Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Onbeschofte behandeling door medwerker Jesse

Reputatie 1
  • Topper
  • 20 reacties
Om 20:00 uur bel ik voor de zoveelste keer met de klanten service en krijg een persoon aan de lijn. Ik geef hem mijn postcode met huisnummer en de laatste drie cijfers van mijn bank rekening door. Hierop zegt hij; ïkmoet ook nog de letters hebben van de postcode" hierop antwoord ik: 'u bent de eerste die daarom vraagt maar dat is VE." Krijg ik als antwoord: "ik weet niet wat mijn collega's vragen maar ik heb die nodig anders kan ik u niet helpen. en vervolgens begint hij mij te vertellen waar ik in het verleden voor gebeld heb. Ik zeg dat hij het fout heeft en dat het misschien handig is als hij even naar mij luister. Hierop antwoord de man; Ik praat zo niet verder me u en ik ga nu de verbinding vebreken.
Hierop vraag ik hem zijn naam. Hij zegt mij dat hij Jesse ** heet en verbreekt de verbinding.
Zonder te weten wat mijn probleem is.
Nu bel ik al vanaf het begin van de mobile telefoon klant bij KPN zowel zakelijk als privé maar ik denk dat ik mag zeggen dat ik nog nooit zo onbeschoft ben behandeld als door deze medewerker.
Dit is voor mij een nieuw dieptepunt.

Admin: achternaam medewerker verwijderd i.v.m. privacy
icon

Beste antwoord door Marcia_ 8 februari 2018, 08:47

Heel vervelend deze ervaring! Helemaal omdat dit niet het enige is wat niet lekker gaat bij jullie. Natuurlijk kan je hier een klacht indienen over een medewerker. Ik zal deze dan ook zeker bij hem neerleggen, dit lijkt me inderdaad verre van wenselijk. Overigens is het inderdaad zo dat bij verificatie om een postcode gevraagd wordt en dit zijn nu eenmaal 4 cijfers en 2 letters. Wat dat betreft is het logisch dat hij hier naar gevraagd heeft. Hoe het gesprek verder gegaan is volgens jouw uitleg, verdient zeker niet de schoonheidsprijs. Daarom leg ik de klacht bij hem neer, zodat hij daar iets mee kan doen.

Hierboven is al uitgelegd waarom ik de achternaam van de medewerker verwijderd heb, dat is iets wat in de huisregels staat en daar kan ik weinig anders van maken. Mocht je nog vragen hebben of is er nog iets anders wat ik voor je kan doen, laat je het me dan weten?

Bekijk origineel

12 Reacties

Reputatie 1
Hoezo censuur om de naam te verwijderen en sterretjes hiervoor in de plaats te zetten. Wie zich onbeschoft gedraagt hoeft geen bescherming.
Kpn sucks!!!!
Reputatie 7
RvdL1 schreef:

Hoezo censuur om de naam te verwijderen en sterretjes hiervoor in de plaats te zetten. Wie zich onbeschoft gedraagt hoeft geen bescherming.

Dat is geen censuur, maar dat zijn gewoon de forumregels waarin beschreven staat dat wij elkaars privacy zullen respecteren.
Ik herken volledig jouw boosheid en helaas hebben we hier op het forum maar al te vaak meldingen gezien van soortgelijk verwerpelijk gedrag.
Laat onverlet dat het met naam en toenaam vermelden van betrokkene(n) niet echt fair is zonder de betrokkene(n) ook uit te nodigen om zich te verweren.
Reputatie 7
Badge +9
Eerlijk gezegd vraag ik me af wat ‘onbeschofter’ is: een medewerker die op een redelijk correcte manier een onprettig gesprek beëindigt of een klant die de medewerker gelijk met naam en toenaam op het forum plaatst.
Reputatie 1
Beste Joss,
Jij gaat uit van vermoedens en kan niet weten hoe het gesprek liep tenzij jij degene bent die ik aan de lijn heb gehad dus denk ik niet dat jij dit kan beoordelen of je maak nu gebruik van de mogelijkheid om je handelen recht te praten.
Als de betrokkenen medewerker door mij op de hoogte gesteld wordt dat ik een klacht ga indienen op zijn gedrag en ik hem hierop zijn naam vraag en hij zijn naam geeft en demonstratief vraagt "zal ik het even spellen". dan vraag je erom. En voor wat het onprettig gesprek betreft kan de medewerker zich ook afvragen wat is er allemaal fout gegaan en wat kan ik doen om het op te lossen en niet dreigen de verbinding te verbreken het is voor mij als klant al heel onprettig als je van het kastje naar de muur wordt gestuurd en vervolgens luistert de medewerker niet en ja ik was en ben boos op KPN. Maar ondanks alles heeft KPN een productaansprakelijkheid en zij verschuilen zich achter een vrijwilligersforum.
Het geeft de medewerker nog steeds geen recht om de verbinding te verbreken. Dit getuigd van geen respect voor de klant en je kan je afvragen of de medewerker de definitie van KLANTENSERVICE kent.
Dus verdiep je eerst in de feiten voordat je oordeelt.
Reputatie 1
Beste wjb,
Jou uitleg is begrijpelijk en weet dat dit wel zo netjes is maar als de KPN zich niet achter een forum verschuild en ons als klant de mogelijkheid geeft om een klacht rechtstreeks via de mail bij hen neer te leggen had deze topic niet eens op het forum geplaatst geworden want ik vind dat daar een forum niet voor dient. Maar KPN geeft ons niet de mogelijkheid om anders te reageren dus vragen zij er zelf om. Als dan de medewerker ook, nadat ik hem vraag om zijn naam omdat ik een klacht ga neerleggen, nog eens uitdagend zegt: "zal ik mijn naam even spellen". dan verdient hij niet anders.
Reputatie 7
Badge +9
Je hebt ongetwijfeld alle reden om boos te zijn om allerlei redenen, waaronder de manier waarop je behandeld bent door de medewerker van de klantenservice. Dat neemt niet weg dat je bij mij op -1 staat als je die persoon publiekelijk aan de schandpaal nagelt.
Ik lees voldoende berichten op dit forum waaruit blijkt dat de (telefonische) klantenservice vaak te wensen overlaat als het gaat om kwaliteit en klantgerichtheid, dus het is zeker nuttig om ervaringen te vermelden zodat KPN actie kan ondernemen (structureel en/of gericht op specifieke medewerkers).
Overigens vind ik dat een medewerker zeker wel het recht heeft om de verbinding te verbreken als een klant zich onbehoorlijk gedraagt (niet gericht op jouw gesprek, maar in het algemeen bedoeld), mits de medewerker de klant heeft gewaarschuwd en het einde van het gesprek aankondigt.
Reputatie 7
Badge +13
Hallo @RvdL1
Het zou geen kwaad kunnen als jij eens een blik op de huisregels van dit forum zou werpen.
En wie zegt dat we jouw verhaal voor 100% moeten geloven?
OK, er zal wel wat gebeurd zijn, maar waar rook is, is vuur, een medewerker zegt dit niet zomaar, waarom die medewerker dat gezegd of gedaan heeft, weten we niet omdat we maar één kant van het verhaal horen.
Je hebt dus die medewerker boos gemaakt en nu ga je Joss1965 ook nog proberen zwart te maken.

