Sticky

Kom jij ons superuserteam versterken?

• 27 July 2022
  • 129 reacties
  • 4943 keer bekeken
Kom jij ons superuserteam versterken?
Reputatie 7
Badge +16

Op het KPN Forum vind je alles over onze diensten en producten. Je kunt zelf op zoek naar informatie, maar je kunt ook je vraag stellen aan de KPN community. De community wordt gevormd door onze klanten, moderators en KPN medewerkers. Zij helpen je graag met duidelijke tips en goed advies. De meest actieve leden van onze community noemen we superusers. Zij zijn het kloppende hart van het KPN Forum en ze staan elke dag klaar om met je mee te denken. 

Wil jij ook één van onze superusers worden? Hieronder leggen wij graag uit hoe dat werkt.

Wanneer ben je een superuser?
Een KPN superuser is heel belangrijk voor het KPN Forum.
Het huidige superuserteam heeft tienduizenden berichten en antwoorden geplaatst en op die manier veel van onze klanten geholpen.
Elke superuser heeft zijn eigen voorkeur en kennis. Of het nou gaat om de instellingen van je mobiele telefoon of het aansluiten van hardware op je thuisnetwerk, ze weten bijna altijd raad en denken graag mee.

Wat zijn de kenmerken van een superuser?
Een superuser heeft:

• expertise op het gebied van KPN producten en diensten
  • producten en diensten van KPN
  • een positief (kritische) houding naar KPN en de community
  • is gedreven om vanuit betrokkenheid het beste voor KPN en de community te willen
  • goede antwoorden die herbruikbaar zijn voor de community en haar bezoekers
  • een actieve bijdrage binnen de community
  • een vriendelijke en uitnodigende schrijfstijl
  • een technisch goed onderlegde achtergrond
  • offline contacten met andere superusers en de moderators

Hoe kun je een superuser worden?
Als je opvalt doordat je op een leuke manier veel andere forumleden helpt, kan je door het KPN moderatorteam of de huidige superusers aangedragen worden om superuser te worden.
We vragen je dan of je dit ziet zitten en nemen nog eens met je door wat het inhoudt en wat we voor elkaar kunnen betekenen.

Omdat we kwaliteit en behulpzaamheid het allerbelangrijkste vinden, kijken we regelmatig naar de activiteit en antwoorden van onze superusers. Het kan dus ook betekenen dat we op basis van deze analyse kunnen besluiten dat een forumlid geen superuser blijft. Ook dit is een gemeenschappelijk besluit.

Wat is het voordeel van superuser zijn?
De hulp van onze superusers willen wij op een leuke manier belonen. Onze superusers krijgen daarom unieke mogelijkheden om een kijkje in de keuken te nemen bij KPN. Dat betekent o.a.

• Toegang tot een privégedeelte van het KPN Forum
  • Direct contact met de KPN moderators
  • Als eerste toegang tot informatie over nieuwe producten, diensten en wijzigingen
  • Voorrang bij nieuwe pilots of producten
  • Uitnodigingen voor interessante webinars, leuke feestjes, borrels etc.

Word jij één van onze superusers?

Vind jij het leuk om anderen te helpen, je kennis te delen op het gebied van techniek of KPN producten en diensten of draag je KPN en haar klanten een warm hart toe? 
Dan komen wij graag met jou in contact! 

Heb je nog vragen of wil je reageren? 👇🏾

129 reacties

Hallo @Shyrin_ ik wil nu wel weer graag in aanmerking komen. Begin vorig jaar ook gevraagd door het moderatieteam, maar moest toen helaas afwijzen i.v.m. de toenemende zorg voor mijn vrouw, die zorg is er nog steeds, maar heeft e.e.a. zich gestabiliseerd en ik weer meer ruimte heb om me met het forum bezig te houden.

Mijn C.V. is bekend en hoop dat ik door de ballotagecommissie heen kom.😎

Ik zie je reactie met belangstelling tegemoet.

JanD

Reputatie 7

Alleen op basis van ouderwets handjeklap. Dus kom eerst even langs met een glasvezelkabeltje, zorg dat die wordt aangesloten. Tegen laten we zeggen internet only voor €35,- per maand tegen een 2 jarig contract. Sluit ik me direct weer aan. Kunnen we niet handelen, ja dan gaat het over 😎

Reputatie 7
Badge +30

Wat leuk, @JanD! Heel fijn om te lezen dat de zorg gestabiliseerd heeft en dat je weer meer ruimte voor het forum hebt! We noteren je naam en komen er na onze vakanties (eind augustus/begin september) op terug😊.

Alleen op basis van ouderwets handjeklap. Dus kom eerst even langs met een glasvezelkabeltje, zorg dat die wordt aangesloten. Tegen laten we zeggen internet only voor €35,- per maand tegen een 2 jarig contract. Sluit ik me direct weer aan. Kunnen we niet handelen, ja dan gaat het over 😎

Hm. Dit wordt lastig😝

Reputatie 7
Badge +16

Ik ben er zelf net mee opgehouden (Zowel bij KPN CM als ZM). Maar ik kan wel zeggen dat het een toffe club is :-)

Voor gratis spul moet je het niet doen, het is echt iets wat je doet als je anderen graag wilt helpen - Als je denkt korting te krijgen dan gaat het lastig. Je moet het echt doen voor de binding met anderen/omdat je het leuk vindt, niet voor het geld. 

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb er eventjes 24 uur over nagedacht. Conclusie: ik heb er wel zin in! 😎

Ben de laatste tijd al aardig bezig op het forum (ook zeg ik het zelf), draai al ruim 30 jaar mee in de IT en telecom wereld (zie ook mijn bijdrage in het voorsteltopic), heb dus technische ervaring zat. Verder al ruim 22 jaar klant bij KPN (en XS4ALL), privé, maar ook als contactpersoon van meerdere locaties van een groot bedrijf. Dus ook die ervaring met KPN en KPN producten is ruimschoots aanwezig. 

Vandaar, ook heb ik niet altijd heel veel tijd om met het forum bezig te zijn (er moet o.a. ook nog gewerkt worden), maar als ik tijd vrij kan maken dan is het ook ontzettend leuk om deze tijd (nuttig) in en voor het forum te besteden. Dus ja, als jullie het zien zitten dan wil ik hier wel aan meedoen! 😊

Reputatie 7
Badge +18

Dat klinkt heel enthousiast @Joris62. Leuk! Ik zal het zeker doorgeven. 

Reputatie 6
Badge +7

Als recent ex XS4All klant denk ik dat ik misschien nog wel iets kan betekenen voor het forum.

Mijn 35 jaar  expertise ligt op algemene (huis en netwerk) automatisering, Fritz producten, linux, Mac, Ipad en Iphone maar ook windows. Ik weet niets van de experiaboxen.

Een risico van mijn super-userschap zou zijn dat ik wellicht te kritisch ben op mensen die alles gratis willen, die onbeleefd, onvriendelijk of op de man spelen of die  in mijn ogen onrealistische verwachtingen hebben, jullie zijn gewaarschuwd :-)

Reputatie 7
Badge +18

Kritisch zijn is alleen maar goed toch? ;)

Reputatie 7
Badge +22

Ja dat is inderdaad waar @Bart_Z, maar we moeten altijd “vriendelijk antwoorden” hoe erg het ook soms kan zijn.

Badge +12

Wat is eigenlijk de volgorde?:

Wordt je voorgedragen of benaderd door KPN met de vraag of je super-users wilt worden? Of geef je eerst aan dat je er wel trek in hebt en wordt er dan "gestemd"?

Reputatie 7
Badge +16

Wordt je voorgedragen of benaderd door KPN met de vraag of je super-users wilt worden? Of geef je eerst aan dat je er wel trek in hebt en wordt er dan "gestemd"?

Destijds werd ik het voordat ik er erge in had. In de paktijk heeft de groep wel wat invloed maar niet geformaliseerd. (Je moet wel liggen in de groep), maar ik denk dat dit voor de meeste mensen die langer op de community zitten geen probleem is :-) 

Ja dat is inderdaad waar @Bart_Z, maar we moeten altijd “vriendelijk antwoorden” hoe erg het ook soms kan zijn.

Moeten is zo’n groot woord, vriendelijk zijn is voornamelijk key maar als iemand niet vriendelijk is dan volstaat een neutrale toon ook prima. Het is niet alsof je voor KPN werkt, het is en blijft vrijwillig. Dat gezegd te hebben. Iemand volledig uitschelden is not-done. 

Gewoon lekker jezelf zijn en een positive vibe geven en het komt wel goed. Als je een keer het niet eens bent met een bedrijf is het ook prima zolang je maar constructief kritisch bent. Je bent immers klant en aan kritiek is natuurlijk niks mis. 

Reputatie 7
Badge +22

Moeten is zo’n groot woord, vriendelijk zijn is voornamelijk key maar als iemand niet vriendelijk is dan volstaat een neutrale toon ook prima. Het is niet alsof je voor KPN werkt, het is en blijft vrijwillig. Dat gezegd te hebben. Iemand volledig uitschelden is not-done.

Dat klopt @SjorsK, maar binnen ontmoet hebben we wel een voorbeeldfunctie hoe we tegen klanten moeten reageren, een neutrale toon is prima, maar moeten vriendelijk blijven. Loop het echt uit de hand dan kunnen we een KPN moderator inschakelen. 😉

Reputatie 7
Badge +16

Nee er wordt gekeken op basis van wat jij zeg maar toevoegt aan deze community. Dan kan je eventueel worden voorgedragen en wordt er gekeken of jij zeg maar er ook echt bij past. Voorheen werd er altijd spontaan benaderd, waarom dit nu openbaar gebeurd, geen idee. ;) 

Reputatie 7
Badge +9

Oh dit klinkt wel interessant, vooral die borrels, webinars en feestjes 😃

Ik heb een klein beetje ervaring met KPN modems, en ik weet ook wat een tv ontvanger is! Ook ben ik zo nu en dan wel eens actief op het forum. Wel is het zo dat ik voor mijn werk een tablet gebruik dus zitten er soms taalfouten in mijn berichten omdat typen op een tablet gewoon reuze onhandig is. 

Reputatie 7
Badge +30

Wij hebben dit topic eigenlijk geschreven met twee doeleinden. Van tijd tot tijd komen er klanten op het forum die aangeven niet geholpen willen worden door een superuser. Zij zouden toch alleen maar doen wat moderators zeggen en/of een hand boven het hoofd gehouden worden. We vinden het belangrijk dat voor iedereen duidelijk is wat een een superuser is, hoe je dit wordt en wat we dan van je verwachten. Deze transparantie misten wij de afgelopen tijd een beetje hier.

Daarnaast zijn er de afgelopen maanden veel gebruikers bij gekomen die (gedeeltelijk) voldoen aan bovenstaand profiel en wellicht toegevoegd kunnen gaan worden aan het superuserteam. Wij hebben de superusers natuurlijk van tevoren laten weten dat we dit topic zouden gaan plaatsen en ook hun input gevraagd. Het is dus niet zo dat een ieder die zich in dit topic meldt, volgende week superuser wordt. Maar ik vind het heel leuk om te zien dat er al zoveel enthousiaste reacties zijn en we gaan, na onze vakanties, met iedereen zeker het gesprek aan! Als laatst: dit topic blijft ook gewoon staan. Juist omdat wij duidelijk willen hebben wie onze superusers zijn en hoe je dit kunt worden. Mocht iemand over een jaar het topic lezen en denken: hé ik vroeg me al even af of ik ook superuser kon worden, dan weet diegene dat dat dus zeker kan. Hopelijk heb ik e.e.a. zo iets verduidelijkt! 

Badge +12

Ik blijf liever een "gewone user" die een nuttige bijdrage wil leveren aan het forum. Als superuser zou ik me wellicht belangrijker/beter/meer kunnen voelen dan anderen op dit forum (dat gevoel heb ik soms haas ook bij andere super-users). En dat past helemaal niet bij mij. Het forum is voor en door gebruikers zonder rangen of standen en zonder privileges. Maar ik wens de super-users veel succes en plezier.

Reputatie 7
Badge +10

Een superuser moet niet verward worden met superieur voelen t.o.v. andere klanten, dat is iets waar ik me persoonlijk enorm aan stoor hier. Klant helpt klant is heel mooi, zeker met de kennis en hulpvaardigheid hier, maar de storende factor hoogmoed mag achterwege gelaten worden. 

Reputatie 7
Badge +20

Oh dit klinkt wel interessant, vooral die borrels, webinars en feestjes 😃

Haha, nee helaas  @Ik_Hussel  
Als KPN medewerkers hebben jullie ook een belangrijke rol met jullie kwaliteiten en (interne) kennis. Maar superuser kunnen jullie niet worden, heb ik begrepen. Jullie moeten het “doen” met julle eigen besloten omgeving (Kantine) 😂.

Reputatie 7
Badge +10

Leuk @JanD !

Ik wens je veel plezier en succes!

