Beantwoord

Mijn zoon/dochter houdt een spreekbeurt over internet van KPN

  • 10 September 2021
  • 3 reacties
  • 163 keer bekeken

Mijn dochter gaat ook een spreekbeurt houden over kpn. In haar geval omdat haar moeder daar werkt 😅🤭 hebben we toevallig ergens wat info wat ze kan gebruiken of wat goodies met kpn erop wat ze kan uitdelen? Wie niet waagt wie niet wint toch? 😁

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic

icon

Beste antwoord door Nadia 14 September 2021, 14:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7

Hah @Gery85, welkom op het KPN forum.

Ontzettend tof dat jouw dochter meer te weten wil komen over het netwerk van Nederland. En dat ze deze kennis graag met haar klas deelt! Ze zal vast erg trots zijn op haar moeder. Omdat deze vraag wel eens vaker wordt gesteld heb ik een nieuw topic voor je aangemaakt :)

KPN heeft een rijke bestaansgeschiedenis, en de innovatieve mogelijkheden zijn eindeloos op ons netwerk. Waar wil je het precies over hebben? Op overons.kpn.com staat heel veel interessante informatie over wie we zijn, wat we doen en waar we voor staan. Dat is misschien wat lastig te begrijpen. Dus heb ik een korte samenvatting voor je gemaakt met doorverwijzingen voor meer informatie. 

Hoe het allemaal begon: Ik verbind u door...
Al sinds 1881 helpt KPN Nederland verder met technologische vernieuwing. Een aantal jaar nadat Alexander Bell in 1876 octrooi aanvraagt op de telefoon, bereikt de uitvinding ook Nederland. Op 1 juni 1881 wordt in Amsterdam het eerste openbare telefoonnetwerk van Nederland in gebruik genomen. Op de zolder van sociëteit ‘De Groote Club’, op de hoek van de Kalverstraat en de Dam, verbond een telefoniste van de Nederlandsche Bell-Telephoon Maatschappij (NBTM) de 49 aangesloten abonnees met elkaar. ‘Ik verbind u door’ waren de legendarische woorden van het eerste telefoongesprek in Nederland. Een aantal jaar later, in 1888, legde de NBTM de eerste interlokale verbinding van Nederland aan, tussen Amsterdam en Haarlem. De eerste stappen op weg naar een wijdvertakt netwerk. Meer weten over het ontstaan van het telecomnetwerk? Lees meer op KPN: onze geschiedenis 

kpn. Het netwerk van Nederland
Het netwerk van KPN is vaak onzichtbaar, altijd onmisbaar. Je ziet het misschien niet, maar het netwerk van KPN is overal en altijd aanwezig. Van glasvezel tot mobiele netwerken, van koperen verbindingen tot DAB+ (digitale radio) en C2000 (het politiecommunicatiesysteem). Met onze infrastructuur houden we Nederland verbonden, iedere dag weer. Dat is belangrijk, want we willen graag in contact staan met de wereld om ons heen. Ook bedrijven, stichtingen en (zorg)instellingen zijn van ons netwerk afhankelijk om hun werk goed uit te voeren. 

Lekker slim KPN!
Mobiel bellen, internetten en tv-kijken werkt allemaal dankzij ons telecomnetwerk. KPN verbindt mensen en bedrijven met elkaar. Vaak doen we dat via draadloze verbindingen, zoals wifi of over onze mobiele masten die een signaal uitzendt naar je mobiele telefoon, smartwatch, tablet, laptop. Maar ook het mobiele pinapparaat om je drankje contactloos af te rekenen op het terras. En het gaat nog veel verder dan dat. KPN helpt bij de ontwikkeling van slimme steden waar we communicatie tussen apparaten (internet of things) mogelijk maken via ons Lora- IoT-netwerk, zodat bijvoorbeeld de vuilniswagen automatisch een seintje krijgt wanneer de ondergrondse container (bijna) vol zit. En dat straatverlichting aangaat wanneer het buiten donker wordt, ambulances een teken geven naar het stoplicht zodat ‘ie in geval van spoed voor andere weggebruikers op rood springt. In de zorg ondersteunen we Thuismonitoring, waarmee patiënten het ziekenhuis vervroegd mogen verlaten om thuis onder controle van een arts op afstand kunnen herstellen. 

Zoals je leest maken we ontzettend veel mogelijk door ons omvangrijke en veelzijdige netwerk. Ik hoop dat je hier veel informatie en inspiratie uithaalt voor je spreekbeurt. Hebben jullie nog vragen? Stel ze gerust :)

Hieronder ook nog wat externe links speciaal voor kinderen:

Leuk dat je dit zoveel aandacht en tijd geeft, @Nadia :grinning: .

Reputatie 7

Bedankt, @PeterG :blush:

Het is ook een ontzettend interessant onderwerp om een spreekbeurt over te houden. Vooral nu zeer actueel. Het wereldwijde web kent zoveel mogelijkheden waarvan we ons amper bewust zijn. Goed om daar eens bij stil te staan. Door het internet komen veel (zelfstandige) ondernemingen en werknemers vanuit huis de coronapandemie door. En natuurlijk de schoollieren die vanaf hun scherm thuisonderwijs hebben gekregen. Niet altijd ideaal, maar wel noodzakelijk. Hierdoor konden we samen Nederland draaiende houden, en verdere verspreiding van het virus voorkomen.  

@Gery85, wanneer is de spreekbeurt precies? En hoeveel klasgenoten zitten er in de klas? Wij werken voornamelijk vanuit huis, op kantoor heb ik vast nog wel wat goodies liggen. Zou je je forumprofiel willen invullen met je gegevens? Dan kijk ik wat ik voor jullie kan doen :grinning: