Vraag

KPN super wifi

  • 28 September 2020
  • 11 reacties
  • 173 keer bekeken

Beste KPN,

ik zie bijna dagelijks tv reclames voor kpn abonnementen met super WiFi. Ik ben al vele jaren klant van kpn met ook KPN compleet. Dit betekent 2 mobiele abonnementen, iTV en internet van KPN. Over het mobiele abonnement ben ik zeer tevreden. In huis is het een ander verhaal. Het WiFi signaal bij ons in huis is slecht. Soms moet ik overschakelen naar 4G om normaal met mijn telefoon te werken. Ook valt het beeld op mijn smart tv vaak weg. Monteurs van u hebben al vastgesteld dat het signaal niet optimaal is maar konden niet veel voor ons betekenen.

Mijn vraag is waarom KPN trouwe klanten laten modderen met een slecht signaal in huis en waarom deze niet in aanmerking komen voor de uitbundig geprezen Super WIFI die nieuwe klanten gratis aangeboden wordt.

Ik overweeg met tegenzin(als trouwe KPN klant) om voor mijn tv signaal over te stappen naar Ziggo. 
Kunt u nog iets voor mij betekenen?

 

 

 


11 reacties

Hoi, wat vervelend allemaal.

Dat de tv wegvalt staat los van de wifi, want dat gaat niet over wifi.

Daarvoor:

Welke Experiabox heb je?
Welke TV ontvanger heb je? (merk: Motorola, Arris, Arcadyan) en type
Zit die ontvanger verbonden met een Draadloze VerbindingsSet (DVS) via het stopcontact.

Wat meet je aan snelheid op je adres (tv ontvanger(s) op standby). kpn.com/speedtest.

Met een slechte verbinding qua snelheid (Mb/s) zal de Super wifi op dat front geen verbetering geven. Alleen het zendbereik wordt dan beter. Maar als je al 2 of meer streepjes hebt is dat voldoende.

speedtest: download 90…..upload 27

We hebben de experiabox    v10

                         tv ontvanger Artis via 2952 v2

De ontvanger zit rechtstreeks met de experiabox verbonden met een ethernetkabel.

 

Er is al eens eerder vastgesteld dat het signaal dat ons huis binnenkomt aan de lage kant is. Ik heb van de monteur ooit een getal 15 opgevangen.

 

          
 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u al eens een andere kabel tussen tv ontvanger en Experiabox geprobeerd? 

Als u bij een speedtest 90 mbit haalt, dan is dat gewoon prima. Ruim voldoende voor normaal gebruik.

Ja ik dacht zelf ook al dat 90 genoeg was. Boven haal ik dat overigens niet hoor . Dan kom ik hooguit op 70 mb.

Het valt mij wel op dat er pas problemen ontstaan als de tv aanstaat. Ik vind het gek dat ik mijn telefoon soms op 4G moet zetten om websites te benaderen. Het aantal WiFi streepjes is dan minimaal. Verder heb ik al een paar keer gehad dat mijn tv ontvanger spontaan een herstart uitvoert op prime-time tv avond. Dat is niet leuk als je toevallig naar een wedstrijd zit te kijken.

Wat ook opvalt is dat op mijn smart tv Videoland en Disney vaak niet opstarten. Ik moet dan eerst de app resetten en volledig stoppen. Daarna lukt het weer.

Al met al  is dat best hinderlijk.

De ethernetkabel die IK gebruik is meegeleverd door KPN. 

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u misschien een switch in uw netwerk? 

 

Nee ik gebruik geen switch.

En ook mijn HDMI kabel is van super kwaliteit. 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @DeWaart en welkom hier op het KPN forum :)

 

Goed dat je dit probleem kenbaar maakt en we gaan er uiteraard alles aan doen om dit te verhelpen. Mag ik je daarom vragen om je forumprofiel in te vullen? Dan kan ik meteen je verbinding eens doormeten en dat lijkt me een goed beginpunt. Wat betreft de gratis Super Wi-Fi punten voor nieuwe klanten; dit betreft echt een welkomstaanbieding. Iemand die nu nieuw klant bij ons wordt, kan zelf kiezen; gratis Super Wi-Fi of de gebruikelijke korting op het abonnement. Als bestaande klant heb je in het verleden al een keer gebruik kunnen maken van zo'n welkomstaanbieding, waarschijnlijk in de vorm van een korting. Dat neemt niet weg dat we onze bestaande klanten 'vergeten' want ook zij kunnen in aanmerking komen voor gratis Wi-Fi versterkers in de vorm van KPN Experia Wi-Fi. Deze versterkers dien je bekabeld aan te sluiten op je Experia Box en dit zorgt in de regel voor de gewenste verbetering. Om hiervoor in aanmerking te komen, dien je de KPN Wi-Fi Manager te doorlopen. Zou je mij trouwens nog een seintje willen geven zodra je je forumprofiel hebt ingevuld? Alvast bedankt!

Profiel is ingevuld

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt voor het invullen van je profiel @DeWaart en excuses voor deze hele late reactie. Ik ben allereerst je verbinding eens door gaan meten tot aan de Experia Box en dit zier er goed uit; er komt genoeg snelheid binnen en de lijn is ook stabiel. Mijn advies is om eens aan de slag te gaan met de KPN Wi-Fi Manager. Ik zie dat je hier in juni ook al eens mee bezig bent geweest en dat er toen prima snelheden zijn gemeten. Wat je het beste kunt doen, is een plekje in huis zoeken waar je nog een beetje Wi-Fi ontvangst hebt en dan de Wi-Fi Manager doorlopen. Wanneer deze een snelheid meet die onder de 20 Mbit/s ligt, krijg je een gratis oplossing aangeboden in de vorm van KPN Experia Wi-Fi. Dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op het modem en dit zorgt in de regel voor de gewenste verbeteringen. Laat je me weten wat hier uit is gekomen?

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @DeWaart , ik heb niks meer van je gehoord maar was benieuwd of je nog iets hebt gehad aan de informatie die hier is gedeeld en of je de Wi-Fi Manager al hebt doorlopen. Mocht ik je nog ergens mee van dienst kunnen zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @DeWaart , ik heb niks meer van je mogen vernemen en ga dit topic daarom sluiten. Hopelijk heb je wel iets gehad aan de informatie die hier is gedeeld!

Reageer