Oproep: Boycot het WK in Qatar

  • 8 November 2022
  • 85 reacties
  • 1354 keer bekeken

Reputatie 7

Als je na dit bericht nog met droge ogen naar het WK in Qatar kunt kijken …

Bron


85 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Ik kijk absoluut niet! 🙈😡

Reputatie 7
Badge +20

Niet kijken naar het WK voetbal lost helaas helemaal niets op.

Reputatie 7

Niet kijken naar het WK voetbal lost helaas helemaal niets op.

Toch zie je dat zelfs "Blatter" toegeeft dat de toewijzing van het WK aan Qatar een fout is geweest (bron) en dat is waar het om te doen is. Nooit meer zo'n fout!!!

Zonder de ophef die ontstaan is in het publieke domein zou zo'n uitspraak nooit gedaan zijn en daarmee blijkt dat sterke signalen wel degelijk invloed kunnen hebben.

En dus is het signaal wat we moeten laten horen ... nooit meer zo'n fout!!!

In een ander topic las ik iets dat je niet met de meute mee zou moeten lopen. Dat doe ik dus ook niet of die meute nu voor of tegen is. Zolang er door of de FIFA of de KNVB of door de collectieve Nederlandse selectie niet ingegrepen wordt en gewoon gevoetbald gaat worden in Qatar zal ik de wedstrijden blijven kijken. Er is nog niet een landenteam afgehaakt, want men stelt het voetbal ondanks alles centraal. De (video)actie zoals die door de selectie van Australie is gebracht, kan mijn goedkeuring wel vinden; Protesteren ja, voetballen ook ja!

 

Reputatie 7

Er is nog niet een landenteam afgehaakt, want men stelt het voetbal ondanks alles centraal.

Nee, men stelt voetbal niet centraal, men stelt geld centraal.

Alles draait om geld, niet om de sport en al helemaal niet om mensenrechten.

Iedereen mag lekker zelf weten of er gekeken wordt of niet. 
 

Reputatie 7
Badge +21

Ik ben het wel met @wjb eens, maar ik ga rustig kijken, het maakt niets uit of ik nu wel of niet kijk, daar verbeter ik de wereld echt niet mee.
Dus kom op met die knikker…..uh bal.😎😀

Reputatie 7

Iedereen mag lekker zelf weten of er gekeken wordt of niet. 

Natuurlijk, maar ik hoop dat een heleboel mensen dit WK links zullen laten liggen.

Ik ben ook heel blij met het feit dat de merchandising en "oranje" reclames bij dit WK op een zeer laag pitje lijken te staan en dat zegt mijns inziens genoeg over hoe men over dit WK denkt.

Reputatie 7

het maakt niets uit of ik nu wel of niet kijk, daar verbeter ik de wereld echt niet mee.

En dat is dus zo'n waanzinnig foute gedachte. Als je wilt dat dingen veranderen dan zal je je moeten laten horen en niet zo onverschillig naar dit soort zaken moeten kijken. Het gaat inderdaad niet om de individu maar wel om de groep van individuen.

Reputatie 7
Badge +21

Toch zie je dat zelfs "Blatter" toegeeft dat de toewijzing van het WK aan Qatar een fout is geweest (bron) en dat is waar het om te doen is. Nooit meer zo'n fout!!!

Maar die Blatter zegt in datzelfde stuk ook:
,,Het voetbal en het WK zijn te groot voor een klein land als Qatar’’, aldus Blatter. ,,Het ging om een foute keuze en ik droeg daar toen de verantwoordelijkheid voor als voorzitter van de FIFA.’’

Dus praat hij zichzelf weer tegen.

Reputatie 7

Toch zie je dat zelfs "Blatter" toegeeft dat de toewijzing van het WK aan Qatar een fout is geweest (bron) en dat is waar het om te doen is. Nooit meer zo'n fout!!!

Maar die Blatter zegt in datzelfde stuk ook:
,,Het voetbal en het WK zijn te groot voor een klein land als Qatar’’, aldus Blatter. ,,Het ging om een foute keuze en ik droeg daar toen de verantwoordelijkheid voor als voorzitter van de FIFA.’’

Dus praat hij zichzelf weer tegen.

