Mijn ervaring met KPN!

  • 2 December 2021
  • 19 reacties
  • 720 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Al meer dan 10 jaar geleden ben ik lid geworden bij KPN na een verhuizing. Na een stroeve start waarbij er beloften werden gedaan, moest ik meerdere malen bellen met het gratis nummer om toch het één en ander voor elkaar te krijgen. Toen was het nog wel mogelijk om bij een serieus probleem een leidinggevende aan de telefoon te krijgen die meer mogelijkheden hadden. Nu is het niet meer mogelijk en zelfs terugbellen is echt persoonsgebonden. Sommige betrokken medewerkers bellen terug en andere beloven veel en doen weinig.

Na de aansluiting de eerste jaren onbezorgd alles kunnen doen. De apperatuur deed zijn ding en ik kreeg elk jaar een leuke (flinke) korting. In de huidige tijd heeft KPN hier een stokje voor gestoken (terecht) al vindt ik wel dat het nog steeds aan de medewerker ligt wat zij wel of niet kunnen of willen aanbieden. Soms uit eigen ervaring merk ik dat sommige klanten toch meer voor elkaar krijgen dan het protocol aangeeft.

Ook wil ik meegeven dat de administratie in mijn geval nu netjes op orde is. Vroeger merkte ik dat na elk jaar verlengen er altijd administratief wat fout ging je je meerdere malen moest bellen omdat een medewerker zei dat het opgelost was/werd maar dit in de praktijk niet zo bleek te zijn.

Na een paar jaar kreeg ik wel problemen met het tv kastje en daarin merk ik dat KPN alles probeert om het op te lossen. Verschillende kastjes gehad, gratis kabels gekregen en monteurs die ook zaken hebben aangepast op kosten van KPN. Lange tijd bleven er wel problemen en ik vond het jammer dat de overstap naar glasvezel bij de concurrent daarom begon te kriebelen. De service heeft mij altijd bij KPN gehouden.

Gelukkig gaat het nu al een langere tijd goed met de tv ontvanger. Jammer is het wel dat in de tijd dat het echt niet goed ging en een monteur het niet op kon lossen er niemand het voor elkaar kreeg om een oplossing die ik zelf aandroeg uit te voeren. Protocollen staan dan voor de klantvriendelijkheid.

In grote lijnen vind ik dat de service goed is en je hier ook iets meer voor mag betalen. Het is geen budget aanbieder in ieder geval.

Wel denk ik dat protocollen en regels het enerzijds goed kaderen voor medewerkers en misbruik voorkomen kan worden. Anderzijds word je als medewerker beperkt in het uitvoeren van je vak en kunnen in uitzonderlijke gevallen moeilijk passende oplossingen worden geboden.

Ik hoop nog jaren klant te kunnen blijven al mag van mij het tv kastje wel vernieuwd worden (tegen betaling) waardoor alles net wat soepeler gaat. Denk aan YouTube en storingen die bij Netflix vaak voorkomen. Traag kastje zeg maar.

Storingen met internet kan ik mij niet herinneren en monteurs kwamen altijd binnen twee dagen.

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen van anderen en daarom staat deze in de virtuele woonkamer van KPN.

Ook heb ik een wens voor een betaalde versie van het tv kastje die meer kan en langer soepel loopt.

Badge +12

 

Ook heb ik een wens voor een betaalde versie van het tv kastje die meer kan en langer soepel loopt.

Volgens mij betaal je al voor een tv kastje. KPN moet er voor zorgen dat het goed loopt. Daar extra voor betalen is onzin..

Hoi @Jeroen Ruiter en anderen
 

Al meer dan 10 jaar geleden ben ik lid geworden bij KPN na een verhuizing.

Hoezo lid ?
Je bent gewoon een client die diensten afneemt van KPN.

Je betaalt namelijk geen contributie, maar abonnementsgeld.
KPN is namelijk geen vereniging maar een bedrijf 

Reputatie 7
Badge +10

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen van anderen en daarom staat deze in de virtuele woonkamer van KPN.

 

De vele topics hier op het forum, klachten, opmerkingen, ervaringen etc. op Twitter, Facebook, zijn niet voldoende wat de ervaringen van andere klanten, want dat zijn we, klanten, betreft? Het is me met dit topic niet duidelijk of je nu een veer ergens nodig hebt, aandacht wil, of denkt dat andere, duur, betalende klanten KPN de veer in de r**t steekt omdat wij, de klanten, de aandeelhouders spekken? Zo maar wat gedachten die opkwamen bij het zien van jouw topic. 

