naar Ziggo

  • 22 March 2019
  • 18 reacties
  • 568 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +4
Ik denk dat het wel gaat gebeuren, verandering naar een andere provider.
De doorslag in dit denkproces is het Digitenne gebeuren.
Ik heb geen goed beeld en blijf het een mislukte ontvanger vinden de ZXV 7200.

Dan ga je kijken bij een ander, die heeft ook beeld en internet 😃
Nooit zo bij stilgestaan, hoefde ook niet alles werkte toch?
Ja maar hoe gaat dit nu bij Ziggo?

Ik heb ITV en een Digitenne ontvanger vast bellen en internet, betaal 84 euro bij KPN.
Kan 4 euro af als je het extra Duitse pakket niet mee telt.
En onbeperkt bellen met vaste lijn.
Snelheid is 17 Mbps down en 7 Mbps up, als ITV aangaat wordt down rond de 10.
Ziggo komt voor hetzelfde pakket uit op dezelfde prijs, maar geeft wel 2 media boxer mee met opname functie!
De snelheid is echt totaal anders 200 Mbps down en 40 Mbps up.
Tja dan ga je je achter de oren krabben, heb ik ook een groen coax in huis liggen?
Volgens Ziggo wel en ik moest zoeken waar, maar onder de grond in de voorkamer vond ik een groene coax kabel 😀
Tja wat is wijsheid om te gaan doen, het voelt net als een scheiding.

Theo

Admin: topic verplaatst naar juiste board

18 reacties

Reputatie 7
Ik zou het wel weten bij dergelijke snelheden.
Er zijn grenzen aan het trouw blijven aan een leverancier.
Reputatie 6
Badge +7
Joepie de media box van Ziggo....heel veel sterkte daarmee wat een gedrocht van een apparaat (wat ook nogeens een energieverbruik heeft waar je U tegen zegt)
Reputatie 4
Badge +4
Alles moet beter zijn dan de ZXV7200 😁

Theo
Reputatie 7
Zeker bij dergelijke snelheden had ik het ook wel geweten,...

Alleen zou ik wachten tot hun nieuwe mediabox next live is gegaan, om de mediabox xl te ontzien. En krijg je zo’n beetje hetzelfde als de KPN iTV ontvanger. Ik heb ziggo gehad, qua signaal nooit malleur omdat signaal zelfs te sterk was, en terug gezet moest worden, omdat ik een nieuwe groene kabel had gekregen. Echter is en was die box een ramp. Iedere keer begon ik te hekelen aan dat ding. Na vijf boxen en 25 miljoen liter stroomverbruik ben ik maar naar KPN gegaan.
Reputatie 7
Badge +28
Ik zou niet kiezen voor Ziggo. Maar het is natuurlijk jouw eigen keus.

Waarom gebruik je niet gewoon een FTA-box als tweede ontvanger?, naast interactieve TV van KPN in de huiskamer.
Reputatie 7
Persoonlijk zou ik absoluut kiezen voor Ziggo aangezien de snelheid van jouw DSL aansluiting ver onder de maat is met die 17Mbps.
Ik sluit me aan bij @JeroenB22 om te wachten totdat de nieuwe mediabox next live gegaan is. Ik heb begrepen dat die veel beter werkt dan de huidige mediabox van Ziggo.
Ik zou niet kiezen voor Ziggo. Maar het is natuurlijk jouw eigen keus.

Waarom gebruik je niet gewoon een FTA-box als tweede ontvanger?, naast interactieve TV van KPN in de huiskamer.

zie https://forum.kpn.com/digitenne-12/zte-zxv7200-niet-zo-n-fijn-product-469788?postid=739076
Reputatie 4
Badge +4
@noordzee waar en welke ontvanger zal ik kunnen kopen om het commerciële pakket te kunnen ontvangen?
Wat gratis te ontvangen is, dat kan mij niet zo boeien.

Wat betreft de nieuwe ontvanger van Ziggo, ik hou niet van in de cloud alles te hebben staan.
Dan ben je geen baas over je eigen digtale opslag, en bepaald iemand anders de voorwaarden.

Theo
Reputatie 7
Wat betreft de nieuwe ontvanger van Ziggo, ik hou niet van in de cloud alles te hebben staan.
Dan ben je geen baas over je eigen digtale opslag, en bepaald iemand anders de voorwaarden.

Er zitten ook zeer grote voordelen aan het "in the cloud" opnemen.
Zo zal je opnames op al jouw devices kunnen terugkijken en ben je niet gebonden aan het fysieke apparaat thuis waar de opname op geplaatst is.

Ik denk dat opnemen "in the cloud" alleen maar zal toenemen en dat we alleen bij satelliet TV nog zullen zien dat er lokaal opgenomen kan worden.
Wat betreft de nieuwe ontvanger van Ziggo, ik hou niet van in de cloud alles te hebben staan.
Dan ben je geen baas over je eigen digtale opslag, en bepaald iemand anders de voorwaarden.

Helemaal mijn idee, met dit heb je het beste van beiden, je eigen in-huis cloud :
https://forum.kpn.com/de-huiskamer-5/dit-is-mijn-nieuwe-tv-ontvanger-470333
Ik heb een oudere versie hier van, daar ben ik nog niet onverdeeld blij mee maar ik zie zeker de potentie er van.

Wat gratis te ontvangen is, dat kan mij niet zo boeien.
Daar denk ik totaal anders over, maar ja . . . .

