Beantwoord

Leasecontract KPN

• 27 november 2013
  • 7 reacties
  • 5746 keer bekeken

Afgelopen jaren ben ik abonnement houder bij Telfort geweest. Nadat dit was verlopen en ik positieve verhalen had gehoord van KPN ben ik overgestapt. In de winkel ben ik goed aangesproken en was ik tevreden. Online heb ik een bestelling gedaan op een leasecontract van KPN. Dit werd geadviseerd door de personeelsmedewerkers en eigenlijk kwam het er ook op neer dat ik geen andere keuze had. 

Na enkele maanden tevreden klant te zijn bij KPN heb ik mijn mobiel laten vallen (iphone 5), schade opgemaakt en gebeld. binnen 24 uur gefikst en klaar. Ik was meer tevreden als klant dan ooit. 

Afgelopen week las ik een bericht dat KPN zijn leasecontracten heeft afgeschaft. De huidige contracten zouden alleen wel bestaan. Het huidige abbonement wat ik nu heb (56 euro excl lease) komt bijna overeen met de contracten 'alles in 1' van nu (65 euro). Het addertje in het gras is dat ik 40 euro lease betaal bovenop de abonnementkosten over 24 maanden. Totaal bedrag van 960 euro!!!!!! 

Het huidige abonnement dat wordt afgesloten betreft naast de maandelijkse kosten eenmalig 119 euro!!!!! Daarnaast mag de abonnementhouder de telefoon behouden na 24 maanden terwijl ik hem moet inleveren. 

Het is daadwerkelijk een schande wat KPN heeft gedaan om mij dit abbonement te adviseren. In die tijd kon er geen ander abonnement worden aangeschaft via Leasecontracten. nog geen 6 maanden later draaien ze dit terug naar het 'oude' systeem en is dus iedereen die een leasecontract heeft afgesloten de sjaak. Naast het groten kostenverschil moet ik na dit tijd mijn mobiel ook inleveren die heeft gediend als melkkoe tov de huidige abonnementen!

Ik voel me zwaar bedrogen als nieuwe klant bij KPN en ben het bos ingestuurd met maar 1 optie en dat was het leasecontract! 

icon

Beste antwoord door Shugosha 27 november 2013, 20:57

Vanaf 1 Juli 2012 waren er enkel lease contracten in combinatie met een nieuw toestel. Dat is nu wel anders per 01-07-2013 en dat is verder niet te veranderen.

Er kan geen speciale regeling voor gaan komen. Als je 1 uitzondering gaat maken zul je er ook meerdere moeten gaan maken.

Conform de voorwaarden dien je te voldoen aan de overeenkomst die er genomen is. er loopt nog wel een actie momenteel waarbij je 6 maanden van tevoren je abo kan verlengen naar het Alles-in-1 mobiel abonnement.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Vanaf 1 Juli 2012 waren er enkel lease contracten in combinatie met een nieuw toestel. Dat is nu wel anders per 01-07-2013 en dat is verder niet te veranderen.

Er kan geen speciale regeling voor gaan komen. Als je 1 uitzondering gaat maken zul je er ook meerdere moeten gaan maken.

Conform de voorwaarden dien je te voldoen aan de overeenkomst die er genomen is. er loopt nog wel een actie momenteel waarbij je 6 maanden van tevoren je abo kan verlengen naar het Alles-in-1 mobiel abonnement.

Reputatie 2
Badge
Hou toch eens op met dat gezeur! Je hebt er zelf voor gekozen, niemand heeft je gedwongen om een abonnment bij KPN te nemen je had ook gewoon bij Telfort kunnen blijven. Je wist wat de voorwaarden waren en je had ook voor een andere aanbieder kunnen kiezen die toentertijd geen leasecontract had. Dat er nu geen leasecontracten meer zijn is dan jammer er zijn het hele jaar aanbiedingen in de supermarkt, kledingwinkel, telecomaanbieders en daar zeg je toch ook niet als je een trui koopt en die blijkt na een half jaar de helft goedkoper dat je het alsnog voor de prijs wilt zoals die nu is.

En het is helemaal geen schande dat KPN je dit abonnment heeft geadviseerd omdat er nu eenmaal geen ander abonnement was! Je had jezelf kunnen orienteren wat er allemaal mogelijk was en jij hebt die keuze gemaakt om een leasecontract af te sluiten terwijl er ook aanbieders waren die contracten zonder lease aanboden. Eerst eens de hand in eigen boezem steken!

Reputatie 2
Badge
Je moet geen onzin vertellen en zijn genoeg aanbieders die geen leasecontract hebben of hadden, daarnaast had je ook altijd nog de mogelijkheid om een simonly/losse telefoon te kopen.

Reputatie 2
Badge
Prima kerel, droom lekker verder. Er waren niet enkel leasecontracten, en als jij denkt dat met de crisis te maken heeft dan heb je er weinig kaas van gegeten.

Ik wist wat de voorwaarden waren en die heb ik geaccepteerd, omdat er geen andere mogelijkheid was. Alle andere aanbieders kwamen ook met leasecontracten (Telfort, hi etc) dus om te zeggen dat ik geen keuze had......NEE die had ik niet want alle maatschappijen hadden een leasecontract. Daarnaast spreken we hier niet van aanbiedingen. Als er binnen een half jaar een andere goedkoper abonnement wordt aangeboden wat je over 2 jaar 900 euro kan schelen en waarbij je je mobiel bij kan behouden vind ik een zeer groot verschil, zeker binnen een half jaar!! Het abbonement ze is ook geen schande maar het leasecontract wel. Verschil van 900 euro op hetzelfde telefoon abonnement binnen een half jaar is wel een schande. Vergelijk dat maar is met onderlinge abonnementen.

en ik weet niet waar jij je truien koopt, de prijsverschillen zijn overduidelijk.

Ik weet niet op welke aardbol jij hebt gezeten maar een jaar geleden kon je niet anders dan een leasecontract vanwege crisis etc! Dit waren de mogelijkheden die KPN aan kon bieden in de gehele telecom, dus als ik klant wou worden bij kpn had ik geen keuze netals andere providers.
Hallo ookmooi dromer er waren wel degelijk alleen maar leascontracten als je een abonement wilde verlengen of een abonnemt wilde aangaan.

Reageer