Sticky

Kom jij ons superuserteam versterken?

• 27 July 2022
  • 129 reacties
  • 5024 keer bekeken
Kom jij ons superuserteam versterken?

Toon eerste bericht

129 reacties

Reputatie 7

KPN en al die andere bedrijven zorgen zelf - waarschijnlijk onbedoeld - voor een spanningsveld tussen klanten/gebruikers door de term super voor een titel te plaatsen. Dit komt bij velen op voorhand al over dat die betreffende gebruiker van het forum superieur is ten opzichte van hem/haar. Had daar bijvoorbeeld in plaats van superuser zoals eerder al gezegd expert gestaan dan komt dit al een heel stuk vriendelijker over. En voorkom je tweespalt onder gebruikers/klanten.

En dit is nu precies de reden waarom ik mijn gebruikers"titel" op niet tonen heb staan.

Ook ik ben niet gecharmeerd van de term “super”user. We zijn hier immers allemaal gelijk en alleen al het feit dat mensen het ervaren alsof er “verschil” zou zijn is reden tot reflectie.

Reputatie 7
Badge +30

Wij nemen jullie feedback omtrent de benaming ‘superuser’ mee!

Badge +12

Het gaat mij niet zozeer om de rol (en intentie), maar om invulling van die rol (houding en gedrag) wat als storend wordt ervaren. 

Reputatie 7
Badge +30

Als je het idee hebt dat iets niet conform de huisregels is, kan je altijd een bericht rapporteren, @SledgehammerNL. We kijken naar elk gerapporteerd bericht en als de moderator het er niet mee eens is, krijg je een pb met uitleg. Daar kan je dan gewoon weer op reageren. We staan absoluut open voor feedback, signalen, noem maar op. 

Badge +12

Als je het idee hebt dat iets niet conform de huisregels is, kan je altijd een bericht rapporteren, @SledgehammerNL. We kijken naar elk gerapporteerd bericht en als de moderator het er niet mee eens is, krijg je een pb met uitleg. Daar kan je dan gewoon weer op reageren. We staan absoluut open voor feedback, signalen, noem maar op. 

Je begrijpt het niet @Marcia_ (of wilt het niet begrijpen). Wat ik bedoel heeft niets met huisregels te maken en er valt dan ook niets te rapporteren. Gezien de reacties trek ik maar de conclusie dat het aan ons (forumgebruikers/klanten) ligt en vooral niet aan KPN. Dat zegt genoeg. Ik laat dit topic voor wat het is en binnenkort ook het forum.

Succes.

Reputatie 7
Badge +10

Ik snap even niet waarom @Marcia_ het bericht van @SledgehammerNL een like geeft? 😳 Ik mag toch hopen dat deze like geen bepaald signaal afgeeft dat kritische klanten maar weg moeten blijven van het forum. Die indruk wordt wel gewekt vind ik. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik kan niet op tegen alle onterechte aannames die gedaan worden @Anneke-Anna. Sledgehammer en jij hebben meerdere malen jullie ontevredenheid geuit, maar ik kan dit niet wegnemen, hoe graag ik dit ook wil. 

Reputatie 7
Badge +10

Ik kan niet op tegen alle onterechte aannames die gedaan worden @Anneke-Anna. Sledgehammer en jij hebben meerdere malen jullie ontevredenheid geuit, maar ik kan dit niet wegnemen, hoe graag ik dit ook wil. 

Ik doe net zo veel aannames als hier gebeurd. Nauwelijks tot niet, vragen stellen doe ik wel. Ik smeer nivea, jullie toch ook hopelijk? 

Badge +12

Ik kan niet op tegen alle onterechte aannames die gedaan worden @Anneke-Anna. Sledgehammer en jij hebben meerdere malen jullie ontevredenheid geuit, maar ik kan dit niet wegnemen, hoe graag ik dit ook wil. 

Dat is de bevestiging van hetgeen ik al dacht. Kop in het zand steken is blijkbaar de oplossing.

Ik wens jullie allen veel plezier op het forum. 

Reputatie 7

Dat is de bevestiging van hetgeen ik al dacht. Kop in het zand steken is blijkbaar de oplossing.

