? Dan kun je daarna een tatoo laten zetten in de nieuwe groene kleur. 😀

Volgens mij duurt dat heel lang en is dat pijnlijk.Maar ik heb er geen verstand van, ik heb er geen en dat zal ook nooit veranderen.

Natuurlijk is het wel te hopen dat kpn niet elk half jaar de kleur wijzigt… 😁

Hopelijk voor @Ik_Combineer word de kleur dan teruggezet naar de eerdere kleur😀

Ik zie ook wel KPN auto's rijden met een zwart/wit logo:

Zwart-wit logo KPN op bedrijfsauto's gezien

 

Reputatie 7
Badge +11

Ik zie ook wel KPN auto's rijden met een zwart/wit logo:

Klopt, dat is een tijdelijke bedrukking geweest. Witte busjes met enkel dit logo zijn veelal huurbussen omdat er geen lease beschikbaar is. KPN busjes met uitgebreide wrap en dit loge maken veelal deel uit van een pilot omtrent elektrisch rijden.

 maken veelal deel uit van een pilot omtrent elektrisch rijden.

Oh, rijd KPN ook elektrisch nu.Ik zie ze nooit in mijn regio, vooral VW dieselbusjes.

Of komen die er binnenkort?

Reputatie 7
Badge +11

 maken veelal deel uit van een pilot omtrent elektrisch rijden.

Oh, rijd KPN ook elektrisch nu.Ik zie ze nooit in mijn regio, vooral VW dieselbusjes.

Of komen die er binnenkort?

Geen idee, ik weet dat er toen ik vertrok zo'n 200 elektrische busjes rondreden. KPN heeft ook CNG getest gehad maar toen Volkswagen de productie stopte van Caddy's op CNG is die pilot gestopt. Er is getest met elektrische Vivaro's en aangepaste elektrische Vito Tourers. De Vito werd te duur bevonden dus is er teruggestapt op Vivaro's. Denk dat KPN al zeker anderhalf jaar bezig is met elektrificatie van het wagenpark. Teammanagers van monteurs rijden al langer elektrisch in hun Hyundai Kona.

Reputatie 7
Badge +7

Geen idee, ik weet dat er toen ik vertrok zo'n 200 elektrische busjes rondreden. KPN heeft ook CNG getest gehad maar toen Volkswagen de productie stopte van Caddy's op CNG is die pilot gestopt. Er is getest met elektrische Vivaro's en aangepaste elektrische Vito Tourers. De Vito werd te duur bevonden dus is er teruggestapt op Vivaro's. Denk dat KPN al zeker anderhalf jaar bezig is met elektrificatie van het wagenpark. Teammanagers van monteurs rijden al langer elektrisch in hun Hyundai Kona.

Ah, dus kpn is “felgroen” bezig. Vandaar de gewijzigde kleur 🤣

Het valt mij op dat mensen die vandaag hun account hebben aangemaakt een andere kleur hebben dan mensen die eerder hun account hebben aangemaakt, zie voorbeeld:

Mensen met account van voor 4 mei=zwart
Mensen met account vanaf 4 mei=groen

Nu is het onderscheid tussen KPN medewerker en gewone gebruiker wel minder goed te zien.Medewerkers hebben ook een groene naam:

 

Reputatie 7

Hoi @martijn197108, die kleuren staan los van wanneer het account is aangemaakt. De kleur komt voort uit de ranking. In het begin heeft iedereen een zwarte gebruikersnaam. Als iemand actief is met reacties en gemarkeerde antwoorden wordt de gebruikersnaam op een gegeven moment blauw. 

Wij moderators hebben een groene kleur, zodat zichtbaar is dat wij voor KPN werken.

 

Ik heb de account van joycevdv in je screenshot ook even opgezocht, die heeft nu zwarte tekst. Mogelijk was die groene naam een momentopname na de wijziging.

Hoi @Jasper ,

Ik zie nu inderdaad die groene namen niet meer(behalve KPN medewerkers natuurlijk), bedankt voor je reactie.