Vraag

KPN Forum app

  • 27 January 2019
  • 7 reacties
  • 265 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +4
Hoi KPN medewerkers,
Hebben jullie al is nagedacht over een KPN forum app, want dat is veel overzichtelijker dan meldingen via mail enzo! En veel makkelijker in gebruik want ik zit het meest van tijd op het forum via m'n iPhone en niet via een desktop.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Goed idee Lukas! 👌🏽
Leuk idee meerwaarde zie ik persoonlijk niet. Via een smartphone heb je minder functionaliteit mede door het kleinere scherm. Ik kijk ook vaak via de slimme foon dat werkt verder prima een app schil om de site heen zal daar niet veel verschil in brengen. Tenzij we dan wel meer functionaliteit krijgen.

Het voordeel zal dan zijn dat je niet via een emailbericht naar een bijdrage hoeft te gaan of dat in plaats van de webbrowser een schil om de site heen (lees app) wordt geopend.

De mail meldingen staan hier zoveel mogelijk uit. Behalve voor topics die mijn intresse hebben.
Practisch zal dit dan ook weinig verschil maken behalve de notificatie vanuit de app in plaats van een mail bericht, wat dan wel meer rust en overzicht geeft in de inbox.
Reputatie 7
Leuk idee meerwaarde zie ik persoonlijk niet. Via een smartphone heb je minder functionaliteit mede door het kleinere scherm. Ik kijk ook vaak via de slimme foon dat werkt verder prima een app schil om de site heen zal daar niet veel verschil in brengen. Tenzij we dan wel meer functionaliteit krijgen.
Er zijn meer devices dan alleen smartphones waar een app een meerwaarde zou kunnen geven.
Wat denk je bijvoorbeeld van een tablet. Ik gebruik alleen maar mijn tablet voor het forum.

Ik heb een apart KPN ID gemaakt voor het forum puur en alleen om die vele e-mails op een apart e-mailadres binnen te laten komen zodat mijn "gewone" mailbox niet "vervuild" wordt met al die forum berichten.
Als die forum berichten gewoon notificaties binnen die app zouden zijn, dan geeft dat voor mij al een behoorlijke meerwaarde.
Helaas zie ik het nog niet zo snel gebeuren, maar het idee is mijns inziens heel goed.
Voor de notificaties is het inderdaad briljant zelfs geef ik in de laatste regel ook toe niet dat quoten wat je uitkomt!

Ik maak hierin geen onderscheid in een telefoon of tablet. Zolang het functioneel is prima. De mijnkpn app en de mijn telfort app zullen identiek zijn ik gebruik daarin liever de website dan de app puur voor de functionaliteit. Dus komt er een app dan wel met goede vergelijkwaardige functionaliteit en als er dan ook de optie komt notificatie via app aan via email uit anders schiet het niet op.
Reputatie 7
...niet dat quoten wat je uitkomt!
Maar ik wilde ook alleen maar reageren op die eerste alinea.
Voor de rest (t.a.v. mail) beschrijf ik alleen maar hoe ik die mails van het forum "beheerbaar" houd. Dat is dus anders dan jij.
Reputatie 7
Badge +28
Leuk idee! Er zijn geen plannen voor een losse app. Er is wel veel tijd gestoken om het forum 'responsive' te maken, zodat het goed werkt op alle apparaten. Ik begrijp dat de vele mails een onderliggende reden zijn, mischien kunnen we daar wel wat mee. Als je vaak op het forum zit is het misschien beter notificaties uit te schakelen en het reactieoverzicht bij te houden. Wat het beste werkt 🙂 Ik heb wat filters aangemaakt in Outlook om alle forummail te scheiden van overige mail.

Ik geef de suggestie door aan Insided (de forumbouwers) en gooi het bij ons in de groep want ik weet niet zeker welke partij de app uiteindelijk zou moeten bouwen. Het zou ook met de MijnKPN app geïntegreerd kunnen worden maar ik acht de kans klein dat dat gebeurt.
Reputatie 7
Als je vaak op het forum zit is het misschien beter notificaties uit te schakelen en het reactieoverzicht bij te houden.
Als je de sortering zou kunnen wijzigen in aflopend op datum/tijd van het laatste bericht in het topic van jouw reactie dan zou dat overzicht handig kunnen zijn, maar gesorteerd op datum/tijd van de eigen reactie maakt dat overzicht ongeschikt om zicht te behouden op topics waar je wellicht weer op zou willen reageren.

Wat het beste werkt 🙂 Ik heb wat filters aangemaakt in Outlook om alle forummail te scheiden van overige mail.
Dan moet je wel Outlook hebben en dat is waarschijnlijk voor velen niet zo immers Outlook is niet gratis.
Ik heb een aparte KPN ID gemaakt voor het forum en daar een Gmail account aan gekoppeld.
Werkt ook heel goed. 😉

Reageer