Met alle respect, maar ik kan echt niet volgen waarom je met deze reactie komt.

Wat verwacht je van de moderators van kpn t.a.v. de door jou geuite ontevredenheid?

Reputatie 7
Badge +10

Ik zal op deze vraag ook een antwoord geven, of men daar nu wel of niet verlegen om zit.
ik persoonlijk verwacht niets omdat ik niets kan verwachten omdat de KPN medewerkers niet objectief zijn, dit zie ik ook bij de gemiddelde superuser terug, het is een selectief groepje, of je nou wil of niet, wat logisch is omdat men hier vanuit een commercieel oogpunt werkt.
En als klantzijnde heb ik hier net zo veel recht als elke andere klant om te zijn, ook wanneer ik waarschijnlijk vervelende vragen stel. 

Reputatie 7

Ik zal op deze vraag ook een antwoord geven, of men daar nu wel of niet verlegen om zit.
ik persoonlijk verwacht niets omdat ik niets kan verwachten omdat de KPN medewerkers niet objectief zijn, dit zie ik ook bij de gemiddelde superuser terug, het is een selectief groepje, of je nou wil of niet, wat logisch is omdat men hier vanuit een commercieel oogpunt werkt.

Dat een KPN medewerker niet objectief is moge duidelijk zijn en mijns inziens is daar ook niets mis mee.

Ik hoop alleen niet dat je dit bij de gemiddelde “super”user ook terug ziet immers het is mijns inziens niet de rol van een “super”user om kpn “na te praten”. Ik zie mijn rol als vrijwilliger om de abonnee te ondersteunen, kpn scherp te houden en haar op de vingers te tikken als ik onrecht zie.

En als klantzijnde heb ik hier net zo veel recht als elke andere klant om te zijn, ook wanneer ik waarschijnlijk vervelende vragen stel. 

Op basis waarvan ben je tot de conclusie gekomen dat dat niet zo zou zijn?

Volgens mij is het juist de kracht van een forum/community dat iedereen vragen kan stellen, mee kan doen aan discussies en elkaar kan ondersteunen in de zoektocht naar oplossingen.

Reputatie 7
Badge +10

Ik trek geen conclusies en ik ben duidelijk denk ik :-)  
En jij bent kritisch inderdaad @wjb en dat is prima toch? Ik hou daar van, wanneer mensen weten waarover ze praten en niet mee lopen achter een groep aan. Maar ergens denk ik ook wanneer jij minder verstand van zaken zou hebben, je hier misschien minder welkom zou zijn op een commercieel platform, want jij hebt verstand van zaken, durft zeer kritische vragen te stellen, bent helder en je steekt tijd in het forum en daar heb ik respect voor en kpn waarschijnlijk ook, want soms bekruipt mij soms het gevoel, het is slechts mijn gevoel, dat je om oa. mede dankzij jouw kennis hier zeer gewenst bent. 

Ik heb onbedoeld wel een discussie op gang gebracht na mijn laatste reactie, daar kan ik helaas ook niets aan doen en ik meng je er ook niet in.

Reputatie 7

...soms bekruipt mij soms het gevoel, het is slechts mijn gevoel, dat je om oa. mede dankzij jouw kennis hier zeer gewenst bent. 

Ik weet wel zeker dat naast mijn actieve bijdrage ook mijn “kennis” een rol heeft gespeeld bij de uitnodiging om tot het (“exclusieve” en “selecte” 😉) groepje van “super”users toe te treden.

Mijn drijfveer is echter niet kpn maar de abonnee waarbij ik hoop dat mijn “kennis” anderen kan helpen hun uitdagingen (problemen) te tackelen.

Daarnaast hoop ik met mijn eigen vragen en kritische opmerkingen vooral kpn te triggeren om serieus te kijken naar verbetering van haar dienstverlening.

Zo zal ik aandacht blijven vragen voor HD-"Glas” op 1, hoop ik oprecht dat dit de laatste zomer is geweest dat abonnees van kpn op de Griekse eilanden bij Albanië en Turkije en op ferries tegen hoge dataroaming kosten aan zijn gelopen en ben ik zeer verbaasd over het fenomeen dat Spaanse Netflix accounts nog altijd actief zijn op de TV ontvanger(s) van sommige abonnees die dan vast en zeker ook dubbel betalen voor Netflix.

