Beantwoord

KPN Terug in de tijd - doe mee en win!

Reputatie 7
Badge +27
Ben jij al lang KPN klant, of weet je heel veel van techniek en apparatuur, dan hebben wij een leuke uitdaging voor je!

Onlangs liepen wij door de gangen van ons KPN gebouw en kwamen we een vitrinekast tegen met allerlei KPN apparaten. Van recente tv-ontvangers, zoals de Motorola VIP1853, tot apparaten uit een ver verleden, waarvan de werking ons niet meteen duidelijk was. Nieuwsgierig als we zijn, gingen we op zoek naar meer informatie! Het begin van een interessante reis terug in de tijd.

Doe mee en win #KPNterugindetijd!

De aankomende week onthullen we in dit topic een apparaat dat vroeger door KPN is geleverd. Gedurende de week maken we de foto duidelijker.

Wat moet je doen?

Vandaag onthullen we de ;foto van een apparaat uit het verleden, woensdag een iets duidelijker foto en vrijdag zie je het hele apparaat.
Weet jij wat het apparaat is? Geef je antwoord in reactie op dit topic.
Volgende week trekken wij uit de juiste antwoorden een winnaar en maken die hier bekend. Onder de goede antwoorden verloten wij een cadeaubon!

Bonusvraag

Uiteraard zijn wij heel nieuwsgierig of je dit apparaat zelf ook hebt gebruikt. Laat het ons weten in dit topic! :D

De foto

Weet jij wat dit is? Plaats jouw antwoord in een reactie op dit topic.

De eerdere foto's van deze week

Spelregels

Om het leuk te houden, hebben wij een paar spelregels opgesteld, wel zo duidelijk!
  • Deelnemen doe je door te reageren in dit topic!
  • Uit alle goede antwoorden wordt een winnaar gekozen
  • De winnaar krijg een privébericht (Zorg voor een geldig e-mailadres zodat je een notificatie krijgt!)
icon

Beste antwoord door Erik_ 26 april 2016, 12:52

Volgens mij hadden we wel een moeilijker apparaat uit de kast mogen halen! Heel leuk om te zien dat er zoveel reacties zijn :)

Wij leverden de groene variant, ook wel Stingray genoemd vanwege z'n vorm die lijkt op een pijlstaartrog. En zoals je op deze foto ziet werd hij ook gemaakt in andere vormen en kleuren. De paars/roze metallic vind ik zelf ook wel erg mooi.

Natuurlijk hebben we ook een winnaar getrokken uit de goede antwoorden. Na wat gegrabbel in de hoge hoed is PNijland de gelukkige!;

Van harte gefeliciteerd, de prijs komt jouw kant op 🙂

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

32 reacties

Reputatie 7
Badge +13
het is de

Alcatel Speed Touch USB ADSL modem

deze modem wert in 2000 uitgegeven begin ADSL tijdperk

ik heb hem zelf niet gehad ik was toen 16 jaar
Reputatie 5
Badge +7
Ik herkende het onmiddellijk het is een ADSL modem en noemde het de 'vliegende schotel', heb heb het vele jaren gebruikt 🙂
Reputatie 7
De naam weet ik niet meer maar het was het (USB-)modem dat destijds als voorloper van de huidge ExperiaBox werd geleverd bij wat toen nog KPN MxStream heette. MxStream werd indertijd niet rechtstreeks door KPN aan klanten geleverd, maar via "tussenpersonen" als HCCNet, XS4All en anderen. Je kon 'm via USB maar op één computer aansluiten. Als die computer beschikte over de functie "Internet Delen" kon je via die computer ook andere computers bedienen. Draadloos was in die tijd nog helemaal niet beschikbaar.

Reputatie 2
Badge +3
Dat is dus gewoon een Alcatel SpeedTouch ( ooit ADSL-trend geweest !:D ) .... Maar wel

15/16 jaar geleden ongv. dat toen KPN Alcatel SpeedTouch USB gemaakt heeft en waren ze ook twee soorten Alcatel SpeedTouch en Alcatel SpeedTouch pro.

( SpeedTouch pro. toen. voor zogenaamd extreme PC gebruikers was enz.. ) ..

Ik heb die niet gehad, maar kennissen heb ik wel dat ze deze toen USB-wonder hadden ...:D

En herinner mij ook nog dat toen een echte ADSL boom-news over snelle internet was maar weet ook dat vele discussies over USB snelheden toen begonnen/ontstonden ze enz...
Reputatie 7
Badge +15
Yep! De Alcatel Speedtouch(Volledige naam: alcatel speedtouch usb adsl modem). 😛 Leuke actie trouwens! 🙂 Heb 'm zelf nooit gehad gezien ik te jong was ;)

Reputatie 5
Badge +3

JochMa schreef op 18 apr '16 om 15:36u

Ik herkende het onmiddellijk het is een ADSL modem en noemde het de 'vliegende schotel', heb heb het vele jaren gebruikt :-)

Hij stond ook bekend als "de kwal".
Reputatie 2
Badge +3
😃 Elkaar Kudos geven ???? 😃 hoezo ??

Denkt je dat je zo en op die manier eerder prijs zal krijgen ofzo ?

Tjonge jonge als maar vrienden tegen eigen vrienden of eigen kennissen op die manier ( zoals te merken door forum dagelijks en zeer vaak ook is ! )  kudos geven, dan zijn die oneerlijk gekregen of geen echt-verdiende kudos !