En wbt die grote kabelclub enzo :
https://forum.kpn.com/digitenne-12/kpn-klantenonderzoek-nav-mijn-opzegging-464553
Reputatie 4
Badge +4
Ja de cloud worst ziet en ruikt goed, maar het is net als bij FB ik hoef het niet.
Had niet eens de behoefte tot dat de worst zei dat het kon 😁
Ben ws ouderwets maar ik zie een TV nog steeds als een TV, niet als verleng beeld van mijn PC.
Ach de nieuwe tijden zullen we maar zeggen, jammer is dat je geen keus meer krijgt.
Zie de digitenne ontvanger van KPN.
En dat was is de aanzet om over te willen gaan naar een andere provider.

Theo
Reputatie 6
Badge +7
Qua snelheid kan ik je heel goed begrijpen en voor wat betreft de horizon boxen wens ik je veel geduld en sterkte toe.
Reputatie 7
Wat ik nu even niet snap,... Je hebt nu ook iTV van KPN, gebruik je hier dan nu ook geen opnemen bij?

Opnemen in de ‘Cloud’ is iets wat we steeds meer en meer zulllen zien. Wat is hier nu erg aan? Wij gebruiken het niet meer maar toen we dat pakket nog wel hadden, is het gewoon erg makkelijk indien je dat wil. Je stelt het in, of direct via rec op je afstandsbediening en klaar is het. Mocht je het willen gebruiken.

De tijd van de VHS recorders met videobanden die niet eens in je broodtrommel passen, maar weer wel beter bewaard konden worden. Dat is niet meer. We zijn 20 jaar verder. We zitten in een digitale wereld. Heel de wereld weet niet meer beter. Iemand anders die de baas is over je opnames lijkt mij nu ook niet echt relevant. Je beheerd/bewaard en verwijderd je eigen opnamen indien je dat wil, en na 365 dagen verdwijnt het sowieso. Tja, dan heb ik persoonlijk het meeste wel uitgekeken, en ook wel meerdere keren.

Voor de leuke films/series of andere interessante dingen is er on-demand veel meer te bieden. Daar ga je niet voor opnemen. Of je moet altijd iets van de commerciëlen willen zien. Ik ben dan niet van de oude stempel, maar dat is voor mij ook niet een noodzakelijk iets.

Nogmaals, wil je naar Ziggo. Wacht op de Mediabox Next. Ga niet voor die ellendige mediabox xl, zullen mettertijd toch wel verdwijnen, of misschien vind er wel een omwisseling plaats. Heb er laatst ergens iets over gelezen,... En misschien bieden zij opnemen ook wel in een pakket vorm als bij KPN. Dat je er dus niet voor hoeft te kiezen of gebruik van hoeft te maken.
Reputatie 7
Badge +28
@noordzee waar en welke ontvanger zal ik kunnen kopen om het commerciële pakket te kunnen ontvangen?
Wat gratis te ontvangen is, dat kan mij niet zo boeien.

Wat betreft de nieuwe ontvanger van Ziggo, ik hou niet van in de cloud alles te hebben staan.
Dan ben je geen baas over je eigen digtale opslag, en bepaald iemand anders de voorwaarden.

Theo


Ik snap niet zo goed waarom je naast ITV nog een tweede apparaat wil met betaal-TV-zenders, maar goed. Mijn tip over FTA was om dat je dan gebruik kon blijven maken van je huidige DVB-T2-antenne.
Dat je geen fan bent van de de ZXV7200 is mij inmiddels wel bekend.

Ik heb nog een iets voor jou als je persé Betaal-TV wilt: https://www.canaldigitaal.nl/pakketten/tv-app/
Het pakket VOL van Canal Digitaal kost 9,95 per maand. Dit kan je bekijken via een app (op een geschikte TV), op een tablet of een telefoon. Daarnaast krijg je desgewenst ook nog een smartcard voor ontvangst via de satelliet. Jouw favoriete zenders zitten in het pakket.
Reputatie 4
Badge +4
Vroeger was het allemaal eenvoudig met de TV.😀
Deze stond in voorkamer, als je wat wilde zien wat een ander niet wilde zien dan kon dit niet.
Nu kijk ik TV naar mijn favo programma's, en de rest v/d huishouding kijkt naar hun series.
TV antenne kan dan uit de mast, heeft dan geen functie meer.
TV DXen doe ik niet meer, dus kan de antenne opgeborgen worden.

Theo
Nogmaals, wil je naar Ziggo. Wacht op de Mediabox Next.
Naar ik heb begrepen heeft die geen lokale opnamemogelijkheid meer en gaat ook Ziggo over op opnemen in de cloud. Daarmee bereikt Ziggo een behoorlijke afname in de energiebehoefte van de mediabox (geen harde schijf meer), ongeveer op het niveau van die van KPN.
Ik heb nu 50 Mb/s maar overweeg ook eind dit jaar over te stappen naar Ziggo, niet alleen vanwege de snelheid maar ook vanwege de mogelijkheid van 4k UHD, dat je bij KPN alleen kunt afnemen als je 100 Mb/s of meer hebt.
Reputatie 7
Badge +16
Wacht op de glasvezel https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-zet-koperdraad-uit-en-glasvezel-aan/
Reputatie 4
Badge +4
We zijn over!
De media box is een mooie ontvanger niets mis mee.
Heeft zijn tekortkomingen, maar dat heeft de Arris van KPN ook voor ITV.
Wat ik opvallend vind, na alle verhalen gelezen te hebben over de media box.
Het ding werkt gewoon, doet wat het moet doen en is intuïtief te bedienen.
Tot nu aan toe is het gegaan zo als het in de folder stond.
Maar ik schrik van de speed test.
Bij KPN niet gehad, wat in de folder stond aan te leveren.

Theo

Reageer