Oproep: Boycot het WK in Qatar

  • 8 November 2022
  • 85 reacties
  • 1354 keer bekeken

Reputatie 7

Als je na dit bericht nog met droge ogen naar het WK in Qatar kunt kijken …

Bron


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

85 reacties

Noot. Ik heb dat laatst kranten bericht nog niet gelezen.

Dat is niet zo bijzonder 'de Nederlander' zal daarr flink voor moeten sparen en vrij regelen van het werk. Kortom de meeste Nederlanders kijken standaard vanaf de bank thuis of in een sportcafe.

Reputatie 7

Gezellig daar in Qatar.

AD: Deense live-uitzending verstoord door Qatarese handhavers

Reputatie 7
Badge +7

We maken ons druk over de situatie in Qatar, rondom het WK, maar wat te denken van Iran… ook niet helemaal fris wat daar gebeurd! Zo kunnen we nog wel een paar landen noemen… zelf zal ik niet gaan kijken!

Reputatie 7
Badge +8

 

We maken ons druk over de situatie in Qatar, rondom het WK, maar wat te denken van Iran… ook niet helemaal fris wat daar gebeurd! Zo kunnen we nog wel een paar landen noemen… zelf zal ik niet gaan kijken!

Precies.

Maar de Nederlandse Minister van Sport gaat - met oogkleppen op - de situatie van de arbeidsmigranten in Qatar ter sprake brengen, alsof die in ons gave Nederland niet worden uitgebuit en opgehokt in afbraakpanden.

Maar goed… intussen hebben we ook allemaal al kunnen zien, dat de FIFA-baas dikke maatjes is geworden met en naast Mo Bin Salman mag zitten, de kroonprins van Saoedi-Arabië…

 

Reputatie 7

Het gaat de goede kant op.

AD: Kijkcijfers zakken in: wedstrijd met Qatar minst bekeken Oranje-duel op eindtoernooi deze eeuw

Reputatie 7
Badge +21

Da's geen wonder @wjb , zo'n zwakke tegenstander…..
En ook een zwak elftal van Nederland.

Reputatie 7
Badge +28

Dat is logisch @wjb 

De wedstrijd begon om 16.00 en toen werkte ik nog. En met mij waarschijnlijk heel veel andere mensen. 

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb in de laatste ca. 30 jaren toch een steeds grotere aversie tegen dit soort grote toernooien gekregen. Om zo'n toernooi te houden moeten er vaak nieuwe stadions worden gebouwd. Kost weer bakken vol met geld. In dat geval profiteren alleen de bouwondernemingen.

De opzet van het laatste EK was daarom eigenlijk heel goed. De wedstrijden werden in meerdere landen gehouden, in bestaande (!!!) stadions.

De commercie heeft het voetbal ook geen goed gedaan. Er is gewoon te veel voetbal op TV tegenwoordig.

Reputatie 3
Badge

Ik heb wel gekeken.

Als ik alles boycot waar ik tegen ben, kan ik heel veel niet kijken.

En verder vind ik Qatar niet een verstandige beslissing.

Maar ja geld etc...

Badge +19

Blijkbaar is het met de mensenrechten in Saudi-Arabië veel beter gesteld dan in Qatar.  Max is daar nu en je hoort niemand over mensenrechten of over een boycot. Toch vreemd.  @wjb ik had wel wat aktie van jou verwacht.  Of hou je wel van autosport en niet van voetbal 😉.