Let op je huisdier(en) Vuurwerk

• 28 december 2017
  • 8 reacties
  • 105 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +18
Vandaag begint de vuurwerkverkoop.
Laat je hond niet loslopen, als hij schrikt ben je hem meestal kwijt.
Katten zijn buitendieren, toch kun je ze beter deze dagen thuishouden.

Wat mij betreft mogen ze dat vuurwerk verbieden, of tenminste alleen op een rustige plek waar geen huisdieren komen.
Van mij geen cent voor welk vuurwerk dan ook!
Boem, knal, weg geld
Zonde van je geld.

En de rotzooi op straat?
Waarom ruimen ze die niet op?
Asociaal.

Zo ik heb even mijn gal gespuit.
Nu weer vrolijk verder.

8 reacties

Alhoewel ik niet voor een verbod op vuurwerk ben begrijp ik wel je gedachte en goed opletten op je (landbouw)huisdieren is zeker niet overdadig. En behalve vuurwerk rotzooi zou het ook fijn zijn als hondenbezitters, zoals ik ook doe, de hondenpoep opruimen van hun hond. Trottoirs, fietspaden regelmatig zie ik het liggen, zelfs bij mensen op hun oprit bijvoorbeeld.
Reputatie 7
Badge +10
Ik gun altijd iedereen zijn plezieren, ik ben wel fan van vuurwerk en verbieden lost helemaal niks op, krijg je alleen maar meer illegale zware rotzooi het land in, en wie gaat het handhaven?
Daarnaast in Nederland mag je al helemaal niks meer, dus ook dit verbieden leidt dit land verder weg van een vrij land.
Vuurwerk opruimen, je ruimt gewoon je eigen vuurwerk op, kleine moeite. Maar je kunt niemand dwingen, want op festivals blijven er ook hele velden vol liggen met lege bekers.

Vind het een beetje voorbarig om meteen te roepen dat alles verboden moet worden wat je zelf niet fijn vind, we moeten gewoon rekening met elkaar houden. Maar niet iedereen kan het elkaar naar zijn zin maken. ;)

Zo ik heb mijn tegen mening even geuit 😛.

Edit : ''Je'' is in deze context niet specifiek een persoon. 😉
Reputatie 7
Badge +18
Fijn Chris dat ook jij je mening geeft en dat bedoel ik in positieve zin, begrijp me goed.
Mijn frustratie gaat eigenlijk helmaal om het feit dat men niet rekening houdt met dieren, kwajongens gooien zelfs vuurwerk naar dieren.
Als ik dat zie dan kun je er op rekenen dat het niet best voor ze is als ik ze te pakken krijg!
Ook de eigenaars van de dieren (alhoewel ik een dier geen eigendom vind, maar da's een ander verhaal) zijn schuldig omdat ze zo onnozel zijn om hun dieren met deze dagen buiten te laten.

Aan de andere kant moet ik zeggen dat het dit jaar nog prima gaat.
Verleden jaar waren ze al in het begin van November aan het knallen hier.
Hoe komt dat?
Geen illegaal vuurwerk uit het buitenland kunnen krijgen soms?
Afijn wat dat betreft is het al een hele vooruitgang.

Ook ik gun iedereen een pleziertje, maar met vuurwerk is het al snel zo dat het een pleziertje wordt ten koste van een ander (meestal dieren) en dat vind ik niet kunnen.

Zo nu eerst maar koffie met een dik plak Appelkaneelcake 😎 ☕ 🍰
Reputatie 7
Badge +10
Dat vuurwerk gooien naar dieren dat is echt z'n lage actie.. Maar niet alleen naar dieren, mensen net zo goed, hulpverleners doen bijvoorbeeld ook hun werk maar krijgen soms ook de strijkers naar de oren.
Dit doe je gewoon niet, klaar 😉.
Maar dit zijn maar een klein deel van de mensen die niet het verstand in hun hoofd hebben.

Hoe het precies zit met de import van illegaal vuurwerk weet ik niet precies, maar denk wel dat als Nederland iets niet legaal kan krijgen, het wel illegaal gehaald wordt (niet alleen bij vuurwerk). Waardoor je alleen maar zwaarder en gevaarlijker vuurwerk krijgt. We wonen immers niet in Australië waar er weinig te importeren valt 🙂.

Whuut, Appelkaneelcake? 🤤 (ik ga zo sporten en gezond eten) 😂 Haha, geniet ervan Klaas. 🙂
Reputatie 7
Badge +17

hmmm. appelkaneelcake
Reputatie 7
Badge +18
Appelkaneelcake
Ik ben gek op appelkaneelcake, ook op appelmoes, appelsap lus ik ook wel.
Maar het gekke is ik lus geen appels!
Als iemand een appel eet dan lopen de rillingen me over de rug..... brrrr, bij de gedachte alleen al begin ik te rillen.
Afijn ik zal wat dat betreft wel een afwijking hebben. (of misschien moet ik de woorden 'wat dat betreft' wel weglaten) 😎

Chris, doe je ogen even dicht 🐱 🐈
Arm tijgertjuh toch wat heb je het toch zwaar met je

Euhh appleflap x
🤔 😉😀
Reputatie 4
Badge +4
Appelkaneelcake
Ik ben gek op appelkaneelcake, ook op appelmoes, appelsap lus ik ook wel.
Maar het gekke is ik lus geen appels!
Als iemand een appel eet dan lopen de rillingen me over de rug..... brrrr, bij de gedachte alleen al begin ik te rillen.
Afijn ik zal wat dat betreft wel een afwijking hebben. (of misschien moet ik de woorden 'wat dat betreft' wel weglaten) 😎

Chris, doe je ogen even dicht 🐱 🐈

Laat me raden? Zelf gemaakte Apple kaneel cake😆

Reageer