De meeste klanten komen met een probleem of klacht en soms kan er een compliment vanaf. Ik vertel gewoon mijn ervaring van de afgelopen jaren en die zijn positief maar soms met een kritische noot. Ik ben benieuwd hoe dit bij andere is en misschien hebben zij er iets aam. De rest laat ik voor wat het is.

De meeste klanten komen met een probleem of klacht en soms kan er een compliment vanaf. Ik vertel gewoon mijn ervaring van de afgelopen jaren en die zijn positief maar soms met een kritische noot. Ik ben benieuwd hoe dit bij andere is en misschien hebben zij er iets aam. De rest laat ik voor wat het is.

 

Ervaringen van andere klanten kunnen soms voor mij handig zijn om te weten of iets de moeite is om daarin te investeren. Zo is de glasvezel (concurrent bij ons in de buurt) minder in service als ik bekende maar ook een medewerker van een informatiepunt moet geloven. Dus ja, als u het verhaal onnodig vind bent u niet verplicht om op mij te reageren.content-quote widgetcontent-quote widget

Reputatie 7
Badge +10

Dus ja, als u het verhaal onnodig vind bent u niet verplicht om op mij te reageren”

Dit is een openbaar forum waar iedereen mag reageren, weet je nog? Maar het lijkt er wel op dat je enorm selectief leest, geen tot weinig ruimte voor interpretatie overlaat, veel invult als het niet overeen komt zoals jij het in je hoofd lijkt te hebben. Er zijn hier geen gelijkgestemden, we zijn hier klanten. 

Klopt!

Als andere twijfelen om over te stappen of misschien bevestigen nodig hebben om klant te worden, is mijn verhaal misschien een hulpmiddel om daarin een keuze te maken. Nogmaals geef ik wat complimenten en heb ik een aantal punten die aandacht behoeven en het is aan een ieder om daar mee te doen wat zij willen.

Ik zal u berichten nog eens teruglezen en kijk wat ik met die informatie kan. Bedankt in ieder geval.

Reputatie 7
Badge +20

Dag allemaal. Als moderator wil ik hier toch even op ingaan. Als eerste. Het KPN Forum is een klantenforum, een online plek waar mensen met elkaar in gesprek gaan over onze diensten en producten. Natuurlijk kom je regelmatig verhalen van mensen tegen die slechte ervaringen met ons hebben. Die verhalen horen wij als moderators graag: dan kunnen we er iets mee doen. Een probleem oplossen, of iets aankaarten dat structureel misgaat.  

Voor de gebruikers van het Forum is dit een handige manier om snel informatie te krijgen. Je vindt hier een enorme hoeveelheid informatie en je kunt op een ongedwongen manier met anderen van gedachten wisselen. Een positieve ervaring kan net zo goed de aanleiding zijn om een gesprek te voeren over onze diensten als een negatieve.

Het is aan jou op welke manier je deel wilt uitmaken van het KPN Forum. Mensen zijn hier actief vanuit interesse in onze producten, ze zijn kritische volgers van onze diensten of ze halen waarde uit het idee dat ze een ander kunnen helpen. Vaak is het een mengvorm van dat alles. De motivatie waarom iemand hier actief is of een bericht plaatst is hoe dan ook persoonlijk. Het is niet aan een ander om iemands motivaties voor het plaatsen van een bericht in twijfel te trekken of te veroordelen.

Voor dit topic gaat op wat voor elk ander topic ook op gaat: je hoeft het niet met elkaar eens te zijn. Wel laten we iedereen in zijn of haar waarde, voeren we gesprekken altijd op de inhoud en ervaringen bespreken we met een open en positief-kritische insteek. Voor ons is belangrijk dat iedereen zich vrij te voelt om een bericht over zijn of haar ervaringen te plaatsen. Als je een topic niet interessant vindt, raad ik je aan om er niet op te reageren.

Ik heb enkele comments die te ver off topic gaan verwijderd. 

Reputatie 7
Badge +10

Met alle respect @Bart_ , dit forum is natuurlijk een forum voor KPN waar voornamelijk objectiviteit vanuit KPN een vaag begrip is.

Ergens logisch aangezien KPN een product verkoopt en op winst draait en elke positieve noot aangegrepen en positief beoordeeld wordt door KPN. Dat stoort mij niet. Wat mij wel stoort is de willekeur, de niet recht doorgetrokken lijn in behandeling van klanten. Dat laat zich hier op het forum goed zien, voor het door een moderator verwijderd wordt dan, onder de zelfverkozen titel, offtopic 

Badge +12

@Bart_  Dus jij vindt mijn vraag “dus?” off-topic??? Uitleg vragen wat iemand met zijn/haar verhaal bedoelt mag dus van jou niet meer? 

Schiet mij maar lek...

Badge +19

Nou @SledgehammerNL ik zag die opmerking van jou gisterenavond staan en toen dacht ik toch van dit klinkt niet goed. Ik heb twee keer gekeken of jij het echt was. Jij zeg hier altijd hele goede dingen maar dit was een misser.

Badge +12

Nou @SledgehammerNL ik zag die opmerking van jou gisterenavond staan en toen dacht ik toch van dit klinkt niet goed. Ik heb twee keer gekeken of jij het echt was. Jij zeg hier altijd hele goede dingen maar dit was een misser.

“...dacht ik nog van dit klinkt niet goed” is een aanname toch? Dan was de vraag ‘wat bedoel je daarmee’ beter op zijn plek geweest. Maar dat zal ook wel een aanname zijn :wink:

Reputatie 7
Badge +10

Beste @Jeroen Ruiter, kan het zijn dat je niet zo goed meer een reactie durft te geven omdat je het gevoel hebt dat je misschien een rotgevoel krijgt van misschien mijn reacties hier?

Dat is niet nodig indien dat het geval is, mijn reacties/mening zijn/is niet sluitend of leidend, wel vaak scherp. Het zijn mijn reacties in een momentopname op een druk bezocht forum waar van alles gebeurd.

@Anneke-Anna 

Bedankt voor je bericht.

Ik merk de laatste tijd steeds vaker dat mensen off topic gaan en (persoonlijke) aanvallen uitvoeren op ingestuurde berichten van forumleden. Voor mij een reden geweest om vandaag nergens op te reageren omdat de kritisch blikken die gisteren op mij gericht waren ineens op anderen werden geprojecteerd. Ik kan mij voorstellen dat binnen de huisregels die KPN heeft opgesteld er altijd ruimte moet zijn voor eigen interpretatie. Toch merk ik dat forumleden en medewerkers niet altijd consequent zijn en wisselend reageren. Soms herken ik dit bij mijzelf ook. Als voorbeeld dat meisje van gisteren die een telefoon wil hebben. Soms kan ik net als een medewerker heel netjes zijn en reageren op niveau en op andere momenten irriteert het mij als je niet gewoon het beestje bij de naam noemt. Of iemand die dreigt met overstappen als hij/zij zijn zin niet krijgt. Soms moet je ook even hard zijn in plaats van dat oneindige medeleven omdat dit in de protocollen hoort.

Gisteren was ik ook moe en geïrriteerd en dan laat ik mij ook even gaan.

Wel denk ik dat de laatste tijd de sfeer enorm daalt door dit soort incidenten en dat is niet nodig.

Reputatie 7
Badge +10

@Jeroen Ruiter Snap ik, maar misschien moet je het iets minder groot maken en niet alles op de grote hoop gooien. Daar doe je niet alleen jezelf ‘een plezier’ mee, maar ook andere mensen waar je interactie mee hebt. 

Reputatie 3
Badge +1

ik reageer eens in deze topic .

Wat ik vind is er horen bepaalde duidelijke richtlijnen te zijn in een forum open of niet, iets wat off topic is moet kunnen maar wel met een grens het moet niet zijn eigen weg gaan lijden buiten de inhoud waar het om gaat, dan maak je een nieuwe topic aan vandaar uit kun je verder discuteren.

In een draadje aan reacties op een bepaald onderwerp moet ook niet zijn eigen weg gaan lijden van de inhoud af daar staan nieuws berichten vol mee en heeft niets meer met inhoud van doen te maken, opmerkingen  moet kunnen maar vaak loopt het uit de hand en wordt er op de persoon aangevallen daar moet je gewoon een harde grens aan stellen door ban of waarschuwing vooraf.