Die kan ik echt niet volgen. Waarom spreekt hij zichzelf tegen dan?

Reputatie 7
Badge +21

Eerst zeggen dat het om de mensenrechten gaat en later zeggen dat Qatar te klein is.
Dus wat is nu de werkelijke reden?
Maar goed ik reageer hier niet meer op het hele onderwerp staat me tegen.

Reputatie 7

Eerst zeggen dat het om de mensenrechten gaat en later zeggen dat Qatar te klein is.

Dat is niet tegenspreken maar aanvullen.

Denk je nu echt dat de misstanden t.a.v. de bouwvakkers ook zo enorm was geweest als de bouwers van die stadions inwoners van Qatar zelf waren geweest. Nee, natuurlijk niet maar ja, Qatar is zo klein dat ze die bouwvakkers onder valse aanwensels vanuit andere landen hebben gehaald.

 

Maar goed ik reageer hier niet meer op het hele onderwerp staat me tegen.

Prima, dit is jouw keuze maar absoluut niet de mijne.

Ik meen oprecht dat men het WK in Qatar links zou moeten laten liggen en ik zal dat niet onder stoelen of banken steken.

@wjb ik boycot alle voetbal 😉😉

Ik ben geen voetbal liefhebber, maar je hebt gelijk.

Dat “wij” niet kijken zullen ze in qatar niet wakker van liggen. De voetballers hadden zelf moeten weigeren om daar te spelen, maar net als bv in Argentinië in 1978 zullen mensenrechten hun een worst wezen.

Reputatie 7
Badge +16

Ik ga ook gewoon kijken, het gaat om voetbal en niet om politiek. Hoezeer ik ook tegen al die gevallen slachtoffers ben en de homohaat en vrouwen in snoepjesverpakkingen.  Het boycotten via de tv zou niemand raken en dus ook de situatie mijn inziens niks veranderen. 

Het is pas een signaal als landen hun teams gewoon weigeren te sturen, dan pas zouden er echt zoden aan de dijk gezet worden. 

Reputatie 7

Het is pas een signaal als landen hun teams gewoon weigeren te sturen, dan pas zouden er echt zoden aan de dijk gezet worden. 

En dat zal dus nooit gaan gebeuren want alles draait om geld (FIFA/KNVB) cq olie en gas (overheid).

Reputatie 7
Badge +16

En dat zal dus nooit gaan gebeuren want alles draait om geld (FIFA/KNVB) cq olie en gas (overheid).

Precies, maar dan zal er ook nooit wat veranderen. De F1 gaat gewoon Saoedi Arabië en het WK naar Qatar. Ik denk niet dat als er van de 3 miljoen mensen die gaan kijken, het een groot statement maakt als er maar een 1 miljoen minder gaan kijken.  

Ik ben namelijk wel van het groots aanpakken en sport shirts zonder logo, met boodschappen of z'n vreselijke one love band maakt gewoon geen enkel verschil.  

Reputatie 7

Ik denk niet dat als er van de 3 miljoen mensen die gaan kijken, het een groot statement maakt als er maar een 1 miljoen minder gaan kijken.  

Als de uitkomst zou zijn dat éénderde van de mensen niet gaat kijken dan zou ik al heel content zijn en denk ik ook dat dat een behoorlijk krachtig signaal is richting sportbonden om bij een volgende toewijzing van een sportevenement veel meer rekening te houden met zaken als mensenrechten en onderdrukking.

Dat er veel minder geld uitgegeven wordt aan merchandising en “oranje” reclame is een enorme financiële aderlating en betekent dat dit soort evenementen op een “verkeerde” locatie veel minder geld waard zijn. En aangezien alles draait om geld zal dat organisaties als de FIFA absoluut tot nadenken aanzetten t.a.v. de toewijzing van sportevenementen aan landen.

Maar verandering begint wel bij ons als consument. Als wij als consument onze bedenkingen niet uiten zullen de adverteerders geen reden zien om terughoudend te zijn en blijft het geld dus rollen.

Hoi Allemaal,

Uiteindelijk gaat het alleen maar over Het Geweten.

Het geweten bestaat uit twee componenten: het cognitieve vermogen om te kunnen beoordelen wat 'goed' en 'slecht' is.

