Mijn IFA Ervaring

• 6 september 2018
  • 4 reacties
  • 200 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +15
Op 16 augustus had ik spontaan een telefoontje gekregen van Samsung. En verbazingwekkend genoeg was ik uitgenodigd voor het grootste Europese elektronica evenement van het jaar, namelijk de IFA in Berlijn. Natuurlijk heb ik volmondig ja gezegd.

Dag 1: Welkom in Berlijn
Om 3:00 ging mijn wekker zodat ik op tijd aanwezig was het vliegveld, je kan je voorstellen dat de tijd zo zijn tol heeft opgeëist.

Eenmaal in Berlijn kregen de meeste van ons een segway tour, op uitzondering van degene zonder rijbewijs, natuurlijk had geen enkele genodigde uit Nederland een (De fiets is namelijk geweldig!)
In plaats daarvan hebben wij maar een stadswandeling gehouden, want tja, wij zijn natuurlijk sportief ?

Uiteraard sluit je een leuke dag af met een heerlijke maaltijd

En natuurlijk een biertje of twee

Dag 2 De workshop & de IFA:
Na een heerlijk ontbijt zijn wij met een taxi vertrokken naar een geheime locatie waar wij een presentatie kregen met betrekking tot de diensten, producten en plannen van Samsung. De exacte inhoud moet ik jullie helaas schuldig blijven gezien het in vertrouwen is gedeeld met genodigden ?

Vervolgens was er een leuke workshop waar wij als klant de kans hebben gekregen om de dienstverlening van Samsung nóg beter te maken.

Ik moet wel zeggen dat de workshop goed beveiligd is, want je komt alleen naar binnen via een metalen muur die speciaal voor Samsung naar beneden is gehaald (Bedrijfsgeheimen mogen natuurlijk niet lekken).

Na de workshop hadden wij een VIP-Bus richting de IFA, eenmaal aangekomen hadden wij een VIP-Tour door de Samsung Sectie (Uiteraard ? ).

Tijdens de tour kregen wij een toelichting over de producten, waaronder het paradepaartje – De 8K QLED TV. Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik de meerwaarde van 8K nog niet zo erg zie (4K is namelijk prima ? ). Ik moet echter wel toegeven dat de AI die Samsung alleen toepast voor de 8K schermen echt state-of-the-art zijn en ik verwacht dat er een duidelijk verschil merkbaar is in combinatie met iTV.
Verassend genoeg was de demo video op het scherm zodanig echt was dat ik een reflex had toen een vogel op het scherm richting mij vloog, zoiets heb ik nog nooit eerder mee gemaakt en ik denk dat dit genoeg zegt over de kwaliteit van het scherm.

Natuurlijk heeft Samsung ook andere TV Snufjes laten zien, zoals de ambient mode waarmee de TV een raam/kunstwerk wordt wanneer deze niet gebruikt wordt, dat is natuurlijk hartstikke cool.
Zo heeft Samsung meerdere slimme handigheidjes ingebouwd, zoals een glasvezel kabel naar de TV zodat de kabeltroep netjes weg gewerkt kan worden en het feit dat een TV games kan streamen vanaf je computer (Via steam). Dat is natuurlijk hartstikke cool en ik zie mijzelf die laatste optie nog wel eens gebruiken.

Natuurlijk waren er meer producten die men heeft laten zien, denk hierbij aan een hands-on ervaring met de Tablets, Smartphones en Smartwatches (Niks nieuws uiteraard ? ).

Verder was ik ook hartstikke Sceptisch over de S-Pen van de Note 9, zeker gezien mijn hiërogliefen zodanig waardeloos zijn dat oud Egyptenaren ze amper kunnen lezen, maar de S-Pen werkt zodanig fijn dat zelfs ik er goed gebruik van kan maken. In mijn dagelijkse leven zou ik met zo’n pen sneller notities kunnen maken, alleen jammer dat ik inmiddels al een S9+ heb aangeschaft anders was ik gelijk overgestapt.

Daarnaast is er natuurlijk SmartThings, hiermee kan je vanaf je telefoon lampen, koelkasten, fornuizen tot zelfs wasmachines bedienen/monitoren zodat je altijd in control bent van je eigen huis, gezien de tijd heb ik dit niet zo veel kunnen testen als ik zou willen maar ik kan een ding zeggen, Samsung heeft met SmartThings de basis gelegd voor de toekomst!

Natuurlijk was er op de IFA ook de TV-Canyon, ik moet zeggen – niet echt een showcase van een product maar desalniettemin was het een geweldige ervaring om er doorheen te mogen lopen.

Verder ben ik ook door een gebied gelopen wat naar mijn smaak ietsjes te roze was, ik heb geprobeerd om de kleur enigszins te verbeteren door middel van een KPN-Groene spuitbus, maar helaas heb ik mijzelf dankzij de strenge beveiliging toch moeten inhouden

Tot slot wil ik het Samsung Community team bedanken voor de geweldige tijd in Berlijn.

Full Disclosure: De reis, accommodatie, toegang tot de IFA zijn volledig betaald door Samsung, dit bericht is geschreven uit eigen initiatief zonder dat hiervoor een compensatie is gevraagd. De inhoud bevat puur en alleen mijn mening/bevindingen/interpretatie.

Alle Foto's zijn gemaakt met mijn Galaxy S9+ Lees mijn review hier

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hi SjorsK,

Wat gaaf dat je hiervoor bent uitgenodigd, leuke trip zo te zien en Berlijn is fantastisch. Die gadgets zijn leuk en aardig etc. 😛 Maar mijn God, die schnitzel!! 😍 🤗
Reputatie 7
Badge +15
Heya Alex,

Het was echt super cool! Eigenlijk wou ik dat ik meer tijd had op de beurs zodat ik iets meer inhoudelijks kan roepen maar helaas 😄

En geloof mij, de schnitzel was heerlijk (Maar het voorgerecht was beter! 😃 Helaas geen foto 😢 ).

Als ik een nadeel moet noemen van de hele reis dan is het een ontzettend slaapgebrek, ik heb letterlijk het hele weekend op adrenaline geleefd (Het was zo cool!).
Reputatie 7
Badge +17
die.. schnitzel..
Reputatie 7
Badge +15
Die was echt geweldig! Het voorgerecht was heel stiekem nog een stuk lekkerder 😉 Alleen vergeten om een foto te maken.

Natuurlijk ben ik daar all-in gegaan 😊 😋

Reageer