Misschien vergeten uit te loggen

• 1 februari 2016
  • 23 reacties
  • 689 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +13
Hallo, ik ben net misschien vergeten uit te loggen bij het forum. Is dat erg voor mijn gegevens?

23 reacties

Reputatie 7
Wat denk je zelf, kan je hier zelf een antwoord op bedenken?

Wat zou er denk je met jouw gegevens kunnen gebeuren als je vergeten bent om uit te loggen?

Om je een hint te geven: Ik vergeet zo vaak om uit te loggen. ;)

Reputatie 6
Badge +13
Dat anderen er misbruik van zouden kunnen maken?
Reputatie 7

fame29 schreef op 1 feb '16 om 17:35u
Dat anderen er misbruik van zouden kunnen maken?

Hoe dan? Je bent alleen op jouw pc / tablet / telefoon ingelogd. Anderen kunnen dus nooit bij je gegevens.

P.S. Ik log nooit uit. Na 2 uur niet actief ben je nml. automatisch uitgelogd (op je pc / tablet / telefoon) ;)

Reputatie 6
Badge +13
Oke, dank voor je reactie wjb!
Reputatie 6
Badge +13
Oke, dank voor je reactie Peter!
Reputatie 7
fame29 schreef op 1 feb '16 om 17:50u
Oke, dank voor je reactie wjb! 
Weet je nog wat voor een antwoord ik eind vorig jaar in één van jouw topics plaatste?

Iets met: Maak je niet zoveel zorgen, denk eens niet in wat er fout zou kunnen gaan maar vertrouw ook op de goede intenties van anderen.

Jij en ik maken ons dagelijks druk om de veiligheid van onze gegevens. Het verschil is dat ik vertrouw op de techniek die ik heb ingezet om kwaadwillenden buiten te houden. Ik weet dat jij dat ook gedaan hebt, dus vertrouw daar ook op.

Geloof me, er zijn duizenden keren meer vrienden dan vijanden!

Reputatie 6
Badge +13
Dat weet ik.
Reputatie 6
Badge +13
En van de webmail is het ook niet erg als je vergeet uit te loggen? Misschien heb ik die vraag al elders op het forum gesteld.
Reputatie 7
fame29 schreef op 1 feb '16 om 18:51u
En van de webmail is het ook niet erg als je vergeet uit te loggen? Misschien heb ik die vraag al elders op het forum gesteld.
Dan ga ik jou precies dezelfde vragen stellen.

Wat denk je zelf, kan je hier zelf een antwoord op bedenken?

Wat zou er denk je kunnen gebeuren als je vergeten bent om uit te loggen van de webmail?

Om je een hint te geven: Ik vergeet zo vaak om uit te loggen. ;)

Reputatie 6
Badge +13
Ze kunnen nergens bij komen?
Reputatie 7

fame29 schreef op 1 feb '16 om 19:22u
Ze kunnen nergens bij komen?

Nee. Moeten ze eerst je computer hecken. En ik weet dat je goed beveiling bent. Verder ben je geen minister of politiecommissaris o.i.d. dus je bent voor kwaadwillenden écht niet interessant.

Reputatie 6
Badge +13
Ik bekeek mijn webmail via mijn IPhone. IOS is het veiligste systeem toch?
Reputatie 7
Badge +15
Neen, elk systeem heeft zo z'n lekken. Hoe meer een platform gebruikt word, hoe groter de kans is dat men hier een exploit(Deze maken misbruik van lekken die nog niet ontdekt zijn) voor ontwikkeld.

Elk systeem is zo veilig als de gebruiker, zo lang je geen rare applicaties binnenhaald en geen verkeerde websites bezoekt ben je veilig. Indien een apparaat gehackt is en rare dingen gaat doen krijg je meestal een mail van je provider met het advies om je apparaat na te kijken(Of afgesloten te worden in verband met veiligheidsredenen).

Reputatie 6
Badge +13
HTTP websites zijn toch normaal? Dokter.nl en gezondheidsproblemen.nl bijvoorbeeld? Zijn die safe?
Reputatie 6
Badge +13
Ik bedoel gezondheidsplein.nl.
Reputatie 6
Badge +13
Reputatie 6
Badge +13
Mijn browser staat zo ingesteld dat hij waarschuwt voor frauduleuze websites. Hij heeft niet gewaarschuwd. Dan is het toch in orde allemaal?
Reputatie 7
Badge +15
Een HTTP website is een niet beveiligde reguliere website, het kan dus zijn dat mensen "Mee Luisteren". Dit is niet het geval met HTTPS.

Daarnaast zijn functies om frauduleuze websites te blokkeren geweldig, het is echter geen 100% garantie(Het kan namelijk zijn dat de website niet negatief bekend staat bij de leverancier van je browser).

Indien je gezond verstand zegt dat het in orde is en de browser dat ook vindt zou ik 't gewoon vertrouwen. Maar er is niks mis om met een beetje bewustwording van de mogelijke gevaren :)

Reputatie 6
Badge +13
Ik heb geen gevoelige informatie op die pagina's staan. Ik heb dus IOS 9.2.1 met Safari.
Reputatie 6
Badge +13
Ik weet dat https veiliger is dan http.
Reputatie 6
Badge +13
Ik heb net weer op http gekeken. Hij reageerde niet raar en ik heb geen persoonlijke gegevens ingevuld.
Reputatie 6
Badge +13
Het was op een pagina van trustpilot beoordelingen waar enkele beoordelingen stonden en er stond bij: voor meer beoordelingen kijk op de site van Trustpilot, de https site.
Reputatie 5
Badge +8
: ik ga jouw quote nogmaals aanhalen:

Maak je niet zoveel zorgen, denk eens niet in wat er fout zou kunnen gaan maar vertrouw ook op de goede intenties van anderen. 

: Zie hierboven nogmals de quote, na maanden kom ik even koekeloeren op de forum, en lees onder andere wat andere hebben gepost, waaronder van jouw, ik wil je alleen meegeven: vertrouw op de techniek wat je tot je beschikking heb, en maak daar lekker gretig gebruik van zonder bij elke handeling je vraagtekens bij te zetten. Het enigste waar je echt echt moet letten, is bij webpagina's pop-ups waar je moet klikken voor "gratis...." "scan uw pc door hier te klikken" en bij phisingmail, dat kan je heel makkelijk te herkennen in de afzender na de @...

Kpn als voorbeel:

Kpn@kpn.nl  = betrouwbaar

Kpn-info@gazhh.com = mail weg sodemieteren, en hier kenbaar maken

Ik ben misschien simpel, maar wat voor winst zou een hacker in jouw computer vinden? Vakantiefoto's in bikini's?

Reputatie 6
Badge +13
Nee, dat niet. Ik ben inderdaad wel alert op phisingmails en dat soort zaken, daar kijk ik wel voor uit. Bedankt voor uw reactie en ik zal proberen niet meer zo bang te zijn.

Reageer