Je wordt serieus genomen als je netjes op een normale manier je klacht verteld, zonder mensen te beledigen en namen te noemen.
Reputatie 7
RvdL1 schreef:

Beste wjb,
Jou uitleg is begrijpelijk en weet dat dit wel zo netjes is maar als de KPN zich niet achter een forum verschuild en ons als klant de mogelijkheid geeft om een klacht rechtstreeks via de mail bij hen neer te leggen had deze topic niet eens op het forum geplaatst geworden want ik vind dat daar een forum niet voor dient. Maar KPN geeft ons niet de mogelijkheid om anders te reageren dus vragen zij er zelf om. Als dan de medewerker ook, nadat ik hem vraag om zijn naam omdat ik een klacht ga neerleggen, nog eens uitdagend zegt: "zal ik mijn naam even spellen". dan verdient hij niet anders.

Toch is het uit respect voor de privacy wat mij betreft "not done" om iemand met naam en toenaam te vermelden, zelfs al had deze persoon zijn/haar toestemming daartoe gegeven.
Weet dat dit forum ook de mogelijkheid heeft om privéberichten uit te wisselen en dat is dan de methode om samen met een moderator dieper in de materie te duiken.
Reputatie 7
Badge +23
Heel vervelend deze ervaring! Helemaal omdat dit niet het enige is wat niet lekker gaat bij jullie. Natuurlijk kan je hier een klacht indienen over een medewerker. Ik zal deze dan ook zeker bij hem neerleggen, dit lijkt me inderdaad verre van wenselijk. Overigens is het inderdaad zo dat bij verificatie om een postcode gevraagd wordt en dit zijn nu eenmaal 4 cijfers en 2 letters. Wat dat betreft is het logisch dat hij hier naar gevraagd heeft. Hoe het gesprek verder gegaan is volgens jouw uitleg, verdient zeker niet de schoonheidsprijs. Daarom leg ik de klacht bij hem neer, zodat hij daar iets mee kan doen.

Hierboven is al uitgelegd waarom ik de achternaam van de medewerker verwijderd heb, dat is iets wat in de huisregels staat en daar kan ik weinig anders van maken. Mocht je nog vragen hebben of is er nog iets anders wat ik voor je kan doen, laat je het me dan weten?
Reputatie 4
Badge +3
Hoevaak je ook als klant belt, iedere keer is het de plicht van de werknemer om de volledige postcode + huisnummer met evt. voorletters/ geboortedatum te verifiëren. Maar ook de andere communicatiegegevens te controleren. In de huidige digitale wereld wijzigen mensen regelmatig hun mobiele nummers, e-mails, adressen enz,.. Het kan maar zo zijn dat er iemand anders namens jou belt,... En vanwege de wet op de privacy mogen we ook niet verder handelen, omdat we dan als het ware, zonder toestemming inbreuk doen op jou persoonlijke gegevens.

Lijd vaak tot onbegrip van de klant. Maar het is nu eenmaal verplicht, zodra er niks gegeven wordt waar om wordt gevraagd mag er ook niet verder worden geholpen.
Reputatie 1
Beste wjb,
Het is volgens mij ook NOT DONE om de verbinding te verbreken.
Als hij geluisterd had hij hetzelfde antwoord kunnen geven als Marcia op mijn ander topic.

Beste Jeroen,
Helemaal begrijpelijk jou uitleg en voor mij acceptabel.
Had net, omdat ik voor de tweede maal verkeerd was doorgezet, alle informatie al gegeven.
Gaat ook nog om de toon die dan gezet wordt door de medewerker in de trant van: "Ik ben niet verantwoordelijke voor wat mijn collega's vragen of niet vragen."

Laten we deze topic nu maar rusten ieder heeft een mening en welke de juiste is kan niemand zeggen.
Ben er wel klaar mee.

Reageer