En iedereen moet maar zien of ze geweten hebben, en of ze dat altijd hebben aanstaan.
Of een schakelaar hebben met AAN / UIT.
Aan, als het u betreft en de uwen.
Uit, als het gaat over al de anderen.

Dat geweten van mij, spreekt altijd mee in mijn dagelijks leven.
Het heet voor mij mens zijn.
 

Reputatie 7
Badge +16

Als de uitkomst zou zijn dat éénderde van de mensen niet gaat kijken dan zou ik al heel content zijn en denk ik ook dat dat een behoorlijk krachtig signaal is richting sportbonden om bij een volgende toewijzing van een sportevenement veel meer rekening met zaken als mensenrechten en onderdrukking.

Dat er veel minder geld uitgegeven wordt aan merchandising en “oranje” reclame is een enorme financiële aderlating en betekent dat dit soort evenementen op een “verkeerde” locatie veel minder geld waard zijn. En aangezien alles draait om geld zal dat organisaties als de FIFA absoluut tot nadenken aanzetten t.a.v. de toewijzing van sportevenementen aan landen.

Maar verandering begint wel bij ons als consument. Als wij als consument onze bedenkingen niet uiten zullen de adverteerders geen reden zien om terughoudend te zijn en blijft het geld dus rollen.

Ben ik het wel mee eens, maar het veranderd mijn mening in zoverre niet dat ik denk dat het echt veranderingen gaat brengen. Ik kijk altijd voetbal op basis van de sport. Anders had ik in 2018 ook het WK moeten verbannen omdat Rusland in 2014 de krim illegaal annexeerde.  Maar dat zijn allemaal politieke overwegingen en dat moet je los van elkaar zien. 

Reputatie 7

Maar dat zijn allemaal politieke overwegingen en dat moet je los van elkaar zien. 

Snap je dan echt niet dat hier niet een politieke afweging (van overheden) maar een financiële afweging (van de FIFA) ertoe geleid heeft dat dit WK aan Qatar toegewezen is?

Ik hoop toch echt dat ook "jouw geweten" je aanzet om nog eens goed na te denken of er niet hogere doelen te bereiken zijn.

Ik ben het wel met @wjb eens, maar ik ga rustig kijken, het maakt niets uit of ik nu wel of niet kijk, daar verbeter ik de wereld echt niet mee.
Dus kom op met die knikker…..uh bal.😎😀

Dat is een misvatting. Lage kijkcijfers hebben wij degelijk invloed op de NOS. Fifa: frauduleuze instelling voor financiële anarchisten. 

Reputatie 7
Badge +16

Ik hoop toch echt dat ook "jouw geweten" je aanzet om nog eens goed na te denken of er niet hogere doelen te bereiken zijn.

Met mijn geweten is niks mis hoor, ik vind het heel erg wat er gebeurd. Maar dat betekend niet dat ik het bagatelliseer door het wel te kijken. 

Snap je dan echt niet dat hier niet een politieke afweging (van overheden) maar een financiële afweging (van de FIFA) ertoe geleid heeft dat dit WK aan Qatar toegewezen is?

Zeker wel, maar de mensenrechten zijn een politiek iets. Natuurlijk is de toewijzing niet goed gegaan en had nooit mogen gebeuren. Maar ik vind dan ook dat men consequent moet zijn en ook de F1 in Saudi Arabië weigert te kijken, of niet op vakantie mag gaan naar landen waar het systeem corrupt is.

Reputatie 7

Zeker wel, maar de mensenrechten zijn een politiek iets.

Wow, dat bedoel ik dus met "geweten". 

Ik ga ook gewoon kijken, het gaat om voetbal en niet om politiek. 

Ook dit is een misvatting. Rinus Michel (de enige trainer die ooit een titel met het Nederlands team heeft gehaald) zei ooit "voetbal is oorlog". Ze noemden hem "de generaal". Het draait allemaal alleen maar om geld bij de fifa en dus was het een politieke afweging, want ook in de politiek draait het allemaal om geld. Ik kijk nooit naar voetbal, dus zeker nu ook niet, ook niet om te kijken naar mogelijke HDR trucjes. 

Reageer