Reputatie 7
Badge +16

Maar ergens denk ik ook wanneer jij minder verstand van zaken zou hebben, je hier misschien minder welkom zou zijn op een commercieel platform,…

Bedoel je dan specifiek dit platform?
KPN is een commercieel bedrijf, maar op het KPN Forum zal je dat niet snel terug zien. Er is in ieder geval niets commercieels aan de KPN Superusers: daar worden ze niet op geselecteerd. 

... daar heb ik respect voor en kpn waarschijnlijk ook, want soms bekruipt mij soms het gevoel, het is slechts mijn gevoel, dat je om oa. mede dankzij jouw kennis hier zeer gewenst bent. 

Jouw gevoel klopt: we zijn hartstikke blij met de kennis die WJB op het forum deelt. Een topic als Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box waar zoveel klanten mee geholpen zijn, vind ik alleen maar mooi en precies waar het KPN Forum voor staat: een klant helpt een andere klant.

En iedere klant, superuser of niet, iemand met minder verstand van technische zaken of één die van de hoed en de rand weet, is ècht van harte welkom op ons forum en binnen onze community.

En, like it or not, als terugkerende forumgebruiker zien wij jou ook als een gewaardeerd lid binnen onze community 😉

Reputatie 7
Badge +10

Nou, duidelijk allemaal toch. Als ik hier niet wil zijn kom ik ook niet  ;-) En ik kom hier nog steeds, dus. 

Nou, vooruit, 1 reactie dan:

deze discussie heeft zelfs TotaalTV weer gehaald:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-en-kpn-in-verlegenheid-door-superklanten-/

zie ook een eerdere discussie:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-kpn-en-tmobile-zetten-klanten-bij-problemen-in/

Reputatie 7
Badge +16

Ik lees die artikelen niet eens, vind het geen waardig nieuwsfeit en meer komkommernieuws. 

Dat totaal TV quote letterlijk alle iets belangrijkere topics met discussies.Ook bij Ziggo word om de havenklap weer een discussie gequot.En niemand is daar echt blij mee.

Maar ik ben het niet met hem eens, het is geen vervanging van de KS, maar een toevoeging.Bij sommige vragen moet je absoluut niet bij de KS zijn, omdat zij daar gewoon simpelweg geen verstand van hebben.

Het is wel een mede-forumlid die dat doet.

Als dat echt zo kwalijk zou zijn, zou het moderatieteam hem daar wel al eerder op aangesproken hebben i.v.m. de huisregels, toch?

Als dat echt kwalijk zou zijn, zou het moderatieteam hem daar wel al eerder op aangesproken hebben, toch?

Nou ja, het is gewoon legaal wat hij doet, en het moderatie team zal er niet echt blij mee zijn.Maar ze hebben er niet veel over te zeggen.

Reputatie 7

Jarco Kriek (@TvG2016) geeft ook echt zijn eigen draai aan dergelijke artikelen waarbij je je moet afvragen of de werkelijkheid daarmee geen afbreuk gedaan wordt.

In dit geval spreekt hij over "superklanten", een term die volgens mij door niemand anders in de mond genomen is maar wel weer een extra lading geeft.

Een klant is volgens mij toch echt heel iets anders dan een gebruiker (user).

En volgens mij hoef je niet eens klant te zijn om superuser te zijn, toch @wjb ?

Bij mijn nominatie had ik immers vermeld dat ik zou overstappen, en daar reageerde de moderator niet op.Maar toen had ik al vermeld dat ik ging weigeren.

@wjb het enige wat ik er hier op gaat zeggen dat ik niet besloten heb om de term super voor een titel te zetten. Dat hebben providers zelf gedaan. Daarmee hebben zij zich mijns inziens op glad ijs begeven. 

En voor de rest staat iedereen vrij te vinden van het artikel wat zij ervan vinden. En mogen ze dat ook allemaal duidelijk maken. Aan de reacties die ik ongevraagd via DM en email krijg met soms hele rotte opmerkingen blijkt dat ik wellicht bij sommigen een gevoelige snaar heb geraakt.

Reageer