Dat hier is zogenaamde prijs vraag en daar gaat om ! KPN mensen of actie-voerders strakjes zelf kijken moeten of zelf beslissen wat ze met antwoorden moeten ..

P.S. I.v.m. jouw over kudo's idee merk ik dat Sjorsk gaf je een kudo ? maar jij aan hem niet ?
Reputatie 5
Badge +3
:De tekst "Geef (elkaar) 's wat vaker een Kudo (door op het [+duimpje] te klikken)!" is mijn 'Handtekening' en komt (dus) automatisch te staan onder elk bericht dat hier wordt gepost. Het is zoiets als de [Like!] knop van Facebook.

Mensen geven elkaar hier Kudo's als dank of als waardering voor een bijdrage of een oplossing.

Reputatie 4
Badge +2
Marco_H schreef op 20 apr '16 om 12:35u

@JoMi001:De tekst "Geef (elkaar) 's wat vaker een Kudo (door op het [+duimpje] te klikken)!" is mijn 'Handtekening' en komt (dus) automatisch te staan onder elk bericht dat hier wordt gepost. Het is zoiets als de [Like!] knop van Facebook.

Mensen geven elkaar hier Kudo's als dank of als waardering voor een bijdrage of een oplossing.

Ik vind dit een uitstekende handtekening 😉 vandaar dat je van mij een duimpje krijgt...

Menno

Reputatie 2
Badge +3
😞 Van Deze onnodige discussie was ik bang,

:8 Mensen hier begrijpen wij ons nu niet ...:8

Ik weet ook waarvoor kudo's zijn ( beter dan sommige'n ! ) ......... heh .......

Maar nu en in deze situatie bedoeling met woorden ''Geef (elkaar) 's wat vaker een Kudo (door op het [+duimpje] te klikken)! '' is het absoluut N.V.T. en zeker als je leest Geef elkaar kudos vaker/op duimpje te klikken, dan is bedoeling mee klik nu op kudo duimpje ! enz. ...

Niemand van jullie ( ik ook niet ! ) een oplossing voor een probleem in deze topic gegeven heeft ..toch ?? dit onze antwoorden hier zijn geen oplossingen voor een structureel probleem en warderingen tussen ons en elkaar voor zoiets te geven zijn onnodig toch, eindelijk voor zoiets nu elkaar kudo's geven ....... is absoluut onlogisch ..

P.S. Dat hier zoals bekend toch is een doe mee en win-spel ook is .... of ?

Reputatie 7
Badge +12
We gaan een beetje off-topic heren 😉 Terug naar het mooie apparaat. 

Reputatie 7
Badge +27
Lieve mensen, wat leuk om te zien dat er al zoveel antwoorden zijn! Ik heb net de foto in het eerste bericht vervangen door een iets meer uitgezoomde variant. Volgens mij is dit apparaat goed te raden, dus ik ben benieuwd wie er nog meer een gokje wil wagen!

Reputatie 3
Badge
Volgens mij is het juiste antwoord al een paar keer gegeven en is het dus inderdaad een Alcatel Speedtouch USB. Ik ken hem wel van anderen, als ik het goed herinner moest je met dit exemplaar 'virtueel inbellen'.

Zelf nooit gehad, wij zijn begonnen met een Speedtouch Home (geloof ik, in ieder geval een met ethernet) en later overgestapt op een Speedtouch 510i, met liefst vier ethernetpoorten. En dat allemaal bij EuroNet, dat allang niet meer bestaat. Nostalgie mensen ;).

dit is gewoon een speedtouch modem
Reputatie 5
Badge +3
Ik bedenk me dat ik het -volgens mij- juiste antwoord eigenlijk nog niet heb gegeven:

Het is een Alcatel SpeedTouch USB DSL modem.

Reputatie 2
Badge
Dit is uiteraard de Alcatel Speedtouch "pijlstaartrog" USB modem die gebruikt werd voor KPN MXstream , jammer genoeg kon ik daar geen gebruik van maken maar wou hem heel graag toen die tijd
Ja ja...de Alcatel Speed Touch ADSL modem!

Ik was volgens mij een van de eerste ADSL aansluitingen en dus ook gebruik gemaakt van de 'groene rog' modem. Elke keer inloggen met je MXstream account ;)

In mijn studenten kamer in Amersfoort was het wennen om niet meer de telefoontikker op de gang te horen tikken tijdens het internetten.

Vreemde ervaring dat het qua kosten niet uit maakte hoe lang je online was. En na jaren lang in te bellen met een 56k moden was het snelheidsverschil enorm!

Reputatie 7
Badge +17
Alcatel Speedtouch 330 USB ADSL Modem
Reputatie 6
Badge +9
Alcatel Speed Touch USB ADSL Modem. (Pijlstaartrog ontwerp) :) 

Reputatie 7
Badge +15
ITVkijker schreef op 21 apr '16 om 15:02u

Alcatel Speed Touch USB ADSL Modem. (Pijlstaartrog ontwerp) Smiley Vrolijk 

Ik heb een rode gehad, leek wel wat op een muis. Mijn eerste kennismaking met ADSL, ergens begin deze eeuw.

Reputatie 7
Badge +27
Mocht het nog niet helemaal duidelijk zijn (;)) vandaag de laatste foto. Deelname is nog mogelijk tot en met zondag!

Het is en Alcatel Speedtouch USB (modem)

De alcatel USB adsl modem.
USB modem als ik het goed heb de 56K6
Reputatie 7
Badge +27
Bedankt voor het meedoen allemaal! Hou dit topic in de gaten, deze week markeren we een oplossing met de winnaar :)