Beantwoord

KPN misbruikt mijn gegevens voor telefonische verkoop

  • 30 May 2020
  • 9 reacties
  • 1536 keer bekeken

Reputatie 2

Ik ben sinds een jaar of zo klant bij KPN voor thuis tv met internet.

KPN had dus mijn mobiele nummer ivm het bereikbaar zijn voor de monteur als die langs kwam voor aansluiting glasvezel.

Maar blijkbaar vind KPN het dan legitiem om mij op dat nummer te bellen om mij ook een mobiel abonnement te verkopen. 

Ik sta toch zeker niet voor niets in het bel me niet register.

Waarom vind KPN het dan een goed idee, om mij toch te bellen en dan de telemarketeer dan als K%*smoes te laten zeggen, “maar u bent klant bij ons, daarom mogen wij u toch bellen.”

Dus een klant geeft aan dat die geheel niet gebeld wil worden voor telefonische verkoop. Maar dat negeren we compleet, omdat we het volgens de wet wel mogen.

Dan snap je het als bedrijf toch niet helemaal.

Dus bij deze, ik zal de komende jaren niet eens overwegen met mobiel over te stappen naar jullie. 

En ik zal zorgen dat mijn partner en (tiener) kinderen ook niet overstappen naar KPN.

Admin: topic in juiste board verplaatst

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 8 June 2020, 12:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Je bent helemaal duidelijk. Blijkbaar vind je een goede relatie met bedrijven waar je zaken mee doet niet belangrijk. Een medewerker zal hier binnenkort op reageren.

Reputatie 7

Ik sta toch zeker niet voor niets in het bel me niet register.

Bedrijven waar jij klant van bent of bent geweest mogen je rustig bellen, of je nu in dat "bel me niet register" staat of niet.

Reputatie 2

Een goede relatie betekent bij mij niet dat ze mij op mijn werk lastig vallen op een nummer dat ik weinig deel en alleen gebruik als het nodig is. En zeker niet om te ouwehoeren met een verkoper.

En bovendien ben ik geen klant van KPN voor het mobiele netwerk.

Dat dat toevallig onder dezelfde paraplu firma valt,  kan ik niets aan doen.

Als ze het daardoor volgens de wet wel mogen, dat is misschien wel volgens de letter van de wet, maar zeker niet in de geest van deze wet.

Ik koop ook wel eens iets bij bol.com. Die verkopen zo'n beetje alles en werken daarvoor met partner bedrijven. Stel een van die partner bedrijven heeft mijn mobiele nummer omdat ze een tv komen repareren onder garantie. Mag daarna dan ieder bedrijfje dat onder bol.com levert dat nummer krijgen en het “bel-me-niet-register” negeren?

 

KPN vast en mobiel zijn één bedrijf. Dus de vergelijking met bol gaat niet op. Verder heb je - ook voor bedrijven waar je een relatie mee hebt - recht op verzet. Daartoe horen ze na het gesprek een bandje te laten horen, heb je dat al eens afgeluisterd? 

Reputatie 2

@ Henk,  met dat doorverbinden met het bandje ging iets mis bij KPN.
Maar het is toch raar dat ik voor ieder bedrijf waar ik klant wordt opnieuw zou moeten gaan melden dat het bel me niet register ook voor dit nieuwe bedrijf van toepassing is.
Dat is volstrekt onlogisch. Het zou andersom moeten werken.

Als een bedrijf mijn telefoonnummer vraagt (zodat het mij kan bereiken als dat nodig is), dan zouden ze zelf moeten vragen of het dat nummer ook mogen gebruiken voor telefonische verkoop.

Na het voorval heb ik via “mijn kpn” mijn mobiel nummer gewist.
Maar als ik nu via “beheer uw instellingen” naar “thuis” klik dan staat dat nummer daar nog steeds in lichtgrijs.
Ik heb daarom KPN op “rechtenavg@kpn.com” maar een mail gestuurd dat ik in kader van AVG wil dat ze mijn mobiel nummer wissen uit hun administratie..

Jammer dat het zo moet

Tja, zo is het wettelijk bepaald. Verder, betreft jouw mobiele nummer een KPN abonnement? Dan kan het technisch niet eens uit hun administratie verwijderd worden. 

Hoi @Edwin6086 . Mocht je dit niet op prijs stellen kun je recht van verzet gebruiken. Wij zouden jou dan uit de administratie moeten halen.

https://www.bel-me-niet.nl/vragen/wat-het-recht-van-verzet

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Reputatie 2

@Erwin_   Zoald ik aangaf ging dat bandje mis bij de telemarketeer.

Ik heb via het rechtenavg mailadres doorgegeven dat KPN mijn telefoonnnummer moeten verwijderen uit hun administratie.

Daarmee is het voor mij afgehandeld.

Ik ga ervan uit dat ik niet door KPN niet meer gebeld kan worden oo mijn mobiele nummer.

Mocht dat toch wel nog eens gebeuren, dan zal ik dat melden bij Autoriteit Persoonsgegevens.