Iedereen mag zijn mening geven zoals een forum hoort te werken in zijn reacties en zijn bevindingen kritiek mag maar wel met beleid geen scheld kanon of anderen zwart maken ook naar KPN niet je mag best een keer schoppen maar wel binnen de grenzen.

Niet reageren kan een oplossing zijn op persoon maar KPN moet wel duidelijke regels hanteren wat wel en niet mag.

Tweakers is een open platform met best wel strenge regels, eigenlijk maar goed, ook 

Sommige topicstarter zijn streng en sommige zijn best wel coulance in je beantwoording die je geeft en kritiek mag best en anders is het gewoon knip een waarschuwing met uitleg of je wordt verwezen naar de juiste topic of gewoon een ban als je te ver gaat ondanks de waarschuwingen.

Tweakers een forum zoals die hoort te zijn op tal van onderwerpen, daar KPN veel van leren ook de opbouw in reactie kolom vind ik net wat prettiger om te reageren dan deze kolommen in deze reacties op de persoon met volg lijn linkerzijde komt wat verwarrend maar zo ervaar ik het.

De huisregels bij KPN moet wel aan duidelijke richtlijnen zijn en een grens.

Ik vind een forum moet leuk blijven voor iedereen en niet zijn eigen weg gaan lijden, aan trollen heb je niets die hebben geen inhoud daar stond de bekende Nieuwskoerier bekend om helaas die heeft zich zelf opgeheven, maar gewoon verbannen dat is een grens die je kunt stellen.

Reputatie 7
Badge +10

Er wordt hier, een forum voor consumenten, dus klanten die betalen voor hun producten en verhaal (denken te) halen bij KPN, in tegenstelling van bijvoorbeeld Tweakers of een ander breed georiënteerd forum, gebruik gemaakt van helpende klanten, die een (grote) afstand tot de arbeidsmarkt lijken te hebben en KPN, die wél een winstoogmerk heeft, van andere klanten lijkt te verwachten dat er maar omheen gedanst wordt en het hier een veilige plek maakt wanneer een helpende klant consumenten-hulp feitelijk niet kan handelen en mentaal niet (goed) kan verwerken. En voor de rest biedt KPN hier weinig tot geen ondersteuning, of dit nu wel of niet mag worden verwacht, terwijl de gemiddelde KPN moderator zelf wél (verschillende) opleidingen en trainingen heeft gehad om consumenten-vragen, klachten, opmerkingen etc. te behandelen, af te handelen én er voor betaald wordt.

Dat is de omgekeerde wereld, een openbaar consumenten platform is (helaas) geen veilige en of gezellige plek en die verantwoordelijkheid kan niet alleen bij anderen neergelegd worden. Dit is geen Facebook waar je kunt kiezen om een afgeschermd account te hebben en je eigen vriendenlijst kunt opstellen. Dit is een openbaar forum waar de gemiddelde klant al geïrriteerd binnenkomt. 

Reputatie 7
Badge +20

Het KPN Forum is een online omgeving, waar iedereen zijn of haar ervaringen over onze diensten en producten kan delen. De basis is dat onze klanten met elkaar in gesprek gaan en elkaar helpen met vragen. We geven overal duidelijk aan wat het forum is, hoe het werkt en wat je kunt verwachten. Wie specifieke hulp wil, van KPN-medewerker via persoonlijk contact, kan dus ook terecht bij onze klantenservice. Verder krijgt iedereen die het nodig heeft en er niet met de leden van de community uitkomt, uiteraard hulp en ondersteuning van de moderators. We zijn overal volop actief aanwezig.

Dit forum is een voor iedereen toegankelijke plaats, waar iedereen zijn of haar verhaal kwijt kan of een vraag kan stellen. Het is één van de belangrijkste taken van een moderator om juist daarvoor te zorgen. Als bezoeker ben je digitaal te gast bij KPN. Iedereen heeft zich daarmee aan onze huisregels en gebruiksvoorwaarden te houden. Die zijn kraakhelder, duidelijk verwoord en we verwachten dat iedereen ze naleeft. Wij als moderators zien daar actief op toe en ondernemen actie als dat nodig is.

Dit topic begon met een vraag over ervaringen met onze diensten. Laten we het gesprek in dit topic daarover voeren. Als je over het hoe en wat van het KPN Forum zelf verder wilt praten, dan zal dit in een ander topic moeten gebeuren. Suggesties over hoe zaken anders of beter kunnen mag je daar plaatsen.