KPN stimuleert fiets voor woon-werkverkeer

• 22 June 2023
  • 28 reacties
  • 476 keer bekeken
KPN stimuleert fiets voor woon-werkverkeer

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

@Jeroen_dB ik weet niet of je weet welke ik heb,... Phantom S75 automatic die weegt zonder accu iets van 27kg, accu is ook kilootje of 5. Dan jezelf nog en je werktas en alle rommel, denk aan regenjas,laadsnoer e.d. Die ik toch regelmatig ook meesleur. Nu is mijn fiets ook niet representatief. Is wel eentje uit het topsegment. Maar heb ook een eenvoudige Qwic gehad. 

Is het dan zwaar fietsen absoluut niet. Maar enkele km's door de stad zijn goed te doen. Gangetje van 16km/u dan.het hoeft niet snel,... Zelfs dan ben je vaak al sneller dan menig fietser haha! Je hoort wel het 'motorgeluid' en je merkt iets weerstand daardoor, 10km afstand vind ik dan wel weer een dingetje,... Verschilt qua de beide ebikes die ik tot nu toe heb gehad eigenlijk niks qua licht of zwaar fietsen. Je kunt het beste een paar merken proberen en dan gewoon fietsen zonder motorondersteuning.

Mijn klimaatbudget mocht ik via mijn werkgever ook besteden aan een ebike via fietsvoordeelshop.nl Een fiets koop je niet online,.. je moet echt wel even testfietsen is mijn ervaring, en om nu lokaal te testfietsen en dan online kopen is ook weer zowat😅

Heb bewust gekozen voor een fietsenmaker vlakbij kantoor. Dan is het 's morgens brengen en 's middags ophalen. Heb ik er ook geen gedoe van. En als ze hem vanaf huis ook willen halen en brengen, ook helemaal prima!

Ook handig is om niet te gaan voor de lichtste accu, op mooi weer dagen zonder al teveel tegenwind (fiets 18km van oost naar west en andersom) kan ik met een 625w accu met succes 4 enkele reizen maken (Heb ook al een rit gehad met 9% batterijverbruik op een enkele reis) Met een goeie wind houd het met 3x wel op. Dan fiets ik wel op de Tour stand. Met harde wind of vies weer of ik ben behoorlijk moe na een werkdag dan gaat standje Turbo aan. Reken dan op 2 enkele reizen, dan lust ie wel slokjes stroom hoor,.. 

Reputatie 7
Badge +21

Zonder ondersteuning trapt die fiets dan ook heel zwaar? ​​​​​​

Mijn ervaring met mijn e-fiets is dat als de accu leeg is, het enorm zwaar trappen is, ondanks de 7 versnellingen, dan kun je beter een gewone fiets hebben.
En zelfs met volledige ondersteuning is het viaduct in Leeuwarden hier een zware klus om erover te fietsen.
Ik denk dat het ook verschil geeft waar de motor zit en denk dat een middenmoter het beste is, maar daar zijn geloof ik de meningen over verdeeld.
Mijn fiets heeft de motor in het voorwiel.

Maar over het algemeen ben ik wel tevreden met mijn Gazelle e-fiets.

Maar het liefste loop ik, als de afstand te groot is dan pak ik de fiets.