@Shyrin_iets later dan aangekondigd maar leuk dat je dit topic hebt geopend!Mijn antwoord weet je al.

Reputatie 7
Badge +21

Ik blijf liever een "gewone user" die een nuttige bijdrage wil leveren aan het forum. Als superuser zou ik me wellicht belangrijker/beter/meer kunnen voelen dan anderen op dit forum (dat gevoel heb ik soms haas ook bij andere super-users). En dat past helemaal niet bij mij. Het forum is voor en door gebruikers zonder rangen of standen en zonder privileges. Maar ik wens de super-users veel succes en plezier.

Hoi @SledgehammerNL 
Wij voelen ons echt niet belangrijker dan anderen.
We proberen zoveel mogelijk de klant te helpen, soms kan dat niet omdat de klant dingen vraagt waar wij als superuser ook niet bij kunnen, maar we kunnen altijd een KPN-medewerker berichten dat er op een bepaald topic even enige aandacht vereist is.
Daarbij hebben we hier een gezellig ploegje wat ook heel wat waard is.

Badge +12

Dat super-users waardevol kunnen zijn ben ik zeker met je eens en mijn opmerking geldt zeker niet voor alle super-users. Het is een gevoel wat ik en meerdere forum bezoekers hebben. Daarbij verpesten sommigen het voor anderen  (bewust of onbewust) en dat is jammer. Dat weet KPN ook en er wordt vaker over gesproken. Daar laat ik het even bij want we gaan off-topic en ik wil het niet verpesten voor anderen. 

Reputatie 7

Nou,... Persoonlijk vind  ik (ja, meningen mogen uitgesproken worden) dat de superusers wel wat meer directe vragen mogen stellen bij klantvragen. In plaats van direct in het begin mee te kletsen zonder dat er een eenduidig antwoordt uit voorgekomen is. Voor je het weet ben je een week en 40 berichten verder en is er nog geen duidelijkheid. Terwijl dit in het eerste geprek/bericht al naar voren kan komen. Ze moeten meer open vragen stellen. Kom vaak genoeg berichten tegen waarbij ik dan denk 'reageer gewoon niet, of lees de vragen/het probleem even beter' doorlooptijd wordt korter en de klanten die willen en hierin snel meegaan worden ook sneller geholpen tot een oplossing.

@SledgehammerNL dat is gewoon hoogmoed zoals @Anneke-Anna al omschrijft. Woorden als ik en mijn komen dan nogal denigrerend over. Dan is het gewoon niet leuk om als 'klant' zijnde je hier ook nog in te mengen. Spreek dan in de we of wij vorm. Dan begrijpt de klant ook beter wat er eventueel gedaan wordt. Komt vriendelijker over en houd de sfeer prettiger.

Superusers zouden bijv. Even een Disc test kunnen doen. Dan leren ze ook over de 4 persoonlijkheidsprofielen van mensen. Zo kom je achter je eigen, maar weet je ook hoe je gedrag tegenover anderen overkomt.

Reputatie 7
Badge +16

Maar laten we dit topic niet gebruiken om mensen af te kraken (met termen als hoogmoed) of tips te gaan geven. Denk iedereen wil graag mensen helpen op zijn/haar manier en vergeet vooral niet dat dit een vrijwillig iets is. Ik ben hier ook niet altijd en reageer alleen als ik echt tijd ervoor heb.

Daarnaast voel ik mij zeker niet meer dan een ander omdat ik toevallig de term '’Superuser'’ naast mijn naam draag. Ik doe gewoon wat ik leuk vind en dat is mensen helpen. Als dat dan door moderators van KPN gewaardeerd wordt dan is dat zeker mooi meegenomen.  Superusers zijn zeker niet meer dan een gewone wijsgeer o.i.d. maar hebben alleen wat meer mogelijkheden om direct met mods te kunnen communiceren. 

Reputatie 7

Ik kraak helemaal niemand af,... Het zijn gewoon dingen die opvallen,... 

Reputatie 7
Badge +16

Ik kraak helemaal niemand af,... Het zijn gewoon dingen die opvallen,... 

Snap ik! Maar je moet superusers ook zien als gewone leden, die niet altijd trainingen en dergelijke gehad hebben. Daarvoor is de term '’Superuser'’ ook zeker niet bedoeld, het is meer een waardering voor wat jij vrijwillig bijdraagt om mensen hier te helpen en ieder doet dat op zijn/haar eigen manier.  😉

Reageer