Vraag

Nefit Easy thermostaat communiceren met server

  • 1 november 2018
  • 1 reactie
  • 134 keer bekeken

al enkele jaren experia Box v9 en Nefit Easy thermostaat.

Thermostaat sinds deze winter geen verbinding met de server. Onderstaande lijstje doorgewerkt, verkregen van Nefit.

Hoe zet ik de genoemde poorten open?

Onlangs heb ik u telefonisch gesproken.
U ontvangt zoals afgesproken de routerinstellingen:

Benodigde routerinstellingen:

- WiFi kanaal instellen op het minst gebruikte kanaal tussen 1-11 (scannen met gratis apps als WiFi Analyzer). Let op! Easy kent kanaal 12 en 13 niet!
- Hotspots deactiveren
- DHCP inschakelen
- WPA2/PSK beveiligingstype selecteren
- TKIP + AES wachtwoordencryptie selecteren
- SSID zichtbaar maken
- 802.11 b/g/n mixed modus selecteren op 2.4gHz

Optioneel bij verbindingsproblemen:
- MAC-adres als vertrouwd apparaat toevoegen in de router
- Poort 5222 en 5223 open zetten
- Router terug zetten naar fabrieksinstellingen

Mocht u er niet uit kunnen komen, kunt u altijd contact opnemen met uw huidige router provider (KPN, ZIGGO, etc.) om deze instellingen aan te passen.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +30
Openzetten waarheen? Altijd leuk die halve info van fabrikanten, maar de Nefit kan gewoon 5222 en 5223 gebruiken om met bijvoorbeeld de Nefit servers te praten.

Verder kan het lijstje niet, er is geen WPA2 + TKIP, dat betkent aan de achterkant altijd WPA/WPA2 + TKIP (/AES) of WPA2 + AES

Reageer